... היא אחרת לגמרי. והעניין הוא, כי השי"ת הוא שורש החיים. ומי שדבוק בהשי"ת דהיינו נשמה שנכללת בהשי"ת, היא
נחשבת לכזו שחייה, והיא גם
נחשבת לכזו שחייה חיים נצחיים. אך כל מי שאינו כלול בהשי"ת, הרי ... והשינויים, דהיינו כל מה שהוא מעורב טוב ורע, שהוא בחינת מת, משום שהוא נפרד כביכול מהבורא שאך ורק הוא
נחשב לחי. ומכיוון אחר, רק הבורא הוא
נחשב למחוייב המציאות. וכל זמן שהאדם לא עשה תשובה שלמה, הרי שהוא ... ומוות, זה הכל רק צמצום ולבוש והשתלשלות של עניין החיים והמוות הנ"ל. כי בשורשו, רק השי"ת וכל מי שכלול בו
נחשב לחיים, וגם לחיים נצחיים, וכל מי ומה שנפרד ממנו
נחשב למת ממש. וכל זמן שהנשמה של האדם נפרדת מהשי"ת, הרי שהוא
נחשב כמת ממש וכולי. וכשיבוא המשיח, אז המשיח יחזיר את כל העולם ...