ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נד - וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים
... השרש שצריך לתקן על ידו כי יש כמה בחינות רע עין וכשנופל לרע עין של התנשאות שעינו צרה בהתנשאות של חברו צריך להכניע בהשרש של ההתנשאות הינו בשרש המלכות, שהוא בחינת משיח והוא שרש המלכות, בבחינת: "ויתן עז למלכו וירם קרן משיחו" והוא בחינת טוב עין, בבחינת: "יפה עינים וטוב ראי" הנאמר בדוד, שהוא משיח תניא: אבא שאול אומר, קובר מתים ... עינו של אבשלום היתה הינו שאבשלום נפל לבחינת הרע עין הזה וזהו כשחזרתי לאחורי הינו אחר התקון שחזרתי בחינת משיח למקומו, לבחינת אחורי כי שם שרש המלך המשיח בבחינת: "מלך אסור ברהטים", 'ברהיטי מחין' "אסור", הינו בחינת קשר של תפילין, שהיא בחינת אחורי כמאמר חכמינו, זכרונם לברכה . "וראית את אחורי", ... הוא עולה ויורד בנגינה כי צריך לעלות ולירד במדת הנימין, כפי משקל השיר, כדי לקבץ הרוח וזה, מי אסף רוח בחפניו בחפניו ממש, שהם הידים כי שם שרש הרוח כנ"ל שעקר בחינת הרוח הוא בידים ששם פקדונות הרוחות כנ"ל וזה, מי צרר מים בשמלה: "שפכי כמים לבך" הינו שעל ידי זה שמלקט הרוח הוא צורר מים בשמלה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ד - וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים
... חכמי הטבע הוא על ידי חכם גדול שבקדשה שיכול לקשר כל הרצונות בשרש הרצון ששם הוא בחינת הסתלקות משה, כידוע והוא בחינת מצח הרצון, בחינת "והיה על מצחו לרצון" וצריך לקשר כל הרצונות שיש בעולם לשרש הרצון ועל ידי זה הוא מתגבר ומכניע וסותר דעות חכמי הטבע, שכופרים ברצון אך כנגד זה יש בחינת מצח הנחש שהוא ... לעיון עד שנכנס בעיון דק מאד עד שרוצה להטיל פגם, חס ושלום, בשרש הרצון ולכפר שם, חס ושלום, כאלו אין רצון כלל, חס ושלום. ח. ודע, שזה המצח הנחש יניקתו מזקני הדור ממאריכי ... וחיו: ופרחו להו בהדי ההוא אבן זמנא חדא אזלינא בספינתא, זה בחינת שרש הרצון ששם קבורת משה, שנסתלק בשרש הרצון כנ"ל וזה בחינת ספינתא בחינת: "כי שם חלקת מחקק ספון" וחזינא ההוא אבן טבא דהדר לה תנינא הינו בחינת: ... לחכמה אחותי את" שהחכם שבקדשה רצה להתגבר ולהעלות הרצון לקשרו לשרש הרצון כנ"ל אתא תנינא קא בעי בלע לספינתא הינו שבא בחינת מצח הנחש, שרש חכמת הטבע ורצה לבלע הספינה, בחינת שרש הרצון בחינת: "כי שם חלקת מחקק ספון" כי מצח הנחש רצה להתגבר גם בשרש הרצון להטיל פגם וכפירה שם, חס ושלום כנ"ל אתא פושקנצא, הינו עורב, פסקה לרישה פרוש, שבא בחינת עורב, דהינו ... קא בעי בלעה לספינתא שחזר ובא התנין מצח הנחש לבלע הספינה בחינת שרש הרצון, חס ושלום, כנ"ל הדר אתי צפרא פושקנצא פסקה לרישה הינו שחזר ובא העורב בחינת צדקה כנ"ל, ופסקה לרישה ... טוב בחינת הרצון, בחינת: אבן שלמה רצונו ושדיה לספינתא שהשליכו לשרש הרצון , ששם מקשרין כל הרצונות כנ"ל הוה צפרי מליחי בהדן, אותבינהו עליהו, שקלוהו ופרחו להו פרוש, שהיה עמנו ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סז - וַיִּבֶן ה' אֱלקִים אֶת הַצֵּלָע אֲשֶׁר לָקַח
... כל חי כנ"ל ועל כן כשבא כבוד חדש לאדם, על פי רב הוא לטובה דהינו שבא נפש חדשה לאדם על ידי זה הכבוד והכלל, שהכבוד הוא שרש הנפשות ועל כן לפעמים בא כבוד חדש לאדם בשביל הסתלקות איזה נפש, חס ושלום כדי שתסתלק הנפש אל ...
