... של
השמחה במעשה מהבעל תפילה כאן: breslev.eip.co.il/?key=59 - סיפורי מעשיות - מעשה יב - מבעל תפילה כת אחרת אמרו, שעקר התכלית הוא
שמחה כי כשנולד בן שמחים כשיש חתנה שמחים כשכובשים איזה מדינה שמחים נמצא שתכלית הכל הוא
שמחה על כן בקשו איש שיהיה שמח תמיד נמצא שהוא אצל התכלית, והוא יהיה מלך עליהם והלכו ... כמה ערלים וזה הערל היה שמח מאד [כי היה שכור מאד] וראו שזה הערל הוא שמח מאד ואין לו שום דאגה על כן הוטב בעיניהם הערל הזה כי השיג את התכלית שהוא
שמחה וקבלו אותו למלך עליהם ובודאי הנהיג אותם בדרך הישר ובחרו להם ארץ גורמת לענין ... לכלום, שיכנסו באזני החסרון שלהם כי אני חי חיים טובים שאין בהם שום חסרון ***** לכאורה הדברים די דומים אז מה בעצם היה החסרון בכת שהתכלית שלה היא
השמחה. **** באותו עניין רבי נחמן מברסלב מביא כאן breslev.eip.co.il/?key=2249 - שיחות ... וזה האור אין אדם פשוט יכול לקבל מחמת גדלו וצריך לזה חכם גדול שיוכל לחלק אלפים למאות וכולי... ... ומי שאינו יודע זאת אינו יודע מפני מה הוא עכשו
בשמחה **** בעניין זה ראה גם כאן breslev.eip.co.il/?key=2318 - שיחות הר"ו - אות קעז - גדולות נוראות השגתו חזק את אחד להיות
בשמחה ואמר שראוי לו לשמח בהשם יתברך ואף על פי שאין אתם יודעים מגדלת השם יתברך ראוי ... לכם רבי כזה גם חזק את אחד שישמח את עצמו אפילו בעסקי חל ואמר לו: בודאי כן הוא שבתחלה צריכין לשמח עצמו במלי דעלמא בכל מה שיכולין ואחר כך באין
לשמחה אמתית *** השאלות: מהו בעצם החסרון של הכת של
השמחה? מה ההבדל בין הכת של
השמחה לבין החירש? למרות שאנחנו מאשימים את הכת של
השמחה בחסרון, האם באמת יש בהם חסרון? ואם כן מדוע בהכרח שיהיה בהם חסרון, הרי בסופו של דבר הם בתכלית
השמחה תמיד. אז לכאורה מה הבעיה בכך? * רמזים לצורך התשובה: ... וגם כאן: breslev.eip.co.il/?key=211 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה לד - ויחד יתרו על כל הטובה * תשובה: העניין הוא די פשוט. העניין הוא השורש של
השמחה שלהם.
השמחה של הצדיק היא
שמחה ללא חסרון כלל. והיא
שמחה שנובעת מדבקות להשי"ת שהיא
שמחה אין סופית וכולי. אך לעומת זאת,
השמחה של השיכורים האלו, למרות שהיא נראית כמו
השמחה של החירש, הרי שגם אצלם
השמחה אינה שלמה. כי למרות שהם נראים שמחים, עדיין גם אצלהם הם אינם שמחים כל הזמן ... וגם אצלהם יש כעסים שונים על דברים קטנים וכולי, כמו הספקות שיש להמון העם, למרות שנראה שיש להם אמונה. אך אצל הצדיק האמת, הוא זוכה לשמוח משורש
השמחה, דהיינו שהוא מחובר לשורש של הבריאה וכולי, ששם יש את האהבה שבדעת, שזו
שמחה אחרת לגמרי ללא חסרון כלל וכולי. ראה גם כיו"ב כאן ...