... עקב" כי על ידי האכילה נתחזקין העקבים והרגלין בבחינת: 'דק בככי ותשכח בנגרי' ואז כשנתגדל, חס ושלום, עקב דסטרא אחרא על ידי זה נחלש, חס ושלום, בחינת עקב
דקדשה שהוא בחינת: "עקב ענווה יראת ה'" ... כנ"ל ב. אך לבוא לזה, לבחינת קול הנ"ל הוא על ידי תפילה כי עקר התפילה היא רחמים ותחנונים ועקר הרחמים תלוי בדעת כמו שכתוב: "לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר
קדשי, כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים ... על ידי שהם יונקים מן הרחמנות, חס ושלום, כנ"ל וזה בחינת: "גם תנים חלצו שד" זה בחינת רחמנות דסטרא אחרא, בחינת: "כשד משדי" כי שדי הוא בחינת רחמנות
דקדשה בבחינת: "ואל שדי יתן לכם רחמים" ... ואזי נקטן הדעת ונעשה בבחינת מחין דקטנות ואזי הם יונקים, חס ושלום, מפגם הדעת בבחינת: "והנחש היה ערום" הינו דעת דסטרא אחרא שיונק על ידי נפילת הדעת
דקדשה שנפגם על ידי אכזריות וכעס כנ"ל ... הינו התפילה של הבעל כח הנ"ל שהוא בחינת מטה עז היא עומדת לו בצוארו, בבית הבליעה שלו ואזי הוא מכרח לתן הקאות הינו שהסטרא אחרא מכרח להקיא ולהוציא כל
הקדשות של הדעת והרחמנות והתפילות שבלע בבחינת: "חיל בלע ויקאנו" ולא די שהוא מקיא ומוציא כל
הקדשה שבלע אף גם הוא מכרח להקיא ... שלו ממש בבחינת: "מבטנו יורישנו אל" הינו שמוציא ומקיא עצמות חיותו ממש וזהו בחינת גרים שמתגירין שהם היו תחלה מעצמות הסטרא אחרא ממש ועכשו חוזרין אל
הקדשה כי הסטרא אחרא מכרח להקיא ולהוציא ... הרחמנות והדעת שהיא בחינת: "כמים לים מכסים" בחינת: "והנחש היה ערום", כנ"ל ועל ידי מטה עז הנ"ל, הינו התפילה של הבעל כח בחינת פינחס על ידי זה הוא מוציא
קדשת הדעת והתפילות שבלע ומשבר ראשי ... "והשלך לפני פרעה יהי לתנין" שמשליכין בכונה המטה עז לפני הסטרא אחרא כדי שיהיה להתנין הינו כדי שיבלע התנין את התפילה הזאת כי על ידי זה מוציאין ממנו כל
הקדשות שבלע כי היא עומדת בבית הבליעה ... לזה הוא בחינת קריעת ים סוף בחינת: "אתה פוררת בעזך ים, שברת ראשי תנינים על המים" הינו בחינת מטה עז הנ"ל שעל ידי זה מוציאין ממנו מימי הדעת, שבלע מן
הקדשה כנ"ל וישמע יתרו, הינו בחינת גרים ... כי מוציאין ממנו גם עצמות חיותו שהוא בחינת גרים כנ"ל ד. וזה בחינת רעמים כי על ידי גרים שנעשין על ידי מטה עז הנ"ל על ידי שהסטרא אחרא מכרחת להחזיר כל
הקדשה שבלעה עם עצמות חיותה כנ"ל על ידי ... ה' על מים רבים" 'מים רבים', זה בחינת מימי הדעת בחינת: "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" הינו בחינת מימי הדעת שיוצאין מן הסטרא אחרא וחוזרין אל
הקדשה שעל ידי זה נעשין גרים, ונתגדל ... העוונות הם בחינת עננים שמחשיכים אור השמש שעל ידה הרפואה ועל ידי התפילה נתכפרין העוונות כי התפילה מכפרת, כי היא במקום קרבן כמו שכתוב: "והביאותים אל הר
