ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
שלא לאכל פרי קדם שנתבשל כל צרכו על האילן
... דעתו של האדם היא שדבר מסויים הוא אמת ושההפך שלו הוא שקר, יש כאן 2 כוחות מנוגדים. כי בשורש המציאות האמת והשקר הם אחד. וכאן בעולם הזה הם מצטיירים כשני דברים שונים והפוכים זה מזה. ובהכרח שכוח אחד יהיה ...
החלל הפנוי - מהו?
... לפני שהיה זמן? או בתוך איזה מקום נמצא המקום? וכיו"ב שאלות שונות שעוסקות בשורש הראשון והפנימי ביותר של כל המציאות כולה. ברמה הנמוכה יותר, החלל הפנוי מייצג את כל המקומות שבהם יש לאדם ספקות ושהוא אינו יודע מה לעשות. ... שאלות אפיקורסיות שבאות מהמקום הזה, אז כדי לצלוח את החלל צריך שתיקה וגם שכל נקנה (שזה בכלל כמעט לא מציאותי). איך האדם יודע שהוא שוהה שם? זה לא שהוא אומר לעצמו אה אוקי אני בחלל הפנוי, ההיפך הוא עוד ... איזשהו טריגר חיצוני שיבין היכן נמצא? ומה ההבדל בינו לבין אלה שכן יש להם הרבה ספקות, אבל הם חוזרים למציאות כי הם מבינים שיש שאלות שאין עליהן תשובה וגם בכלל כי זה מפחיד לשהות שם... או שבכלל הם שואבים את החזרה שלהם מהמדמה שאולי יש דברים בגו בשני המקרים ראיית המציאות מעוותת ולא נכונה, הלא כן? תודה לגבי שתיקה + שכל נקנה, מצד האמת זה בהחלט מציאותי, וזה תוצאה של שכל ישר. שכל ישר מוביל את האדם אל השתיקה המיוחלת של ה"איני יודע". ראה כאן - ... מהחלל הפנוי. ובקצרה: פרדוקס = חלל פנוי = צמצום של השכל. לגבי אלו שיש להם שאלות אבל הם חוזרים למציאות וכולי, זה בגלל שהם: 1 - לא מבינים באמת את השאלות של עצמם. 2 - הם כנראה לא בשלים ... את האמת האמיתית אי אפשר להרוג. אם אפשר להרוג משהו, הרי שהוא לא אמיתי... כי האמת האמיתית היא מחוייבת המציאות... וכולי...
היכלי התמורות. מה הם? האם אתה בהיכלי התמורות?
... מחלטת, ראה כאן: www.eip.co.il/?key=240 - וודאות. מהי וודאות שאין וודאות גדולה ממנה ואיך להגיע אליה? והעניין הוא שרק מחוייב המציאות הוא וודאות וכל השאר הוא אפשרי המציאות והוא לא בבחינת וודאות. וכל מה שהוא סוף וצמצום ובבחינת בריאת העולם, הרי שתמיד יש משהו אחר ששונה ממנו, והרי שקיומו אינו וודאי ונצחי וכולי. ורק ידיעת השי"ת עצמו, שהיא ידיעת האין סוף ממש, ידיעת מחוייב המציאות, רק היא וודאות אמיתית. וגם, כל ידיעה שהיא בשכל אנושי, היא לא וודאית, כי היא תלויה בשכל. ורק ידיעה ...
צדיק ורע לו רשע וטוב לו - מידה כנגד מידה?
... הגמול. העולם הבא. גהנום. גן עדן. מידה כנגד מידה. אלוהים מדקדק כחוט השערה. כפי שהתבאר אלוהים הוא המהות של המציאות עצמה שמהווה את כל מה שקיים בתוכה. האדם המקום והזמן, כולם מתהווים בכל רגע מחדש ממהותו של אלוהים / המציאות עצמה. האם קיים רע? האם קיימת ענישה? האם קיים גהנום? תשובה: תלוי את מי שואלים. אם שואלים את השקר ... וקבועה תמיד. כפי שהתבאר כל השינויים שאותם חווה האדם, מתרחשים רק מנקודת מבטו של האדם עצמו שאינו רואה את המציאות מנקודת מבטה של המציאות. לדוגמא: כאשר אדם שחי בעולם של טוב ורע מסתכל על אדם אחר, הוא אינו מרגיש "אני" ביחס לאדם האחר. ... של טוב ורע מתייחס לכל דבר אחר, הוא אינו מרגיש שהדבר האחר זה הוא עצמו ממש. לעומת זאת, כאשר המציאות מסתכלת על העולם, על כל דבר היא אומרת באופן שווה "אני". ז"א מנקודת מבטה של המציאות אין שום דבר שהוא אינו הוא עצמה. מנקודת מבטה של המציאות המהות של כל האירועים / מקומות / זמנים, היא בכלל דבר אחד זהה לחלוטין. הדבר דומה לאדם שמצייר ציור. ... *שנראה* כלפי חוץ שטוב לו או רע לו, אלא מדובר על התחושה של האדם עצמו. ככל שהאדם מחובר יותר למציאות, ככל שטוב לו יותר תמיד גם כאשר נדמה לאדם שהמציאות היא נגד רצונו, כך הוא יותר צדיק. מאחר שהוא מחובר יותר לבורא / למציאות / ל"אני" האמיתי שלו שהוא זה שיוצר את העולם כולו... לעומת זאת, רשע רע לו. משום שהוא נמצא במאבק ... כי מנקודת מבטה של האמת שנמצאת מחוץ לחלום, הכל טוב תמיד. ולכן מידה כנגד מידה קיימת ברמה המדויקת להפליא. המציאות / אלוהים מדקדק עם כולם כחוט השערה. היינו כל אדם טוב לו או רע לו, בדיוק ממש כפי מעשיו. וכל התשלום כולו משולם במזומן ובזמן אמת ממש. ככל האדם יותר רואה את עצמו באחדות עם המציאות ומבין כי הכל זו ישות אחת, כך הוא צדיק יותר, וכך הוא מקבל את העולם הבא / גן העדן ...
