... "ואת כל עמלי", שעמל בעבודת הבורא. והמניעה השנית, היא בתוך התפילה כי מחמת עוונות הראשונים במזיד, או שהרהר במזיד נופלים לו
מחשבות זרות בתפילתו ומחמת
המחשבות זרות גם כן אי אפשר למשל בתפילתו על כן צריך לשבר
המחשבות זרות, על ידי
מחשבות קדושות של התפילה ועל ידי זה הזדונות, דהינו
המחשבות זרות נעשין לו כזכיות וזהו בחינת אפרים כמו שכתוב: "כי הפרני אלהים בארץ עניי" פרוש כי הדבר שהיה בעניות מקדם, דהינו חרב ויבש ועל ידי
המחשבות קדושות נעשין לו כזכיות וכשמתפלל בשתי בחינות אלו, מנשה ואפרים הנ"ל ובודאי בא לידי ענווה ושפלות "עקב ענווה יראת ה'" נמצא מתפלל גם כן ביראה והיראה נקראת ... יתברך קדם בריאת העולם, שעדן וקשט בתפילתן של צדיקים כשיהיה לו השתי בחינות של מנשה ואפרים כנ"ל מעוז ראשי, הינו שיגביר
המחשבות קדושות יהודה, הינו התפילה, כמו שכתוב: "הפעם אודה" מחוקקי, ופרש רש"י: 'לשון שררה ומלכות' הינו שיהיה להתפילה ממשלה, ויתגלה התענוג הנ"ל, ויחדש עולמו ...