... הזיק להם אבל החכמים והבן מלך נתפקרו כנ"ל והבן מלך, מחמת שהיה בו טוב כי נולד עם טוב והיו לו מדות טובות וישרות היה נזכר לפעמים: היכן הוא
בעולם, ומה הוא עושה וכו' והיה גונח ומתאנח על זה על שנפל למבוכות כאלו ונתעה כל כך והיה מתאנח מאד אבל תכף כשהיה מתחיל להשתמש עם השכל חזר ונתחזק אצלו ... בתחלה ברכתי אתכם בזה ועכשיו אני נותן לכם זאת במתנה גמורה לדרשה שתחיו חיים ארכים כמוני ואתם סבורים שאני עור? אין אני עור כלל רק שכל זמן
העולם כלו, אינו עולה אצלי כהרף עין [ועל כן הוא נדמה כעור, כי אין לו שום הסתכלות כלל על
העולם מאחר שכל זמן
העולם אינו עולה אצלו כהרף עין ועל כן אין שיך אצלו הסתכלות וראיה בזה
העולם כלל] ואני זקן מאד, ועדין אני יניק [צעיר מאוד] לגמרי ולא התחלתי עדין לחיות כלל ואף על פי כן אני זקן מאד ולא אני בעצמי אומר זאת רק שיש לי הסכמה על ... את הספינות והאנשים נצלו ובאו אל מגדל אחד ועלו אל המגדל ומצאו שם כל המאכלים ומשקאות ומלבושים, וכל מה שצריכים והיה שם כל טוב וכל התענוגים
שבעולם ענו ואמרו שכל אחד יספר מעשה ישנה מה שהוא זוכר מזכרון הראשון הינו מה שהוא זוכר מעת שהתחיל אצלו הזכרון והיו שם זקנים ונערים והיו מכבדים את הזקן ... טובים כמוני כי בתחלה ברכתי אתכם בזה ועתה אני נותן לכם חיים טובים שלי במתנה גמורה לדרשה ואתם סוברים שאני חרש? אין אני חרש כלל! רק שכל
העולם כלו אינו עולה אצלי לכלום, שאשמע החסרון שלהם כי כל הקולות כלם הם מן חסרונות כי כל אחד ואחד צועק על חסרונו ואפילו כל השמחות
שבעולם כלם הם רק מחמת החסרון ששמח על החסרון שחסר לו ונתמלא ואצלי, כל
העולם כלו אינו עולה לכלום, שיכנסו באזני החסרון שלהם כי אני חי חיים טובים שאין בהם שום חסרון ויש לי הסכמה על זה שאני חי חיים טובים, מן המדינה של עשירות ... כי אם אתם חיים חיים טובים אראה אם תוכלו להושיע את מדינה פלונית היות שיש מדינה שהיה להם גן והיה באותו הגן פרות, שהיה להם כל מיני טעמים
שבעולם גם היה שם כל מיני ריחות
שבעולם גם היו שם כל מיני מראה כל הגונין וכל הפרחים
שבעולם הכל היה שם באותו הגן והיה על הגן גנני אחד והיו בני אותו המדינה חיים חיים טובים על ידי אותו הגן ונאבד שם הגנני וכל מה שהיה שם באותו הגן, בודאי מכרח ... כנ"ל. בתחלה ברכתי אתכם שתהיו כמוני עתה אני נותן לכם במתנה לדרשה שתהיו כמוני ואתם סבורים שאני כבד פה? אין אני כבד פה כלל רק שהדבורים של
העולם, שאינם שבחים להשם יתברך אין בהם שלימות [ועל כן הוא נראה ככבד פה כי הוא ככבד פה מאלו הדבורים של
העולם שאין בהם שלימות] אבל באמת אין אני כבד פה כלל אדרבא אני מליץ ודברן נפלא מאד ואני יכול לדבר חידות ושירים נפלאים עד שאין נמצא שום נברא
