ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
באפשרותך להשתמש בטקסט שבדף, בתנאי שתשים קישור ישיר לכתובת של הדף הזה! תודה.
🖨פשיטות / אמונה והשגת התכלית בכל דבר.
אמר רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=2257 - שיחות הר"ו - אות קא

כְּבָר מְבאָר כַּמָּה פְּעָמִים

שֶׁאֵין צְרִיכִין שׁוּם חָכְמוֹת בַּעֲבוֹדַת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ רַק תְּמִימוּת וּפְשִׁיטוּת וֶאֱמוּנָה

וְאָמַר שֶׁפְּשִׁיטוּת הוּא גָּבוֹהַּ מִן הַכּל

כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בָּרוּךְ הוּא, הוּא בְּוַדַּאי גָּבוֹהַּ מִן הַכּל

וְהוּא יִתְבָּרַךְ הוּא פָּשׁוּט בְּתַכְלִית הַפְּשִׁיטוּת

וכאן breslev.eip.co.il/?key=263 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פו - עַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה

וגם כאן breslev.eip.co.il/?key=2296 - שיחות הר"ו - אות קמ

דַּע, שֶׁעַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה

עַל כֵּן הֵם צְרִיכִים לְתַעֲנִית, דְּהַיְנוּ עֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת

כִּי בְּוַדַּאי יָדוּעַ, שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲבד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּכָל דָּבָר

כִּי 'אֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא בָּא בִּטְרוּנְיָא עִם בְּרִיּוֹתָיו'

אַך מַה שֶּׁצְּרִיכִין לִפְעָמִים לַעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת

וכאן breslev.eip.co.il/?key=47 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קַרְטָלִיתָא

מבואר כי הצדיק האמת משיג את התכלית הסופית בכל דבר.

וראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=165 - לעלות מדרגה לדרגה ללא מאמץ

וכאן breslev.eip.co.il/?key=2166 - שיחות הר"ו - אות טו

אָמַר: שֶׁהוּא חָכְמָה וּמְלָאכָה גְּדוֹלָה לִהְיוֹת כְּמוֹ בְּהֵמָה

וְזֶה בְּחִינַת: "כָּל אֲשֶׁר נָתַן ה' חָכְמָה בָּהֵמָה"

הַיְנוּ שֶׁהוּא חָכְמָה לַעֲשׂוֹת עַצְמוֹ כִּבְהֵמָה

[וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: עַל פָּסוּק "אָדָם וּבְהֵמָה תּוֹשִׁיעַ ה'"

אֵלּוּ בְּנֵי אָדָם שֶׁעֲרוּמִים בְּדַעַת וּמְשִׂימִין עַצְמָן כִּבְהֵמָה

וּכְמוֹ שֶׁאָמַר אָסָף: "וַאֲנִי בַּעַר וְלא אֵדָע בֶּהֱמוֹת הָיִיתִי עִמָּךְ"

וְעַיֵּן בְּמָקוֹם אַחֵר מִזֶּה]

וכיו"ב ראה גם כאן breslev.eip.co.il/?ftxt=%D7%A4%D7%A9%D7%99%D7%98%D7%95%D7%AA&cid=0 - פשיטות

וכאן breslev.eip.co.il/?ftxt=%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%AA&cid=0 - תמימות

בעניין זה שככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא צריך פחות מאמץ.

ומי שמשלים את שכלו ואמונתו, הוא תמיד נמצא בתכלית ואינו מתאמץ כלל

ובעניין שעל העבודות הקשות שורשן בטיפשות ובפגם האמונה

ובעניין להסתכל על התכלית ובשכל של כל דבר www.eip.co.il/?key=328 - במקום לעבוד קשה יותר, תחשוב טוב יותר.

על האדם לזכור תמיד את התכלית של העבודה הקשה שלו.

התכלית היא אינה העבודה אלא מה שאתה מצפה שהעבודה תיתן לך וכולי.

לפעמים האדם עובד קשה מידי ומתאמץ קשה מידי, כאשר הפתרון יותר פשוט מפשוט.

המציאות כולה הרבה יותר מורכבת מהפרויקט המורכב ביותר שיכול לבצע האדם. ואף על פי כן הכל עובד בצורה מאוד פשוטה להפליא.

העולם כולו עובד ומתנהג בצורה פשוטה להפליא וללא שום מאמץ.

אז למה להניח שכדי להשיג את התכלית צריך להתאמץ?!

