ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
החלל הפנוי - למה בעצם להאמין?
... הכל, וממילא שכלו אינו תקין. ונוסיף: כל זמן שאדם לא תיקן את חטא אדם הראשון שהוא הפגם של עץ הדעת טוב ורע, הרי ששכלו פגום והוא אינו יודע את האמת באמת, אלא הוא רק יודע אמיתות יחסיות וכיו"ב. האמת ...
מה הקשר שבין השכינה לבין החלל הפנוי?
... הבריאה, בתוך הבריאה. 4 - למצוא תשובה לשאלות שלך (סתם שאלות לאו דווקא תורניות). זה בחינת יחוד קוב"ה שהוא הדעת, עם השכל שהוא השכינה. וכיו"ב בשאר הדברים. ואידך זיל גמור. * לתשומת ליבך, כל דבר שכל אדם עושה בעולם, ...
למה המשיח לא בא? במה זה תלוי?
... אמונה אינו נצרך לשום דבר אחר. וגם כל חטאו של אדם הראשון, הוא רק פגם האמונה, שהוא פגם עץ הדעת, שהוא השכל נגד האמונה וכולי. ובעניין החטא של משה רבנו, ראה כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=14 וכאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=21
ספר המידות - התנשאות
... חברו, גדלתו נתמעט. ב. אין הקדוש ברוך הוא נותן גדלה לאדם, עד שבודקו בדבר קטן. ג. על ידי בלבול הדעת נתקלקל היראה. גם על ידי בלבול הדעת ממשלתו נופלת. ד. על ידי זריזות זוכה להיות רועה נאמן. וסימן לדבר: לך אל נ'מ'ל'ה' עצל וכתיב: משם רועה ...
תאוות. שבירת התאוות. איך למה וכמה? חלק 2
... יסודות עיין שם **** וסוד העניין הוא על אדם הראשון, כי אחרי שנפגמה דעתו של אדם הראשון בחטא עץ הדעת, על ידי זה השתבשה דעתו והתערבבה טוב ורע. ורק מי שזוכה לתקן את חטא אדם הראשון בשלמות, וזוכה לאכול ...
מהי תכלית הבריאה? להחזיר את הבריאה ללפני הבריאה?
... צריך לעשות שום דבר בשום עניין. אלא שהאדם מחמת מעשיו הרעים ומחמת פגם דעתו שנפגמה בחטא אדם הראשון בעץ הדעת, מחמת החטא הזה האדם לא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. ומחמת זה הוא צריך לקשר את הבריאה ...
ארץ ישראל. מדוע?
... את הסודות שיש בתוך הרע. וכל התורה של חו"ל היא נמשכת מבחינת אחרי החטא של אדם הראשון, שאכל מעץ הדעת טוב ורע, בחינת קליפת נוגה שהיא מעורבת טוב ורע כמובא. אך התורה של ארץ ישראל, היא כולה טוב, והיא ...
תורת א"י של רבי נחמן מברסלב. מה עניינה?
... להשיג את האין סוף. פירוש: כי כל התורה של חו"ל כולה היא בחינת צמצומים שונים של האין סוף, שנמשכים מהדעת של אדם הראשון אחרי שהוא חטא בעץ הדעת, ואחרי שדעתו הצטמצמה לטוב ורע. כי טוב ורע הוא כולו צמצום, שבו הרע נפרד מהטוב והטוב נפרד מהרע. שזה ... שאומר התורה עדיין לא זכה להשלים את דעתו, ועדיין דעתו מעורבת טוב ורע, מאחר שלא תיקן את חטא עץ הדעת טוב ורע, וממילא דברי התורה שלו מעורבים טוב ורע. אך לעומת זאת יש את התורה של הצדיק האמת, שהיא ... חסרון הצדיק, אלא מחמת חסרון השומע שהצדיק צריך לצמצם את שכלו עבור השומע וכולי. לסיכום: התורה של חו"ל נמשכת מהדעת של אדם הראשון אחרי החטא. והתורה של ארץ ישראל, היא כולה טוב ממש, והיא עניין אחר לגמרי, והיא נמשכת כולה מהדעת של אדם הראשון לפני החטא... וראה גם כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=23
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רסג - חֳלִי הַקַּדַּחַת - בָּא עַל יְדֵי מַה שֶּׁאָדָם אוֹכֵל אֲכִילָה יְתֵרָה
... מאכל בהמה כנ"ל וזה שאמרו 'כיון ששמע בזעת אפך תאכל לחם נתישבה דעתו' כי חלי הקדחת זה בחינת פגם הדעת כי עקר הדעת הוא על ידי חבור אש ומים וזה כיון ששמע בזעת אפך וכו' כי רפואת החלי הנ"ל הוא על ידי זעה ועל ידי זה נתישבה דעתו הוא בחינת מה שנתרפא מחלי הנ"ל שהוא שלמות הדעת כנ"ל.
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נח - בְּאֵר וְעָנָן וּמָן, כֻּלָּם חָזְרוּ בִּזְכוּת משֶׁה
... שעשועים יום יום. ובחינת שבת, משפיע לשאר העולמות, בבחינת "והיתה שבת הארץ לכם לאכלה" ה. וזהו, כי על ידי הדעת באים תלת הנ"ל שהם: 'אכילה' 'ושתיה' 'ומלבושים' כי בו כלולים "לכו לחמו בלחמי", בחינת 'אכילה' בחינת מן הכלול בדעת ... שהיא באר, בחינת: "ונוזלים מתוך בארך" 'מלבושים', בבחינת "שמלה לכה קצין תהיה לנו": "בשומי ענן לבושו" ועקר קיומו של הדעת, על ידי האבות, שהם: 'חסד' 'גבורה' 'תפארת' 'חסד', הינו בחינת אברהם הינו שצריך ללמד חכמתו לאחרים ולקרבם תחת כנפי ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 16_12_2025 השעה 18:29:27 - wesi2