בעולם שלא ירצה לשמע אותי ובאלו החידות והשירים שאני יודע, יש בהם כל החכמות ויש לי הסכמה על זה מאותו האיש גדול הנקרא "איש חסד האמת" ויש בזה מעשה שלמה כי ... וזה היה מתפאר שהוא יודע לעשות אלו המתכות שלא מאלו הדברים שהם עושין מהם אלו המתכות וזה היה מתפאר בחכמות אחרות כי יש כמה דברים שהמציאו
בעולם על ידי חכמות כגון חומר גלם לעשיית מתכות וחומר נפץ וכיוצא בזה והיה כל אחד מתפאר בחכמתו ענה שם אחד ואמר: אני חכם יותר מכם כי אני חכם כמו היום ולא ... פה הוא הולך ומקבץ כל החסדים של אמת ומביא אותם אל זה האיש חסד האמת כנ"ל ויש הר ועל ההר עומד אבן ומן האבן יוצא מעין וכל דבר יש לו לב וגם
העולם בכללו יש לו לב וזה הלב של
העולם הוא קומה שלמה עם פנים וידים ורגלים וכו' אבל הצפרן של הרגל, של אותו הלב של
העולם הוא מלבב יותר מלב של אחר וזה ההר עם האבן והמעין הנ"ל עומד בקצה אחד של
העולם וזה הלב של
העולם עומד בקצה אחר של
העולם וזה הלב הנ"ל עומד כנגד המעין הנ"ל וכוסף ומשתוקק תמיד מאד מאד לבוא אל אותו המעין בהשתוקקות גדול מאד מאד וצועק מאד לבוא אל אותו המעין וגם זה המעין ... נעלם מעיניו ראש השפוע, [וזה מובן בחוש] ואזי אינו יכול לראות את המעין ואזי תצא נפשו, חס ושלום וכשזה הלב היה מסתלק, חס ושלום אזי יתבטל כל
העולם כלו כי הלב הוא החיות של כל דבר ובודאי אין קיום בלא לב ועל כן אינו יכול לילך אל המעין רק עומד כנגדו, ומתגעגע וצועק כנ"ל וזה המעין אין לו זמן כי זה ... במתנה יום אחד וכשמגיע היום להיות נגמר ונפסק ואזי כשיגמר היום לא יהיה זמן להמעין ויסתלק, חס ושלום ואזי יסתלק הלב, חס ושלום כנ"ל ויתבטל כל
העולם, חס ושלום כנ"ל ואזי, סמוך לגמר היום אזי מתחילים לטל רשות זה מזה [שקורין איחולים וברכות פרידה] ומתחילין לומר חידות ושירים נפלאים זה לזה [באהבה רבה ... על ידי הכבד פה, שהוא מקבץ החסדים של אמת אשר משם הזמן ומביא אותם אל האיש חסד האמת והוא נותן יום ללב והלב נותן להמעין אשר על ידי זה נתקים
העולם כלו נמצא שעקר התהוות הזמן עם החידות ושירים שיש בהם כל החכמות הכל על ידי הכבד פה] נמצא שיש לי הסכמה מזה האיש חסד האמת שאני יכול לומר חידות ושירים, ... אני נותן לכם במתנה לדרשה שתהיו כמוני ואתם סוברים שיש לי צואר עקם? אין צוארי עקם כלל אדרבא, יש לי צואר שוה מאד, צואר יפה מאד רק שיש הבלי
עולם ואני איני רוצה להוציא שום הבל ורוח [שקורין נשיפת אויר החוצה] בהבלי
עולם [ומחמת זה נדמה שצוארו עקם כי הוא מעקם צוארו מהבלי
עולם ואינו רוצה להוציא שום הבל ורוח בהבלי
עולם] אבל באמת יש לי צואר יפה מאד, צואר נפלא מאד כי יש לי קול נפלא מאד וכל מיני הקולות
שבעולם, שהם קול בלא דבור כלם אני יכול להוציאם בקולי כי יש לי צואר וקול נפלא מאד ויש לי הסכמה על זה מאותה המדינה כי יש מדינה שהם בקיאים מאד בחכמת הנגינה ...