עיקר המאמץ צריך להיות בלא להתאמץ. היינו עיקר המאמץ צריך להיות בלהגיע לפתרון הפשוט ביותר. הפתרון הפשוט ביותר, שכרוך בהכי פחות מאמץ, הוא הטוב ביותר.

אין הדבר אומר כי צריך לוותר על השלמות וכי צריך להתפשר בחיים. אדרבה ואדרבה, אסור להתפשר בחיים על שום דבר. לכל אדם מגיע את הטוב האמיתי ביותר. אבל כחלק מכך שאסור לו לאדם להתפשר, כחלק מכך על האדם לא להתפשר ולא לקבל כמובן מאליו את הצורך להתאמץ.

השלמות האמיתית היא שיהיה לך הכל ללא שום מאמץ.

כל העולם עובד מעצמו, למה שגם הטוב שלך לא יבוא מעצמו?!

אלא מה? שהדרך היחידה להגיע לכזה דבר תלויה כמובן בהמון פיקחות ולא בעבודה קשה. אל תקבל את העבודה הקשה כמובנת מאליה. ובכלל אל תקבל את העבודה ואת המאמץ כמובנים מאליהם.

קיימת דרך להשיג את התכלית הסופית באופן מיידי וללא שום מאמץ. קיימת דרך שהטוב ביותר יבוא אליך ללא שום מאמץ.

במה זה כרוך?

זה כרוך בעבודה קשה של לא לעבוד קשה. זה כרוך במאמץ לא להתאמץ. זה כרוך ברצון להשיג הכל ללא שום מאמץ.

אז איך משיגים הכל ללא שום מאמץ?

תשובה: על ידי התבוננות פנימית.

בסופו של דבר, בכל רגע ורגע קיים טוב אמיתי. טוב שרק בגללו המציאות היא כפי שהיא ברגע הזה.

הסיבה האמיתית שבגללה הרגע הזה הוא כפי שהוא, היא הטוב האמיתי שנמצא בכל רגע.

על האדם לחפש את הטוב האמיתי שנמצא בכל דבר. ואת זה ניתן לעשות על ידי הבנת המהות של המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר את המהות האמיתית של המציאות, דהיינו האדם מבין מה עומד מאחורי הדברים, למה הדברים הם כפי שהם וכולי. בסופו של דבר האדם מגיע להבנה ברורה ושלמה מדוע הדברים כפי שהם בכל רגע. והסיבה הזאת שבגללה הדברים כפי שהם, היא הטוב המושלם שיש בכל דבר ללא שום מאמץ.

כמו כן ניתן להגיע לאותה התוצאה גם מכיוון נוסף. על האדם לבדוק את המהות האמיתית של הרצונות שלו. על האדם לברר עם עצמו בוודאות מה הוא באמת רוצה. מהו הרצון הפנימי ביותר שמניע אותו בחיים.

ברגע שהאדם מגיע לשורש של הרצון שלו, דהיינו ברגע שהתודעה של האדם מגיעה להזדהות אמיתית עם השורש של הרצון של עצמה, באותו הרגע התודעה של האדם גם מבינה כיצד מה שהיא באמת רוצה כבר קיים בכל רגע.

בשורה התחתונה. את עיקר המאמץ של האדם עליו לשים בחשיבה ולא בעבודה קשה.

אל תתפשר על שום דבר. תירצה את הכל כולל הכל, כולל זה שלא תצטרך להתאמץ עבורו בכלל.

חפש את הפנימיות שבך ושבמציאות, ובסופו של דבר תגיע לשלמות.

ועוד באותו עניין של השגת התכלית בכל דבר

וגם מעניין שאצל הרשע אצלו ה - לט מלאכות שלו הם בחינת לט מלקות. ואצל הצדיק האמת ה - לט מלאכות שלו הם בחינת מלאכת המשכן ובחינת בריאת העולם. www.eip.co.il/?key=44 - מאמץ. ממה נובע? מי אינו צריך להתאמץ? איך להנות ממאמץ?