אשרי תמימי דרך - ליקוטי מוהר"ן ח"א - חלק 2
... וזה בחינת נשיאות חן, בבחינת: "ותהי אסתר נשאת חן בעיני כל ראיה" שכל אחד ואחד נדמה לו כאמתו כי זה הבעל תפילה הוא בבחינת דבר ה' שהוא השרש העליון , שכל הכחות וכל צבא השמים כלם מקבלים ממנו ועל כן כל צבא השמים וכל השרים העליונים, כל אחד ואחד נדמה לו כאמתו הינו שהוא נושא חן ...
חיי מוהר"ן - לו - שיחות השיכים להתורות
... מהבל הטהור. נמצא שעל ידי אנחה שנאנח על עוונותיו מתיר את עצמו משרש הטומאה ומקשר את עצמו לשרש הקדשה. וזה בחינת תשובה ששב מהטומאה להקדשה. נמצא שמקבל חיות חדש וגם הגוף נעשה חדש כי אמרו ... מעשיהם הראשונים ונאנחו על מעשיהם הטובים ועל ידי אנחותיהם נפסקו משרש הבל הטהור ונתקשרו להבל הטמא והבל הזה החטיאם. והוא הדין להפך מה שרשעים עושים מצוות גדולות כמעשה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רעז - כְּשֶׁיֵּשׁ מַחֲלקֶת עַל הָאָדָם, אֵין לַעֲמד עַצְמוֹ כְּנֶגֶד הַשּׂוֹנְאִים
... תמורה הינו הסטרא אחרא שהיא נקראת תמורה כי תמורת חכמה אולת, תמורת חיים וכו' כמובא ושרש הדינים והסטרא אחרא הוא מחלקת שבקדשה כי הסטרא ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יד - לְהַמְשִׁיךְ שָׁלוֹם בָּעוֹלָם
... וזה שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה 'מפני מה תלמידי חכמים אין בניהם תלמידי חכמים ? מפני שלא ברכו בתורה תחלה' שצריך כל אדם ובפרט תלמיד חכם לברך ולהאיר בלמוד תורתו בשרש הנשמות הינו במחשבה תחלה כי שם שרשנו נמצא, כשמביא הארה וברכה לתוך תחלת המחשבה ועל ידו מתנוצצין ומתברכין הנשמות נמצא כשממשיך נשמה לבנו בודאי הוא ממשיך נשמה בהירה וזכה ... מאיר ומברך את התחלה על ידי למודו אז כשממשיך נשמה לבנו הנשמה היא בבחינת: "אני ישנה" ואינה מאירה מפני זה לא יהיה בנו תלמיד חכם וזה מפני שלא ברכו בתורה תחלה הינו שרש הנשמות בבחינת ישראל עלה במחשבה תחלה ה. ואין אדם זוכה לתורה אלא על ידי שפלות כמו שאמרו חז"ל: "וממדבר מתנה" שישבר גאותו מארבע בחינות שפלות כי צריך אדם להקטין את עצמו ... הינו שכינה הנקראת מצוה בבחינות: "כל מצותיך צדק" וזהו: 'וכבדתו' שזה עקר כבודו שיכניס גרים תחת כנפי השכינה כנ"ל ו. וכל אחד לפי בחינתו יכול לידע העלאת הכבוד לשרש היראה לפי הכבוד שמכבד את יראי השם כן עלה הכבוד לשרשו כי שם שרש הכבוד בבחינת: "ואת יראי ה' יכבד" כי כל זמן שהכבוד הוא בגלות כל אחד לפי בחינתו הוא מזלזל ביראי השם וכל אחד לפי תקונו את הכבוד כן הוא מכבד יראי השם ז. ועקר הדבר שיכבד ... פרוש: תקעו לשון שלום כמו שכתוב: "ותקעתיו יתד במקום נאמן" בחדש שופר בהתפארות חדש הינו התעלות כבודו על ידי התקרבות הגרים או בעלי תשובה בכסא זה בחינת יראה שהוא שרש הכבוד וכסא לשון התכסיא שזה בחינת: 'דבר המסור ללב נאמר בו ויראת מאלקיך' שזה הדבר מכסה מעין כל 'ליום' זה בחינת שלום בית כי יום הוא בחינת אור כמו שכתוב: "ויקרא אלהים לאור ... בחינת עשיה בחינת