ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2
מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק וכיצד להנצל ממנו?
... סם המוות שיש בדברי הצדיק וכיצד להנצל ממנו? כאן breslev.eip.co.il/?key=41 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יב - תהלה לדוד ובעוד מקומות מובא כי בתורה ובעצות של הצדיק יש גם סם חיים וגם סם המוות. והדבר הזה הכרחי לקיום העולם. כי אם התורה של הצדיק הייתה כולה שם החיים בלבד, לא היה קיום לעולם. והכרחי הדבר שהתורה של הצדיק יהיה בה גם סם חיים וגם סם המוות, כדי לתת חיות לעולם. והפירוש הוא כי כל העצות והתורות של הצדיק כולן מעורבות טוב ורע. דהיינו כל עצה ועצה וכל דיבור ודיבור וכל תורה ותורה וכל מילה ומילה ... לא יודע עדיין מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק, משום שהוא עצמו שותה מסם המוות הזה. והשכל של הצדיק הוא כולו טוב כנ"ל. אך משום שהשכל הזה הוא מאוד גדול, לכן מוכרח הצדיק לצמצם את השכל שלו, דהיינו לחלק את השכל שלו לחלקים שונים. וכל ... שהאדם הזה שותה מסם המוות של דברי הצדיק. כי באמת דברי הצדיק הם רק לבוש והקדמה לשכל של הצדיק שהוא אין סוף. וכששומע האדם דיבור מפי הצדיק האמת, הדיבור הזה מצטייר אצל האדם הזה ... הרי שהוא נאחז בסם המוות של דברי הצדיק. כי כל דברי הצדיק, הם רק חלקים שונים של השכל שלו. ושום דיבור שבעולם לא יכול להכיל את השכל של הצדיק האמת. ועל האדם לזכור תמיד כאשר הוא ... מהמים המרים שהם סם המוות שיש בדברי הצדיק. ונכון, בכל דיבור ודיבור של הצדיק יש גם סם חיים שמחייה את האדם, אך מצד שני הדיבורים של הצדיק הם גם סם המוות עבור כל מי שלא זוכה להשיג את פנימיות כוונת הצדיק. וכאשר לומד האדם את דברי הצדיק, אם חושב האדם כי דברי הצדיק הם כפשוטם, ואם חושב האדם כי השכל של הצדיק ... הצדיק הופכים אצלו לסם המוות ממש. וכל זמן שלא תיקן האדם את חטא אדם הראשון, הרי שהשכל שלו מעורב טוב ורע, והרי שהוא אינו יודע עדיין את פנימיות כוונת דברי הצדיק האמת. ואם חושב האדם ... שהוא עדיין שותה מסם המוות של דברי הצדיק. וכל זמן שלא יודע האדם איך בחינת לפני הבריאה ואיך השי"ת עצמו מלובש בכל דיבור ובכל עצה של הצדיק, הרי שהוא עדיין רחוק כרחוק מזרח ממערב ... בסם החיים ובסם המוות. ועל האדם לזכור תמיד שדברי הצדיק הם רק משל ונמשל על שכל מאוד גדול שאינו נכנס במילים וכולי. ועל האדם להסתכל בפנימיות השכל של דברי הצדיק וכולי. ואז ...
תורה שבכתב / שבעל פה / סודות התורה ועוד - חלק 1
... שהשי"ת הסתיר את עצמו בתוך הבריאה, ממילא יש בבריאה 2 בחינות. בחינת סם חיים ובחינת סם המוות. בחינת טוב ורע וכולי. ומי שזכה נעשה לו סם חיים ומי שלא זכה נעשה לו סם המוות. כי עיקר שלמות התורה שבכתב, היינו שלמות הבריאה, הוא דייקא על ידי תורה ...
השכל הנקנה - מהו?
... היינו אחרי עזיבת האדם את גופו וזה עניין אחד. ובחינה שניה היא אחרי מותו היינו אחרי מות המוחין, דהיינו כאשר הצדיק בבחינת רצוא להשיג את האין סוף בשכל הנקנה, זו בחינת מוות של המוחין כמובא במספר מקומות. וגם זו בחינת אחרי מותו. וגם ...
בחירה חופשית - מתי נבין את הסוד הזה?
... בשם רבי נחמן מברסלב, היא רק על ידי זה שמסתכלים בשכל שבכל דבר וכולי... ****** בעניין קיום המצוות על ידי הצדיק: ראה כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=64 בעניין מוות וחיים - ראה כאן: ראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=81 וגם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=113 בעניין הבחירה החופשית, ראה גם כאן ...
רבי נחמן מברסלב - חידוש
... בעולם הזה. מדוע? כי כאן זה הגן עדן. כאשר יש לאדם אמונה שלמה, על ידי זה הוא כולל את הבריאה בבורא, ועל ידי זה הוא חי חיים טובים באמת תמיד, כאן בעולם הזה וגם אחרי המוות , כי זה הכל אחד. לעומת זאת, מי שאין לו ... מאירה, היא כאשר האדם רואה את הבורא בבירור בכל דבר. ושאינה מאירה, היינו שהוא רק מאמין בכך אך לא רואה בחוש. לא יראני האדם וחי. מה הפירוש? אנשים חושבים בטעות שאחרי המוות רואים את הבורא, אבל זה קשקוש. כי מצד ...