קדשי, ושמחתים בבית תפילתי עולותיהם ... לדבר והלב לחשב, כדאיתא בספר יצירה נמצא שכל מה שנתוסף אבן אחת נתרבין הבתים ביותר מאד מאד בכפלי כפלים כנ"ל והנפשות הם בחינת אבנים בבחינת "תשתפכנה אבני
קדש" וכו' והבתים זה בחינת: "כי ביתי ... נתברר ונתתקן בחינת כח המדמה בבחינת: "וביד הנביאים אדמה" כי עקר תקון וברור המדמה הוא כשהוא ביד הנביאים וכשנתתקן המדמה על ידי זה נתתקן האמונה האמתית
דקדשה ונתבטל אמונות כזביות כי עקר ... כח המדמה ושם צריכין אמונה נמצא שעקר האמונה היא בבחינת המדמה ועל כן על ידי התפשטות הנבואה שעל ידי זה נתברר ונתתקן המדמה על ידי זה נתתקן האמונה האמתית
דקדשה כנ"ל כי יש עשרה מדרגות בנבואה ... יביאם" כי המנהיג המוציא והמביא את ישראל בודאי יש לו בחינת רוח אחרת אשר מחמת זה נעשה הוא דיקא מנהיג לישראל וזה הרוח אחרת שיש להמנהיג הוא בחינת רוח
הקדש, רוח נבואה אף על פי שעכשו אין נמצא רוח נבואה, רוח
הקדש ממש אף על פי כן בודאי יש לו בחינת רוח אחרת, הנמשך מן
הקדשה מה שאין נמצא בשאר ההמון שזהו גם כן בחינת רוח
הקדש אף על פי שאינו רוח
הקדש ממש לידע עתידות אף על פי כן הוא בבחינת רוח
הקדש, רוח נבואה ועל ידי בחינת הרוח
הקדש שיש להמנהיג האמתי שהוא בחינת רוח נבואה על ידי זה כל המתקרבים אליו נתחזק ונתתקן אצלם האמונה האמתית
דקדשה כי כל מי שזוכה להתקרב למנהיג ... עקר תקון המדמה הוא על ידי בחינת רוח נבואה כנ"ל ועל ידי תקון המדמה נתתקן ונתברר האמונה הקדושה כנ"ל על כן כל המתקרבים למנהיג אמתי, זוכין לאמונה ישרה
דקדשה. אבל באמת צריכין לחפש ולבקש מאד ... מנהיג האמתי שלהם ועל ידי זה נתברר ונתתקן המדמה אצלם וזכו לאמונה שלמה בה' ועל כן פסקה זהמתן, זהמת הנחש שהוא אמונות כזביות כי זכו לשלמות אמונה הישרה
דקדשה על ידי ברור המדמה, שזכו על ידי ... את העולם ולעתיד יחדש הקדוש ברוך הוא את כל העולם כלו בבחינה זו של ארץ ישראל כי אז יתגלה שהשם יתברך ברא הכל ואז יחדש כל העולם כלו בבחינת ארץ ישראל ועקר
קדשת ארץ ישראל הוא, ששם הוא השגחתו ... אחרא כי הוא מכרח להוציא ולהקיא הכל על ידי בחינת 'משפט לאלקי יעקב' הינו על ידי התפילה שהיא בבחינת דין ומשפט שהיא בבחינת מטה עז שעל ידי זה הוא מקיא כל
הקדשה שבלע מן הדעת ומתפילות ישראל כנ"ל וזה בחינת תשרי בחינת "אתה פוררת בעזך ים, שברת ראשי תנינים על המים" ים שברת ראשי תנינים ראשי תבות הוא צרוף תשרי ואז כשמחזיר
קדשת הדעת שבלע, אז הדעת והמח בשלמות ... תשורי מראש אמנה" יב. וזה בחינת הראה כשמזג הראה בשלמות, נמצאין בה כל הבחינות הנ"ל כי זה הבעל כח הנ"ל, שמתפלל תפילה בבחינת דין שעל ידי זה מוציא כל
הקדשה מהסטרא אחרא בחינת "ויעמד פינחס ...