... השררה של ההנהגה ובזאת הרחמנות הם מנהיגים את העולם בבחינת: "כי מרחמם ינהגם" נמצא שזאת הרחמנות היא עטרתם שמעטר אותם במדת
מלכות ומנהיג וזה בחינות: קרטליתא דמקבעי בה אבנים טובות קרטליתא ... באמת ולו ראוי להנהיג אבל מי שאין לו אמונה בשלמות ונדמה שיש לו רחמנות על העולם ורוצה להנהיג את העולם זה בחינת:
והמלכות תהפך למינות כי מעט המינות פוגם
במלכות בבחינת ההנהגה ומהפכה למינות כמו שמהפך את
המלכות לעצמו שהוא מין מעט ד. ודע, שהאמונה היא מחזקת תמיד
במלכות וההנהגה שלא יקח אותה זר שאין ראוי לה ודע, שעקר
המלכות שרשה בחכמה בשביל כדי לידע איך להנהיג ולמלך לכן יש לכל מלך חכמים ויועצים כי בזה תכון
מלכותו ויתקים מדינתו וזהו: "ויהי בישרון מלך, בהתאסף ראשי עם" הינו, על ידי ראשי עם, שהם המחין והחכמה על ידם תכון בחינת
המלכות ועל ידי אהבת החכמים, תכון
המלכות וכשבא למלך איזהו שנאה על החכמים ידוע להוי לה שמן השמים יורידוהו
ממלכותו כי אין קיום לעולם בלא החכמה בבחינת: "מלך במשפט יעמיד ... "ואם את משפטי תגעל נפשכם" ודרשו 'זה השונא את החכמים' נמצא זה שאין לו אמונה בשלמות מחמת דרכי האמרי כשבא לקח לעצמו
המלכות וההנהגה והוא אין ראוי לה אזי האמונה שסביב ההנהגה המחזיק בההנהגה שלא יגע בה זר הוא מפיל לאיש זה לשנאת חכמים כדי שלא יתקים בידו
המלכות והמנהיגות ובודאי לא יתקים בידו כי עקר
המלכות תלוי במשפט כנ"ל אלא אם כן זה המחזיק
במלכות מתגבר באפיקורסות ומינות עד שמפריד את האמונה מהנהגה מבחינת
המלכות מלהחזיק
במלכות אזי יכול להיות שיתקים
המלכות בידו כי אין מי שיפיל אותו לשנאת חכמים כי האמונה נפרדה
מהמלכות וזה: ונחית בר אמוראי לאתויי, ובעי דנשמטה לאטמה בר אמוראי ... התגברות המינות בחינת: "כי יתחמץ לבבי" על ידי זה ונחת את הבירשא הנ"ל ה. ובאמת מלכי העכו"ם אף על פי שמולכים עלינו אין
במלכותם מבחינת
מלכות ישראל ולא נגעו בה כי מי שרוצה לגע בה זה וזה לא נתקים בידם הינו אפילו
מלכותם על האמות העולם נטלה מהם כי האמונה שסביב
מלכותנו מפיל את חכמתם
שמלכותם תלוי בהם כנ"ל וזה שכתוב במפלת מצרים: "נואלו שרי צען" על ידי אולת הינו נפילת חכמתם נפלה
מלכותם וזהו שאמרו חנניה מישאל ועזריה לנבוכדנצר: אתה מלך עלינו לכרגא אבל להנהיג אותנו בעבודות ובאמונות את וכלבא שוה הינו שאמרו שלא נגע
במלכות ישראל השיך לאמונתנו כי אמונתנו סובבת את
המלכות ושומרת אותה מלגע בה זר ומפיל את רודפיה לשנאת חכמים. אם לא שתקפה יד המינות על האמונה עד שמפיל את האמונה ואז יכול לקבל
מלכותנו, חס ושלום בבחינת "וזרק חלא ונחת" כנ"ל ו. אבל דע, שמן ... המשלים את תמונת כל אות כי כשחסר נקדה אחרונה המשלים תמונת האות אזי בודאי אין שלמות לאות ואין לה תמונה ואותיות הם
במלכות ומנהיגות הנ"ל בבחינת
'מלכות פה' כי עקר ההנהגה על ידי הדבור כי אי אפשר להנהיג ולצוות אלא על ידי הדבור נמצא, על ידי השלמות אותיות אמונה
שבמלכות על ידי זה הצדיקים יודעים את התכלית של עולם הבא כי הצדיקים ...