ועוד באותו עניין שהצדיק האמת משיג את התכלית בכל דבר, והוא תמיד נמצא בתכלית הסופית. www.eip.co.il/?key=193 - תכלית / מטרה. מי מחפש מטרה? ומי אינו צריך מטרה?
חיי מוהר"ן - קיז - מקום לידתו וישיבתו ונסיעותיו וטלטוליו
...וישיבתו ונסיעותיו וטלטוליו אות קיז בשנת תקס"ה עשה נשואין לבתו מרים זכרונה לברכה בקהלת קדש וואלטשיסק. ובשבת שלפני החתנה שקורין פארשפיל שהיה בפרשת נח בראש חדש חשון היה מרקד כל היום כלו. ורקודין כאלו לא נראה ממנו בשום פעם כמותם כי אז היה מרקד כמעט כל היום. ומה שהיה אז באותו השבת אי אפשר לבאר ולספר. והתפלל עמנו חגור בפאטשיילע [כעין מטפחת] לבד ואחר כך בסעדה שלישית ישב אז עמנו ואמר לזכר השלש סעדות זה. וספר אז שבאותו ראש השנה נתנו לו [הוצאות] אלף אדמים אחר כל ההצטרכות והיה במקום שהיה והוא אוהב תורה מאד...
שיחות הר"ן - אות קצ - גדולות נוראות השגתו
שיחות הר"ן - אות קצ - גדולות נוראות השגתו אמר: שכמה פעמים ציר לעצמו עניני מיתה כאלו הוא מת ממש עד שהרגיש טעם מיתה ממש גם אני שמעתי שאמר שבימי נעוריו היה מציר לעצמו מיתתו ואיך יבכו עליו וכו' וציר לעצמו היטב כל עניני מיתה ואמר שהוא מלאכה לציר לעצמו זאת היטב
שיחות הר"ן - אות קמ
...הר"ן - אות קמ כשאמר לי ענין הנדפס ב"לקוטי תנינא" סימן פ"ו על פסוק: "מקצר רוח ומעבודה קשה" שעל ידי קטנות אמונה צריכין לעבודות קשות וכו' עין שם עמדתי לפניו כמשתומם ומחשבותי היו תמהים בענין זה כי נדמה לי שיש לי אמונה קצת ענה ואמר בלשון גערה קצת כאומר. ואם יש לך אמונה, אין לך אמונה בעצמך והזכיר מיד מאמר רבותינו זכרונם לברכה כי מי בז ליום קטנות, מי גרם לצדיקים שיתבזבז שלחנם לעתיד לבוא קטנות שהיה בהם בעצמן שלא האמינו בהם בעצמן ורש"י זכרונו לברכה, פרש שם כפשוטו קטנות אמונה אבל מדקדוק לשון הגמרא שאמרו שם...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קנד - דַּע כִּי יֵשׁ יִרְאוֹת נְפוּלוֹת
...נפולות דע כי יש יראות נפולות וכל היסורים והדינים שיש לאדם כלם הם מהיראות הנפולות שנפלו לתוך זה הדבר שהוא מתפחד ויש לו יסורים ממנו חמש אימות אימת חלש על הגבור שאף שהוא נגד הטבע, שהגבור יפחד מהחלש אך שהוא מחמת היראה העליונה שנפלה ונתלבשה באלו הדברים ועל כן הם במספר חמש כנגד חמש גבורות שהם חמש אותיות מנצפ"ך כפולים וצריך להעלות היראות הנפולות, לשרשם למקומם ומקום היראה היא בלב כמו שפרש רש"י: דבר המסור ללבו של אדם נאמר בו "ויראת" והיראה צריכה להיות עם דעת כי בלא דעת נאמר: "הלא יראתך כסלתך" והדעת צריך...
חיי מוהר"ן - תטז - להתרחק מחקירות ולהתחזק באמונה
...- להתרחק מחקירות ולהתחזק באמונה אות תטז פעם אחת דברנו עמו וגלה לנו שיש מופת על חדוש העולם כי אם לא כן חס ושלום היכן היה מקום להחזיק את כל באי עולם. כי זה רואין בחוש שבכל פעם נתרבין בני אדם. כי מאדם אחד יוצאין דורי דורות אלפים ורבבות נפשות. וכן מכל אחד ואחד ואם כן [רצונו לומר אם העולם קדמון ובלי גבול וזמן חס ושלום, כדעת הכופרים ימח שמם] כבר היה ראוי שיתמלא כל העולם ולא היה מקום העולם שהוא במדה וגבול יכול להחזיק מאחר שמתרבין בכל פעם מאד. שוב פעם אחת גלה מופת שני מן המתים. כי כשאחד מת וקוברין אותו...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה סא - הַשֵּׁם יִתְבָּרַך הוּא לְמַעְלָה מֵהַזְּמַן
