... ח"א - תורה נא - כשאתם מגיעין לאבני שיש טהור וגם בעוד מקומות, מבאר רבי נחמן מברסלב כי צריכים דייקא לכלול את בחינת אחרי
הבריאה בבחינת לפני
הבריאה, דהיינו לכלול את בחינת בפועל בבחינת בכוח, דהיינו להחזיר את המצב לקדמותו כמו שהיה לפני
הבריאה... והקבצן שהיה ללא ידיים, הוא דייקא ... שהוא: לחזור בתשובה שלמה ולכלול את בחינת הבפועל בבחינת הבכוח. פירוש: אלו הם השלבים: 1 - על האדם לחזור בתשובה שלמה ולקשר את
הבריאה אל לפני
הבריאה , על ידי אמת / קדושת המחשבה / תקון הכללי וכולי. 2 - על ידי זה דעתו של האדם נשלמת והוא נכלל בבחינת לפני
הבריאה, ששם הבכוח והבפועל הם בחינה אחת ... אין לו הוויה כלל, והוא לא נמצא בשום מקום, לא בפועל ולא בכוח כלל. ורק אחרי שחוזר בתשובה, רק אז יש לו הוויה שהיא בבחינת לפני
הבריאה. ורק אח"כ צריך להוציא מכוח אל הפועל. ... שתי הרוחות כנ"ל כי עדין הכח והפעל נקשרים יחד, ואין הבדל ביניהם כלל ואזי אין נכר בין ימין לשמאל כנ"ל ואז עדין בחינת קדם
הבריאה דהינו קדם שמוציאין מכח אל הפעל, שאז הן נקשרים יחד כנ"ל ואחר כך כשמוציאין מכח אל הפעל, אז הוא גמר
הבריאה ואז נפתחין הידים ונכר בין ימין לשמאל ...