ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לה - אַשְׁרֵי הָעָם ידְעֵי תְרוּעָה
... שאמרו רז"ל: 'מה הקדוש ברוך הוא זן את העולם אף הנשמה זנה את גופה' נמצא שהנשמה היא מחיה את הגוף והיא בעצמה השכל כמו שכתוב: "החכמה תחיה" וכו' ג. וחדוש השכל הינו חדוש הנשמה הוא על ידי שנה כמובא ...
שיחות הר"ן - אות פז
... נאה זה יש להבין כי עקר השכל הוא מהמח והמח שואב ממח שבעצמות שהוא נשקה על ידי לחות ושמנונית הגוף בבחינת: "ומח עצמותיו ישקה" כי על ידי לחות ושמנונית הגוף נשקה המח שבעצמות וזהו עקר קיום השכל כי עקר קיום השכל על ידי לחות ושמנונית הגוף כמובא במקום אחר ועל כן מי שהוא נער ואין שכלו בשלמות ונשאר מחו כנוס בעצמות כי אין שואב מחו ... ועין בכונות סוד אתרוג ולולב עין שם ולבאר קצת כי עקר הכונה להמשיך אל האתרוג שהוא בחינת מלכות המחין שבגוף דהינו החסדים שבוי"ו קצוות אך אי אפשר שיתנו הארה אל האתרוג כי אם על ידי שמקבלין הארה משרשי המחין ... ולא עלה למעלה אל המח כנ"ל וכאן בקדשה הארת האתרוג על ידי שממשיכין בכונה הארת המחין שבראש לתוך בחינת הגוף ונתרבה ומאיר המחין שבגוף ומשם נמשך המחין אל האתרוג והבן עין שם היטב בכונות ותבין וזה בחינת סכה: כי "נער ישראל ואהבהו" אהבה ...
רבי נחמן מברסלב הוא האלוהים?
... גם מגשימים את השי"ת וגם מגשימים את רבי נחמן מברסלב. ונתחיל ברבי נחמן מברסלב. רבי נחמן מברסלב הוא לא הגוף שלו. רבי נחמן מברסלב הוא הנשמה שלו. ורבי נחמן מברסלב הוא השכל שלו. ז"א, רבי נחמן בלבוש הגשמי שלו, ...
ספר המידות - טבע
ספר המידות - טבע חלק שני א. בריאות הגוף וחייו וטבעו של אדם, הכל הולך לפי טבע וחיי ובריאות אביו ואמו. ב. מי ששערותיו מרבין שלא על פי ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לז - דִּרְשׁוּ יְיָ וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד
... ועזו בקשו פניו תמיד א. כי עקר הבריאה היא בגין דישתמודעין לה כמו שכתוב:לכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו. ב. וגוף ונפש, הם בחינת אדם ובהמה, חמר וצורה, חכמה וסכלות בחינת אור וחשך: "כיתרון אור מן החשך" וכו' וכמו שאמרו: ... חמר וסכלות, ובחינת בהמה, כנגד חכמות התורה ג. וצריך כל אדם להכניע החמר הינו בחינות מיתה, בחינת סכלות של הגוף של הארבע יסודות כמו שכתוב בזוהר "ויקח ה' אלהים את האדם" 'מאן נטל לה, מארבע יסודין דילה, דאפריש לה ... שהוא בחינת צדקה נעשין בגדר אדם שהוא הדעת האמתי של התורה, שהוא בחינת אור ונפש וכו' כי הכנעת החמר והגוף בחינת בהמה וכו' לגבי הנפש שהוא בחינת אדם הוא על ידי התענית, שהוא בחינת צדקה כנ"ל] ד. אבל יש ...
אמת אחת וגם בחירה וידיעה וכיו"ב - כיצד?