מהי מלחמת גוג ומגוג? ומה יקרה כשיבוא המשיח?
... הצבע הלבן, כך גם כל האפשרויות השונות שיש בעולם, הן רק גוונים שונים של הטוב האמיתי. בכל רגע שיש במציאות, יש בו טוב אמיתי אין סופי. כל הצורות השונות של המציאות, הן רק צורות שונות של טוב אמיתי ומושלם. גהנום = רע = כאשר הולך לאדם נגד רצונו = כאשר המציאות >< רצונו של האדם = גהנום. מדוע קיים רע? משום שהאדם אינו רואה את ההפכים כדבר אחד, אלא כדברים ... הדעות שיש בעולם, הוא רואה שכל הדעות כולן מסכימות על הכל והכל אחד וטוב אמיתי. כאשר האדם חוקר את המציאות לעומק, הוא מגלה שכל האירועים השונים מהותם אחת. ההבדל הוא רק בבגדים השונים שהמציאות לובשת בכל אירוע. אך המהות היא אחת לנצח. כאשר האדם מחובר למהות של המציאות = גן עדן. מלחמת גוג ומגוג, היא המלחמה שמתרחשת בתוך האדם לפני שהוא רואה את האחדות שיש בין כל ...
איך להיות מקושר לצדיק לגמרי? מדוע לזרוק את השכל?
... את השכל העצמי שלו בשכל של הצדיק לגמרי. שהמשמעות הפרקטית של זה היא, שכל זמן שהאדם לא רואה את המציאות כפי מה שרבי נחמן ראה אותה, הרי שהוא רחוק מהצדיק. לדוגמא: אם כאשר רבי נחמן חשב על השי"ת הוא ... דעתיקא סתימאה שהיא התורה של השי"ת ממש. דהיינו הצדיק לומד תורה כפי מה שהשי"ת לומד אותו. והצדיק תופס את המציאות, כפי מה שהשי"ת תופס את המציאות, שזה בחינת "עיני ה" שיש לצדיק כמובא. וכל זמן שיש חילוק בין דעתו של האדם לבין דעתו של השי"ת, ...
למה הבורא ברא את העולם?
... אחרת. בשכל העל אנושי אין תשובות לשאלות האלו, כי השאלות האלו לא קיימות כלל. כל השאלות האלו נובעת מתפיסת מציאות מאוד ספציפית, שממנה נגזרים חוקי הלוגיקה וממהם נגזרות השאלות הנ"ל. אך בשכל הנקנה, חוקי הלוגיקה הם אחרים לגמרי, ושם ...
פשיטות / אמונה והשגת התכלית בכל דבר.
