... וטעם הדבר כי מה ענין העניות להבונה ? אך טעם הדבר כי מי שבונה בנין צריך לבנות
בחכמה כמו שכתוב:
"בחכמה יבנה בית" ובודאי הבונה
בחכמה לא יתמסכן ואדרבא יתעשר ויתקים בו
בחכמה יבנה בית וכו' ובדעת חדרים ימלאו. אבל מי שבונה בלא
חכמה מענישין אותו בעניות ועל ידי זה יתבזה חכמתו בבחינת: "חכמת המסכן בזויה" מדה כנגד מדה. ועל ידי מצוות סכה הוא במדרגת תורה כנ"ל והתורה היא מקור כל החכמות בשביל זה מתר לו לבנות כי בודאי יש לו
חכמה וסימן לדבר ויעקב נסע סכתה ויבן על ידי מצוות סכה התר לו לבנות לב ראשי תבות לו בית. לב זו התורה בית מבראשית, למד מלעיני כל ישראל, הינו כלל התורה וכו' ...