גוף "וחסידיך יברכוכה" 'חסידיך' זה בחינת נפש כמו שכתוב: "גמל נפשו איש חסד" ואחר כך מפרש הפסוק איך יזכה לשלום בית על ידי שיעלה כבוד השם יתברך לשרש היראה הנקראים גבורות וזהו: "כבוד מלכותך יאמרו" שיתגלה כבודו ויתעלה לשרשו וזהו: "וגבורתך ידברו" 'וגבורה' זה בחינת יראה כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה "ואלהים עשה שייראו ... ולשון הרע ועושין מריבה ומחלקת בין אדם לחברו ובין איש לאשתו בחינת: "לא רגל על לשונו" וזהו שצריכין להאיר ולהדליק נר חנוכה סמוך לפתח דהינו להאיר הכבוד ולהחזירו לשרש היראה כנ"ל עד שיזכה לשלום ויבטל ויכלה הנרגן מפריד אלוף וזהו: 'עד שתכלה רגל מן השוק' שיתבטל בעלי לשון הרע ורכילות אשר רגל על לשונם ויתרבה השלום בעולם ועל ידי השלום ... דהינו ליראה על ידי זה זוכין לשלום כמבאר לעיל היטב וזהו: 'המבזה תלמיד חכם, אין רפואה למכתו' כי המבזה תלמיד חכם ומזלזל יראי השם נמצא שפוגם בכבוד ואינו מחזירו לשרש היראה ואזי אין זוכה לשלום ועל כן אין רפואה למכתו כי כל החולאת באין על ידי בחינת מחלקת כי כל החולאת הם בחינת מחלקת שאין שלום בעצמיו והיסודות מתגברין זה על זה ואין ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סח - כָּל הַנְּפָשׁוֹת תְּאֵבִים וּמִתְאַוִּים לְמָמוֹן
... ממנו הממון שהיה ראוי שיהיה לו והמדה רעה ההיא הוא מדת הכעס שעל ידי זה מפסיד ומאבד הממון הראוי לו כי בבחינת שרש ההשתלשלות שמשתלשל הממון ממקום ... והשתלשלות שיורד אליו שיהיה לו ממון עושה לו ממנו כעס כי הכעס הוא ממש בחינה אחת וענין אחד עם הממון, במקום שרש ההשתלשלות ואין ביניהם שום הפרש כי ... לו מזה ההשתלשלות, כעס שמזמין לו דבר לכעס ונתקלקל בחינת החומה, על ידי הכעס כנ"ל כי הכעס והממון הם בחינה אחת, בשרש ההשתלשלות כנ"ל ועל כן בקל מהפך לו ההשתלשלות שפע של ממון, שהוא בחינת חומה לכעס שהוא הפך החומה ועושה לו מחומה חמה, שמהפך הממון לכעס כנ"ל כי תחלת שרש השתלשלות הממון הוא מקום שהנפש באה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עב - לִפְעָמִים בָּא לָאָדָם הִרְהוּר תְּשׁוּבָה
... היצר הרע אינו היצר הרע של הקדושים בעלי חכמה ודעת כי אצלם הוא רק היצר הרע שלמעלה שהוא מלאך הקדוש שהוא בחינת גבורות ודינים והוא תכלית השרש העליון , של כל היצרים רעים מהיצר הרע העליון עד היצר הרע התחתון המגשם והמזהם השוטה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ח - רָאִיתִי מְנוֹרַת זָהָב
... ובזה מפריש הטוב מהרע כנ"ל וזהו: ומשם יפרד כי על ידי זה נפרד הרע מהארבעה יסודות ולא נשאר רק הטוב ואזי: והיה לארבעה ראשים הם ארבע אותיות הוי"ה שהם שרש הטוב של הארבעה יסודות כנ"ל ח. וזהו בחינות ארבע ציצית כי ארבע ציצית, הם בחינת הרוח חיים וכמו שכתוב: "כה אמר ה' מארבע רוחות באי הרוח" שעל ידי זה מכניעין הרוח סערה שהוא הרוח ...
1 2 3 4
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 16:27:06 - wesi2