... על שראו בכיתו בפניהם עד שנדמה להם כאלו נהפך כל העולם ונחרב. וכבר מבאר במקום אחר ברמז קצת מענין התקוה הגדולה שהיה ראוי לבוא לכלל ישראל אם לא היה נפטר הילד הקדוש הנ"ל. ואחר כך ביום שאחר זה שהיה ...
... וברבות הימים אולי נזכה לחטף מהם איזה טפה יקרה ונפלאה לתוך פינו ופנימיותנו עד שעל ידי זה אולי יש תקוה לזכות לרפואה שלמה ברוחניות וגשמיות אמן כן יהי רצון
... "ושכבה בחיקך" וזה אי אפשר כי אם על ידי 'שמר פתחי פיך' כנ"ל וזה,: "יתן בעפר פיהו אולי יש תקוה" 'עפר', הוא בחינת העדר הדבור כמו שכתוב: "ומעפר תשח אמרתך" הינו, שצריך ליתן בחינת הדבור, להתיר פה אלמים כנ"ל ועל ידי זה בא כח הדבור, לקווי ה', שהם כלי ההולדה כנ"ל וזהו, 'אולי יש תקוה', כדי שיגיע הדבור לקווי ה' כנ"ל וזהו: "והיה זרעך כעפר הארץ" כי ההולדה תלויה על ידי בחינת 'יתן בעפר ...
... שעל ידי שהאדם, כשהוא במדרגה התחתונה מאד ואף על פי כן הוא מחזק עצמו ומאמין שגם שם יש לו תקוה עדין כי גם שם נמצא השם יתברך בבחינת: "ואציעה שאול הנך" אזי ממשיך על עצמו הקדשה משם הקדוש הויה ...
... אמרה "ונתתם לי אות אמת" כי אמת הוא בחינת חיים כנ"ל ואמרו לה: "את תקות חוט השני תקשרי לך" 'תקוה', זה בחינת אמונה כמו שכתוב: "ויש תקוה לאחריתך" ואמונה, היא אחרית הימים כי עליה עומדים כל המדות כמו שכתוב: "בא חבקוק והעמידן על אחת" וכו' וחוט ...
... מאחר שזכינו שהחמדה גנוזה נגנזה בסביבותינו באומין כאשר עלתה במחשבה לפניו זה כמה. ועל ידי זה עדין יש לנו תקוה לזכות לכל הטוב אשר חפץ להיטיב עמנו לנצח. ודבר אל קינו יקום לעולם. ובכל זה יש בלבי הרבה אך ...
... לך מלהתיאש לאמר מה יועיל לרב חטאתי ופשעי המרבים אשר הרביתי לפשע נגדו, סגר עלי הדרך, אין לי עוד תקוה חס ושלום לשוב אליו יתברך ולעבדו כי לא כלו רחמיו ולא אפס לנצח חסדו ולשבים פשוטה ימינו ופתוחה ידו, ...
... ארחות ישר וכיוצא בזה כל כונתו על אלו החכמים להרע שנקראו כסילים ופתאים כמו שכתוב: "ראית איש חכם בעיניו תקוה לכסיל ממנו" וכתיב: "הוי חכמים בעיניהם" ואי אפשר להאריך בזה כי הם אומרים בהפך ממש ומביאים ראיה ממשלי דיקא ...
... חס ושלום לא יהיה רשע בפני עצמו רק הוא גם הוא ישתדל להתקרב להצדיק כדי שיהיה לו איזה אחרית ותקוה על כל פנים אות תרו לרשם המעשה של מטי ולא מטי שהיה מרקד וח' מנגן והרגיש אז את רבי ...
... יכריח עצמו הרבה ויטה אזנו היטב היטב בכח גדול לשמע קול הנשמה וקול הצדיקים אמתיים יש לו גם כן תקוה לשמע קול דקדשה בעצמו רק שצריך להטות אזנו היטב. והוא ממש כמו בענין דין המשנה הנ"ל לענין קול שופר ...