... עלאה ויחודא תתאה הינו: שמע ישראל וברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד וכל אחד מישראל צריך שיהיה נעשה זאת על ידו על ידי זה יכול לבוא לתבונות התורה לעמקה כי מי שהוא
במדרגה פחותה הוא עדין רחוק מתבונות התורה רק על ידי ... בפה' מאיר לו הדבור בכל המקומות שצריך לעשות תשובה כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה 'פתח פיך ויאירו דבריך' ובכל פעם ופעם, על ידי כל תשובה ותשובה הוא הולך
ממדרגה למדרגה עד שיוצא
ממדרגה פחותה ובא לתבונות התורה לעמקה וזה ששאלו יוחני ... כמו שכתוב: "תבונה תנצרך" שהם הבינו שמשה רוצה להכניס תבונות התורה בישראל ועל כן שאלו כי בזמן שאין ישראל עושין רצונו של מקום הם משולים לעפר ואיך יוכל להביאם
למדרגה גבוה, לתבונות התורה ? וזה: 'תבן' לשון תבונות התורה 'אתה מכניס לעפרים' זה בחינת עפר, הינו
מדרגה פחותה 'השיב להם: אמרי אנשי' הינו על ידי האמירות ... פטטיא' דקאי עד קרסלה במיא כי מאחר שהדבור צריך להאיר לו בכל המקומות שצריך לעשות שם תשובה הוא לפעמים בבחינת:ותגל מרגלתיו ותשכב שהדבור צריך להאיר באדם שהוא למטה
במדרגה פחותה ועל כן נקרא הדבור 'צפרתא דקאי עד קרסלה במיא' מיא הוא בחינת האדם שנתהוה ממיין דוכרין ומיין נוקבין כידוע והדבור, שהוא בחינת צפרתא קאי עד קרסלה אצל האדם שהוא
במדרגה פחותה כדי להאיר לו בבחינת ותגל מרגלתיו וכו' כנ"ל ...