... דהיינו כל מה שהוא אינו השורש הוא בחינת פרי. וכל מה שהוא אינו השורש הוא צריך לחזור ולהכלל בשורשו. ופרי שלא נתבשל כל צרכו, היינו כל דבר בעולם שלא
נכלל בשורשו, הוא פרי שלא נתבשל כל צרכו. כי טבע כל הדברים שהם
נכללים בשורשם בתכליתם. היינו כי כל הבריאה כולה בכלל וכל הדברים כולם בפרט, כולם נמצאים כל הזמן בתהליך של בישול שהוא העולם הזה, עד שכולם ... אמת לגמרי. ושלמות התיקון נעשית על ידי הכוח המושך. היינו כי הכוח החזק יותר שיש בכל דבר ודבר, הוא מתחזק ומתגבר על הצד השני, עד שהוא מגיע לשורשו
ונכלל בשורשו ושם הוא מתאחד עם ההפך שלו. וכל זמן שהפרי לא התבשל, היינו כל זמן שהבריאה / השכל / הידיעה לא
נכללה בשורשה, הרי שיש לה כוח המושך, שמושך את האדם לצד אחד יותר מאשר לצד השני. והדבר הזה גורם לאדם לאבד את נפשו. כי בתוך הפרי יש דברים ... דברים אבודים, כי באמת צריך לתקן גם אותה. וגם הדעה החזקה יותר אצל האדם, גם היא בבחינת דברים אבודים, כי גם היא אינה שלמה. בכל מקרה, כל זמן שהדבר לא
נכלל בשורשו, וכל זמן שההפכים לא מתאחדים, הרי שהפרי עצמו הוא אבוד. והפרי הזה הוא פגם ומרה לנפש האדם והוא מאבד את נפשו של האדם. *** אא"כ האדם מברך על הפרי, דהיינו אמונה שהיא שורש כל הברכות, דהיינו שלמות האמונה שבה הכל
נכלל בשורשו, שאז ההפכים מתאחדים, והאבדות נמצאות ואז הפרי הזה נותן חיות לאדם. והעניין הזה של האבדות, הוא גם בחינת סתרי התורה שנמצאים ...