... עם אחר ולא שמע אליו גם כן והוא [הינו אחד מאנשי הבעל תפילה הנ"ל] היה מרבה לדבר עמו והשיב לו זה
האיש, שדבר עמו ויתר מזה אין לי פנאי כלל לדבר עמך שאלו: מפני מה? השיב לו היות שאנחנו כלנו מוכנים עתה לעקר מן המדינה לילך למדינה אחרת באשר שראינו, שעקר ... לטעות באמת באלו הסברות של שקר, רחמנא לצלן] עד שנסכם אצלם, שעקר התכלית הוא כבוד על כן צריכין לבקש
איש מכבד וגם שיהיה רודף אחר הכבוד הינו שיהיה רודף אחר הכבוד וישיג את הכבוד [שזהו
איש מכבד, שיש לו כבוד] כי מאחר שהוא
איש מכבד שיש לו כבוד, והוא רודף אחר כבוד, ומסיע את הטבע שהיא רוצה בכבוד כנ"ל נמצא שזה
האיש משתדל אחר התכלית ומשיגו כי התכלית הוא כבוד [כל זה היה דעתם הסכלה והנבוכה] כנ"ל על כן זה
האיש ראוי להיות מלך והלכו לבקש
איש כזה והלכו ומצאו שהיו נושאים את 'קבצן' זקן אחד והלכו אחריו לערך חמשה מאות אנשים, כלם 'צוענים' וגם הוא היה 'צועני' והקבצן הזה היה עור ועקם ואלם ... בקפידות גדולות וצוה בכל פעם שינשאו אותו אנשים אחרים וכעס בכל פעם עליהם נמצא שזה הקבצן הזקן הוא
איש מכבד גדול שיש לו כבוד כזה וגם רודף אחר הכבוד כי הוא מקפיד כל כך על כבודו כנ"ל על כן הוטב בעיני הכת הזאת של הקבצן הזה וקבלו אותו למלך ולהיות גם ... ומכלה בני אדם נמצא שהוא מרבה להביא את העולם אל התכלית על כן נסכם ביניהם שהתכלית הוא רציחה ובקשו
איש שיהיה רוצח וכעסן ובעל קנאה ביותר כי
איש כזה הוא קרוב יותר אל התכלית [לפי דעתם הנבוכה] והוא ראוי להיות מלך והלכו לבקש ושמעו קול צעקה ושאלו: מהו קול הצעקה הזאת והשיבו להם, שקול הצעקה היא היות שאחד שחט את אביו ואת אמו ענו ואמרו: וכי יש רוצח אביר לב וכעסן יותר מזה שיהרג את אביו ואת אמו
האיש הזה השיג את התכלית והוטב בעיניהם וקבלו אותו עליהם למלך ובקשו להם ארץ גורמת לרציחה ובחרו להם במקום הרים וגבעות שהוא מקום הרוצחים והלכו לשם וישבו ... שפע מזונות הרבה ואינו נזון ממזונות של שאר בני אדם רק ממזונות דקים [כגון חלב, כדי שלא יתגשם שכלו]
ואיש כזה ראוי למלך אך לא מצאו תכף
איש כזה שלא יהיה נזון ממזונות של שאר בני אדם ובחרו להם לפי שעה
איש עשיר שיש לו שפע מזונות הרבה עד אשר ימצאו
איש כרצונם, דהינו שלא יהיה נזון וכו' כנ"ל ולפי שעה עשו את העשיר למלך, עד אשר ימצאו
איש כנ"ל אז ירד העשיר מן המלוכה ויקבלו את אותו
האיש למלך ובחרו להם ארץ גורמת לזה, והלכו וישבו שם כת אחרת אמרו, שיפת תאר ראויה למלך כי עקר התכלית שיהיה העולם מישב, כי לזה נברא העולם ומאחר שהיפת תאר ... כי מותר האדם מן הבהמה הוא הדבור ומאחר שזה עקר היתרון שיש לאדם על כן זהו עקר התכלית על כן בקשו להם
איש דברן שיהיה בעל לשון, שידע כמה לשונות וירבה לדבר תמיד כי
איש כזה הוא אצל התכלית והלכו ומצאו
איש צרפתי משגע, שהיה הולך ומדבר לעצמו ושאלוהו אם יודע לשונות, והיה יודע כמה לשונות
ואיש כזה בודאי השיג התכלית [לפי דעתם הנבוכה] מאחר שהוא בעל לשון, שיודע כמה לשונות ומדבר הרבה מאד, כי הוא מדבר אפילו לעצמו על כן הוטב בעיניהם
איש הזה וקבלו אותו למלך ובחרו להם ארץ גורמת לענין שלהם, והלכו וישבו שם עם מלכם ובודאי הנהיג אותם בדרך הישר כת אחרת אמרו, שעקר התכלית הוא שמחה כי כשנולד בן שמחים כשיש חתנה שמחים כשכובשים איזה מדינה שמחים נמצא שתכלית הכל הוא שמחה על כן בקשו
איש שיהיה שמח תמיד נמצא שהוא אצל התכלית, והוא יהיה מלך עליהם והלכו ומצאו שהיה הולך ערל אחד בכתנת בזוי כדרכו ונשא בקבוק יין שרף והלכו אחריו כמה ערלים ... בעולם [כי הוא תופס מקום יותר בעולם] והוא סמוך יותר אל התכלית, כי זהו התכלית לגדל האיברים על כן
איש כזה ראוי למלך והלכו ומצאו
איש ארוך, והוטב בעיניהם כי הוא בעל איברים וסמוך אל התכלית וקבלו אותו למלך ובקשו להם ארץ גורמת לזה, והלכו וישבו שם והיתה כת אחרת שאמרו, שאין כל זה ... אל האלקות הנ"ל דהינו אל המדינה שהיו עשירים מפלגים מאד, שהם אצלם כלם אלקות כנ"ל כי הלוא אצל זה
האיש בודאי יוכלו לקבל ישועה כי הלוא זה
האיש הוא אלוק גדול על כלם [לפי דעתם הרעה הנ"ל] מאחר שיש לו עשירות עצום ומפלג כזה [כפלי כפלים יותר מכלם] על כן בקשו מזה
האיש שילך עמם למדינתם ונתרצה להם והלך עמם ובא למדינתם והיה אצל בני המדינה שמחה גדולה שמצאו אלוק כזה כי היו בטוחים שעל ידו יהיה להם תשועה בודאי מאחר שהוא אלוק כזה [לפי דעתם] כי יש לו עשירות עצום כזה וצוה זה
האיש [שהוא הממנה של המלך הנ"ל, שקבלו אותו בני המדינה הזאת לאלוק] שקדם שיהיה סדר מתקן ונכון במדינה לא יקריבו קרבנות כלל [כי באמת זה הממנה של המלך היה ... הנ"ל אז בחרו להם בני מדינה זו, שהתכלית הוא הדבור וקבלו עליהם דברן, בעל לשון, למלך אחר כך מצאו
איש אחד, שהיה בעל לשון ומליצה, ודברן מפלג מאד מאד וקבלו אותו למלך כי המלך מחל לו המלוכה, מאחר שהוא בעל לשון כזה והבינו אלו הארבעה הנ"ל, שבודאי זה ...