תאוות. שבירת
התאוות. איך למה וכמה? חלק 3
תאוות. שבירת
התאוות. איך למה וכמה ? חלק 2. כי באמת כל העניין הזה של
התאוות יש בו שורש אחר גבוה יותר, והוא השי"ת עצמו. כי באמת כל הזמן והמקום וכל השינויים שיש בעולם, הם כולם בחינת
התאוות והרצונות של השי"ת עצמו! כי כל קיום העולם כולו בכל רגע ורגע לפרטי פרטים, כולו הוא בחינת
התאוות של השי"ת וכולי. והדבר הזה נכון לפרטי פרטים ממש. היינו כי כל פרט ופרט מפרטי הבריאה, הוא כולו בחינת רצון ותאווה של השי"ת. אך יחד עם ... כי הוא השלמות כמובן. וגם שאצל השי"ת אין שום השתנות. וכל
התאוות כולן הן השתנות מרצון אחד לרצון אחר. אלא, שזה הסוד של בריאת העולם יש מאין. כעין מה שמובא כאן breslev.eip.co.il/?key=179 - ליקוטי ... מברסלב breslev.eip.co.il/?key=94 - ספר המידות - הרהורים
התאוות מלבש בהם חסד השם יתברך ובאמת הקב"ה לא לתהו בראה כי אם לשבת יצרה. ואין הקב"ה חפץ בחורבי נחמן מברסלב של עולם. כי אם באמת
התאוות היו באמת רעות, הרי שלא היה העולם קיים כלל. כי כל קיומו של העולם תלוי
בתאוות שהן נפרדות ושונות זו מזו, שזו בחינת המחלוקת שהיא הכרחית לבריאת העולם. אלא שיש גם את בחינת המחלוקת דקדושה, דהיינו הבחינה הנ"ל ... כולו אחד גם אחרי הבריאה וכולי... * ובאמת מצד האמת, כל
התאוות שיש לאדם, הן העונש של האדם. כי כאשר רוצה האדם דבר תאווה, הרי שזה פגם ומרה לנפש. היינו כי אין האדם מתאווה אלא למה שהוא חסר. וכפי ... הרצון כשרוצה דבר תאוה זה הרצון הוא פגם ומרה לנפש ובאמת
התאוות של האדם הן העונש שלו, כי
התאוות הן החטאים של האדם, והחטאים הם החסרונות של האדם. כפי שהתבאר כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=93 - החסרונות אצל האדם או ... - הכת של השמחה במעשה מהבעל תפילה * אך אצל הצדיק האמת כל
התאוות שלו הן לא בחינת עונש אלא בחינת שכר. כי אצל הצדיק האמת
התאוות שלו מצטיירות אצלו בצורה אחרת, משום שהכלי והגוף שלו נקי. כמ"ש רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=89 - ספר המידות - דעת כשתעשה ... בשעת האכילה דייקא, שהיא בחינת החיות של העולם עיין שם. *
תאוות. שבירת
התאוות. איך למה וכמה ? חלק 4. ...