לא ימוש ספר התורה הזה מפיך
... forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=157 - מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק וכיצד להנצל ממנו? כי בדברי הצדיק יש גם טוב וגם רע. ואם ... הופך את התורה של הצדיק לממשית, והרי שהוא שותה את סם המוות וכולי עיין שם. **** כמו כן שורש העניין יתבאר ע"פ מ"ש שהתורה היא בחינת ...
חיים נצחיים? ובילע המוות לנצח?
... נצחיים? ובילע המוות לנצח? שאלה: נתקלתי כאן breslev.eip.co.il/?key=564 בטקסט הבא: "העולם סוברים שכשיבוא משיח לא ימותו לא כן הוא, אפילו משיח בעצמו גם הוא ימות. ואמר זאת ברבים" רציתי לשאול כיצד ... ומשום כך נדמה להם שהעניין של חיים נצחיים הולל על הגוף, דהיינו שהגוף שלהם יחייה לנצח... או במילים אחרות, שורש הטעות לחשוב שחיים נצחיים וכל העניין של בילע המוות לנצח וכיו"ב שכל זה הולך על הגוף, שורש כל הטעות הזאת הוא בכך שהאדם תופס את עצמו שהוא זה הגוף במקום הנשמה... יחד עם זאת, מלמד אותנו רבי נחמן, שכל העניין של החיים הנצחיים הולך ... הגוף, אלא אך ורק לעניין של הנשמה בלבד. ובטרם נבהיר את העניין, נקשה על עצמנו את הקושיא הבאה: הרי אם העניין של חיים נצחיים הולך על הנשמה, אז מה שייך ובילע המוות לנצח אצל הנשמה, הרי הנשמה עצמה בכל מקרה חיים לנצח, אז מה בדיוק שייך לזכות לחיים נצחיים אצל הנשמה. אך ננסה להבהיר כאן מספר דברים בעניין הזה. בנוסף לטעות הנ"ל של עניין החיים הנצחיים שאנשים בטעות חושבים שהוא הולך על הגוף, בנוסף על כך יש גם טעות נוספת, והיא בעניין ההגדרה של חיים ומוות. פירוש: מה שנקרא אצל האדם חיים ומוות, המושג הזה שגוי לגמרי מיסודו. כי מצד האמת, המשמעות של חיים ומוות היא אחרת לגמרי. והעניין הוא, כי השי"ת הוא שורש החיים. ומי שדבוק בהשי"ת דהיינו נשמה שנכללת בהשי"ת, היא נחשבת לכזו שחייה, והיא גם נחשבת לכזו שחייה חיים נצחיים. אך כל מי שאינו ... לחיות לנצח עם עץ החיים. משום שחיים נצחיים הוא בחינת האחדות של האין סוף, שהוא בחינת אין סוף שאין בו טוב ורע. שזאת בחינת עץ החיים, שהיא החיים הנצחיים. אך המוות הוא בחינת עולם התמורות והשינויים, דהיינו כל מה שהוא מעורב טוב ורע, שהוא בחינת מת, משום שהוא נפרד כביכול מהבורא שאך ורק הוא נחשב לחי. ומכיוון אחר, רק הבורא הוא נחשב למחוייב ... תשובה שלמה, הרי שאפילו עדיין אין לו הוויה בעולם ממש, כאילו הוא עדיין אינו קיים כלל, משום שקיומו הוא רק בבחינת אפשרי ולא בבחינת מחוייב. וכל העניין של חיים ומוות מה שנקרא אצל בני האדם חיים ומוות, זה הכל רק צמצום ולבוש והשתלשלות של עניין החיים והמוות הנ"ל. כי בשורשו, רק השי"ת וכל מי שכלול בו נחשב לחיים, וגם לחיים נצחיים, וכל מי ומה שנפרד ממנו נחשב למת ממש. וכל זמן שהנשמה של האדם נפרדת מהשי"ת, הרי שהוא נחשב כמת ממש וכולי. ...
בית דין של מעלה. מה קורה שם? ואיך להנצל?
... איך להנצל מבית דין של מעלה? תודה תשובה: בית דין של מעלה, היינו מצב שאליו האדם מגיע אחרי שהוא עוזב את הגוף, דהיינו מה שנקרא מוות של הגוף. בבית דין של מעלה, דנים את האדם על כל מעשיו וכולי, ולפיהן נקבע עתידו... בהמשך חייו אחרי העולם הזה... בכל מקרה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה לג - וַיִּחַדְּ יִתְרוֹ עַל כָּל הַטּוֹבָה
... טוב מאד כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: "והנה טוב מאד" זה [מלאך המוות] וכו' כי הוא טוב מאד, שעל ידו באין לתכלית הטוב אך מי שהוא צדיק, ואפילו גופו נקי וקדוש מאד אזי יכול לשמח גם עם גופו אפילו אם מסתכל על הסוף מאחר שגם גופו טהור וקדוש "באלהים ...
דמותו של ר' נחמן מברסלב
... המקורי שבו נאמרו הדברים. דהיינו אכן רבי נחמן דיבר על השמחה, אך על עניין הביחד הוא לא דיבר אלא על ההפך שהוא ההתבודדות שהוא מעלה עליונה וגדולה מן הכל. כמו כן האמירה של "או חברותא או מיתותא" דהיינו או חברים או מוות, היא לא של רבי נחמן. לגבי הבדידות של רבי נחמן אתה ...
1 2
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה נוצר ב 0.5469 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 12:21:51 - wesi2