...מהזמן השם יתברך הוא למעלה מהזמן, כמובא וזה הענין הוא באמת דבר נפלא ונעלם מאד ואי אפשר להבין זאת בשכל אנושי אך דע, שעקר הזמן הוא רק מחמת שאין מבינים דהינו מחמת ששכלנו קטן כי כל מה שהשכל גדול ביותר, הזמן נקטן ונתבטל ביותר כי בחלום, שאז השכל נסתלק, ואין לו [אלא] רק [את] כח המדמה אזי ברבע שעה יכולים לעבר כל השבעים שנה כאשר נדמה בחלום, שעובר והולך כמה וכמה זמנים בשעה מעטת מאד ואחר כך כשנתעוררים מהשנה אזי רואים, שכל אלו הזמנים והשבעים שנה שעברו בחלום הוא זמן מעט מאד באמת וזה מחמת שאחר כך בהקיץ אז חוזר
שיחות הר"ן - אות קלז
...תבות וכו' בחלק ראשון סימן ר"ד וספר מקדם מעשה משני אנשים בני הנעורים שהיו בעיר אחת והיה ביניהם אהבה והתקשרות גדול פעם אחת ראה אחד מהם בחברו שנטה מדרך הישר קצת ועשה איזה דבר שלא כהגן וחשב מקרה הוא אחר כך ראה אותו שעשה דבר גרוע יותר, שעבר עברה ממש ואז נתרחק ממנו והפריד עצמו מאתו אחר כך ברבות הימים כשירדו מעל שלחן חותנם, שניהם התחיל זה שעבר העברה כנ"ל לעלות מעלה מעלה עד שנעשה עשיר גדול והשני הנ"ל נעשה עני גדול והיה זה בדעתו מתרעם תמיד על מדותיו של השם יתברך כי אמר בלבו: הלא אני יודע בעצמי שזה עבר עברה...
בית דין של מעלה. מה קורה שם? ואיך להנצל?
...להנצל? שאלה: אשמח לדעת מה בדיוק קורה בבית דין של מעלה? איך מתנהלים שם הדיונים? האם רבי נחמן נתן עצה כלשהי איך להנצל מבית דין של מעלה? תודה תשובה: בית דין של מעלה, היינו מצב שאליו האדם מגיע אחרי שהוא עוזב את הגוף, דהיינו מה שנקרא מוות של הגוף. בבית דין של מעלה, דנים את האדם על כל מעשיו וכולי, ולפיהן נקבע עתידו... בהמשך חייו אחרי העולם הזה... בכל מקרה יש דרך אחת להנצל מבית דין של מעלה, ולהגיע לגן עדן ישר בלי שום סיבוך בדרך. ואיך? על ידי שהאדם מתרגל לדון לכף זכות. פירוש, בבית דין של מעלה המשפט מתנהל...
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות כה
...ישראל - אות כה ואז באו שניהם אל העיר רבנו זכרונו לברכה, עם האיש המשמש שלו הנ"ל ובבואם אל העיר אמרו הישמעאלים שהם מרגלים ונפל פחד גדול על הספרדים בעצמם ותכף הביאו להם מלבושים שלהם והכרחו להלביש עצמם במלבושים שלהם כמנהגם והיה רבנו בצער גדול מחמת זה והאיש הנ"ל שחק וכעס עליו רבנו זכרונו לברכה, ואמר לו. אין אתה יודע מהקטרוג שיש עלינו בעולם העליון ואמר אז דבר נפלא להאיש הנ"ל, ואינו רוצה לגלות ונתקבל רבנו, זכרונו לברכה, לפני החכמים, והוטב בעיניהם מאד והחזיקו אותו לחדוש גדול ואחר כך בא רבנו זכרונו לברכה...
לזרוק את השכל. מדוע וכיצד?
...key=565 - חיי מוהר"ן - רצא - מעלת המתקרבים אליו אמר כל מי שיצית אותי ויקים כל מה שאני מצוה בודאי יהיה צדיק גדול יהיה מה שיהיה. והעקר להשליך שכל עצמו לגמרי רק כאשר יאמר הוא יקים הכל כמאמרו. ואמר אז ענין עם נבל ולא חכם, כמבאר בספר לקוטי א' בסימן קכ"ג מן הסתם מי שיכול ללמד ביותר מסגל ביותר breslev.eip.co.il/?key=395 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכג - לקשר עצמו להצדיק שבדור העקר והיסוד שהכל תלוי בו לקשר עצמו להצדיק שבדור ולקבל דבריו על כל אשר יאמר כי הוא זה, דבר קטן ודבר גדול ולבלי לנטות חס ושלום, מדב...
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 08_10_2025 השעה 04:47:17 - wesi2