... שאתה מצפה שהעבודה תיתן לך וכולי. לפעמים האדם עובד קשה מידי ומתאמץ קשה מידי, כאשר הפתרון יותר פשוט מפשוט. המציאות כולה הרבה יותר מורכבת מהפרויקט המורכב ביותר שיכול לבצע האדם. ואף על פי כן הכל עובד בצורה מאוד פשוטה ... שום מאמץ? תשובה: על ידי התבוננות פנימית. בסופו של דבר, בכל רגע ורגע קיים טוב אמיתי. טוב שרק בגללו המציאות היא כפי שהיא ברגע הזה. הסיבה האמיתית שבגללה הרגע הזה הוא כפי שהוא, היא הטוב האמיתי שנמצא בכל רגע. על האדם לחפש את הטוב האמיתי שנמצא בכל דבר. ואת זה ניתן לעשות על ידי הבנת המהות של המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר את המהות האמיתית של המציאות, דהיינו האדם מבין מה עומד מאחורי הדברים, למה הדברים הם כפי שהם וכולי. בסופו של דבר האדם מגיע להבנה ... על שום דבר. תירצה את הכל כולל הכל, כולל זה שלא תצטרך להתאמץ עבורו בכלל. חפש את הפנימיות שבך ושבמציאות, ובסופו של דבר תגיע לשלמות. ועוד באותו עניין של השגת התכלית בכל דבר וגם מעניין שאצל הרשע אצלו ה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הַנֵּעוֹר בַּלַּיְלָה וְהַמְהַלֵּךְ בַּדֶּרֶךְ יְחִידִי
... הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי ומפנה לבו לבטלה, הרי זה מתחיב בנפשו כי יש אפיקורסים, שאומרים שהעולם הוא מחיב המציאות ולפי דעתם הרעה המשבשת נדמה להם שיש על זה ראיות ומופתים, חס ושלום, ממנהג העולם אבל באמת הבל יפצה פיהם, כי באמת העולם ומלואו הוא אפשרי המציאות כי רק השם יתברך לבד הוא מחיב המציאות אבל כל העולמות עם כל אשר בהם הם אפשרי המציאות כי הוא יתברך בראם יש מאין וביכלתו וכחו ואפשרותו יתברך היה לבראם או שלא לבראם על כן בודאי כל העולם ומלואו הוא אפשרי המציאות אך מאין נמשך הטעות שיכולין לטעות, חס ושלום, שהעולם הוא מחיב המציאות, חס ושלום דע שזה נמשך מחמת שבאמת עתה שכבר נאצלו ונמשכו נשמות ישראל עתה בודאי העולם הוא בבחינת מחיב המציאות כי כל העולם ומלואו הכל לא נברא אלא בשביל ישראל כידוע וישראל מושלין בעולם ועל כן בודאי עתה אחר ... בשבילם כל העולמות אך נשמות ישראל בעצמן כשנאצלו, היו הם בעצמן עם כל העולמות התלויים בהם, הכל היה אפשרי המציאות כי היה באפשרותו להאצילם ולבראם או שלא לבראם אך תכף כשנתרצה הקדוש ברוך הוא להאציל נשמות ישראל אזי היה כל העולם בבחינת מחיב המציאות כי מאחר שנאצלו נשמות ישראל אזי כביכול הוא מחיב להמציא העולם כי על מנת כן נאצלו נשמתן שכל העולמות יבראו בשבילן, והם ימשלו בכל והבן היטב ומזה נשתלשל ונמשך הטעות של האפיקורסים שאומרים שהעולם הוא, חס ושלום, מחיב המציאות אבל באמת רק השם יתברך לבד הוא מחיב המציאות אבל כל הדברים הם אפשרי המציאות כנ"ל ועקר הכונה שברא כל העולם בשביל ישראל היה כדי שישראל יעשו רצונו, ושיחזרו וידבקו בשרשן דהינו שיחזרו ויכללו בו יתברך, שהוא מחיב המציאות ובשביל זה נברא הכל נמצא כל מה שישראל עושין רצונו של מקום ונכללין בשרשם, שהוא מחיב המציאות על ידי זה נכלל כל העולם שנברא בשבילם, בחיוב המציאות כי עקר התכלית שנברא העולם הוא בשביל זה ורק בשביל זה מחיב השם יתברך כביכול, לברא ולקים כל העולמות בשביל ישראל כנ"ל כדי שיעשו רצונו כנ"ל ועל כן אז דיקא כשעושין רצונו, נכלל העולם בבחינת מחיב המציאות כנ"ל כי כל מה שעושין רצונו יותר הם נכללין ביותר עם כל העולמות התלויים בהם בחיוב המציאות כי על ידי שעושין רצונו יתברך, הם חוזרין ונכללין בו יתברך שהוא מחיב המציאות ואז נכללין עמהם כל העולמות התלויים בנפשם, בחיוב המציאות כנ"ל אך לזכות לזה להכלל בשרשו, דהינו לחזר ולהכלל באחדות השם יתברך, שהוא מחיב המציאות אי אפשר לזכות, כי אם על ידי ביטול שיבטל עצמו לגמרי עד שיהיה נכלל באחדותו יתברך. ואי אפשר לבוא ... באמת, עד שיזכה לבחינת ביטול באמת] ואזי כשזוכה לביטול באמת, ואזי נכלל נפשו בשרשו, דהינו בו יתברך, שהוא מחיב המציאות אזי נכלל כל העולם עם נפשו בשרשו, שהוא מחיב המציאות, כי הכל תלוי בו כנ"ל ואזי נעשה כל העולם על ידו בבחינת מחיב המציאות כנ"ל ועתה תראה פלאי פלאות, איך כל זה מבאר עתה בהמשנה הנ"ל באר היטב הנעור בלילה כפשוטו, דהינו שהוא ... לבטלה דהינו שמפנה לבו מכל עסקי העולם הזה לבטלה, כדי לזכות לבחינת ביטול כנ"ל ואז זוכה שיכלל נפשו במחיב המציאות כנ"ל ואזי נכללין כל העולמות עם נפשו במחיב המציאות כנ"ל הרי זה מתחיב בנפשו, שנכלל כל העולם בבחינת מחיב המציאות עם נפשו כי על ידי ההתבודדות הנ"ל, זכה לבחינת ביטול, עד שנכלל נפשו בחיוב המציאות ועל ידי זה נכלל כל העולם עם נפשו בחיוב המציאות כנ"ל ונעשה נפשו וכל העולם בבחינת מחיב המציאות כנ"ל, וזהו: 'הרי זה מתחיב בנפשו' כנ"ל [והא לך לשון רבנו ז"ל מהתורה הזאת שכתבה בתכלית הקצור] המהלך בדרך ... ואז כשנתבטל לגמרי, אזי הוא נכלל באחדות השם יתברך ואז הוא בא לבחינת מחיב כי הקדוש ברוך הוא מחיב המציאות וכל הדברים הם אפשר המציאות וכשנתבטל ונכלל באחדותו אזי הוא יוצא מבחינת אפשר, ונכלל במחיב וזה בחינת: הרי זה מתחיב בנפשו
תכלית הידיעה שלא נדע - ידיעה שלמה
... כמו כן תכלית הידיעה היא ורק היא נקראת ידיעה שלמה. והיא ידיעת השי"ת עצמו. והנה, השי"ת עצמו הוא מחוייב המציאות. וכל זמן שהאדם יודע את השי"ת באמצעות השכל שלו, הרי שהוא לא באמת יודע את השי"ת, כי מאחר שהידיעה תלויה בשכל של האדם, ממילא הידיעה היא אינה מחוייבת המציאות אלא היא רק בבחינת אפשרי המציאות בלבד. כמו כן ביאר רבי נחמן מברסלב כאן breslev.eip.co.il/?key=196 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה יט - עקר התכלית ... הגורמים הנ"ל של כל ידיעה כנ"ל, הם כולם מהות אחת. היודע + הידיעה + הדבר הידוע, שלושתם נמצאים בתוך המציאות שמכילה את שלושתם. המציאות מהווה גם את היודע, גם את הדבר שיודעים וגם את הידיעה שמחברת אותם. ונחזור לעניין תכלית הידיעה: כדי לדעת ... השורש וחיפוש המהות של כל דבר. כל הדברים כולם מקושרים זה לזה באחדות גמורה מצד המהות שלהם. בשורש של המציאות, גם זה שיודע וגם הדבר שאותו הוא יודע, וגם הידיעה עצמה, הם שלושתם דבר אחד. כאשר האדם מסתכל תמיד ... גם רבדים נוספים. תכלית הידיעה = ידיעת מהות האין סוף = ידיעת שורש כל הידיעות כולן, שהיא מהותה של המציאות, מהות האין סוף. תכלית הידיעה = התאחדות של האדם עם המציאות = התודעה של האדם תופסת את עצמה כמו המציאות עצמה = האדם מסתכל על המציאות דרך העיניים של המציאות. תכלית הידיעה = לדעת את הכל = לדעת את המהות של דבר אחד = לדעת את הכל. כי במהות ... אותו / להכניס אותו לתוך מחשבה. השורש של הכל הוא האין סוף של הפוטנציאל האין סופי של המהות של המציאות, שהיא מהווה את הכל. כאשר האדם מגיע אל השורש שהוא האין סוף, ממילא לא ניתן לדעת כלום, כי אי ... הוא בחינת חיים נצחיים וכולי. ****** www.eip.co.il/?key=409 - אמת מוחלטת. האם קיימת ואיך להגיע? * בעניין ההבדל שבין אפשרי המציאות, לבין ידיעת מחוייב המציאות, שזה עניין אחר לגמרי. יתבאר גם מהי ידיעה בשכל הנקנה, מדוע היא אמת באמת? וכיצד היא שונה מידיעה בשכל ... אמת. מדוע האמת האמיתית אינה זקוקה להוכחה? עוד מאמר בעניין מהי ידיעה בשלמות שאין שלמות אחריה. שהיא ידיעת מחוייב המציאות. www.eip.co.il/?key=240 - וודאות. מהי וודאות שאין וודאות גדולה ממנה ואיך להגיע אליה? * ביאור שמי שזוכה לידיעה שלמה, הוא ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 15_10_2025 השעה 15:57:20 - wesi2