... שהשכל של כל בני האדם בעולם ללא יוצא מן הכלל אומר את ההפך? אתה אומר שאי אפשר למצוא תשובה בגוף הגשמי. איך אתה יודע את זה שבלי הגוף הגשמי יש תשובה? הרי הנשמה היא אותה הנשמה עם או בלי גוף גשמי. אז מדוע בלי גוף גשמי היא כן מבינה תשובה? זה כמו לומר שבלי חולצה יש תשובה ועם חולצה אין תשובה. הכיצד? ובכלל, מנין לך שבלי גוף גשמי יש תשובה? על סמך מה הגעת למסקנה הזאת? ודבר נוסף, כאשר מישהו מבקש ממני לא לחקור משהו, בד"כ ... היא באמת אחת? או שאולי 2 הפכים שניהם אמת? מהי האמת? תשובה: ראשית למיטב הבנתי אין שום הבדל בין גוף ללא גוף. ז"א מה שהאדם אינו מבין בגוף, הוא לא יבין אותו גם ללא גוף. ומצד שני, כל מה שאפשר להבין בלי גוף, אפשר להבין גם עם גוף. הנשמה היא השכל. זו ישות אחת כמובא. הגוף הוא אכן רק חולצה. ומה שהשכל אינו תופס עם חולצה, הוא לא יתפוס בלי חולצה. העניין של "לא יראני ... מדריגה אחת, והגיע כבר למדריגה כזו שבשביל לעלות הלאה הוא מוכרח לפשוט את גופו. מכאן נראה שיש הבדל בין גוף ללא גוף. תקן אותי אם אני טועה. תשובה: הנ"ל נאמר על ידי רבי נחמן מברסלב בערך 10 שנים אחרי שהוא כבר ... לצאת מגדר אנושי, זכה לשכל הנקנה וכולי, שזה כמובן קרה כאשר הוא חזר מארץ ישראל. וכל זה קרה בתוך הגוף האנושי הרגיל שלו. רבי נחמן מברסלב אומר בפירוש שהצדיק יש לו גוף רגיל לגמרי והוא נראה אנושי לגמרי. כמו כן אצל הצדיק הגוף שלו קדוש בקדושה של הנשמה. כמו כן רבי נחמן מברסלב כותב שהצדיק האמת לא מפחד מהגוף שלו "מה יעשה בשר לי", מאחר שהגוף שלו באמת לא מפריע לו. כמו כן כותב רבי נחמן מברסלב בפירוש שאין חילוק בין חי למת, אלא הוא רק כמו מי שעובר מחדר לחדר בלבד. הנשמה היא אותה הנשמה. וזה לא משנה אם יש לה גוף או אין לה גוף. יכולת הקיבול של הנשמה היא אותה יכולת קיבול. ובא נניח לרגע אחד שהגוף כן הפריע לו, אז מה? אדרבה המחלוקת מגביה את האדם. ואם זה מפריע לו זה אמור להגביה אותו. האם אתה באמת חושב שאם רבי נחמן מברסלב היה נשאר בגוף הגשמי כאן, האם אתה חושב שהוא היה מפסיק לעלות מדרגה לדרגה? אצל הצדיק האמת הוא עולה מדרגה לדרגה תמיד, ... כי הוא אינו משנה פרקטית לאף אחד. ברמה הפרקטית רבי נחמן מברסלב כותב בפירוש במספר מקומות שאין חילוק בין הגוף ללא גוף. וכמובן שזה גם הגיוני וברור בשכל אנושי. הנשמה היא השכל כמובא. ואם יש מקיף שלא נכנס לתוך השכל בגלל שהוא גדול, האם אתה חושב שאחרי שהאדם יעזוב את הגוף המקיף הזה כן יכנס? הרי זה אותו השכל ממש! בשורה התחתונה אין הבדל בין גוף ללא גוף. וכשתזכה להגיע למה שרבי נחמן מברסלב הגיע 10 שנים אחרי שהוא כבר הבין את הבחירה והידיעה, אז תבין מה ...
שיחות הר"ן - אות ל
... במעיו לא ישגיח ולא יסתכל על זה כלל גם אין צריכין להאריך בבית הכסא כי הוא מזיק מאד לבריאות הגוף וכמה חלאים באים מזה בפרט בבית הכסא שלנו שצריכים להיות תולה בהם והתולה בבית הכסא מזיק מאד מאד בפרט ... זה ועתה הוא יודע ואומר שהכל שגעון וחלילה לבלות זמן היקר על זה ובאמת אי אפשר בשום אפן שיהיה הגוף נקי לגמרי ולא ישאר בתוכו כלום כי הלא אפילו מי שמתענה משבת לשבת הוא צריך לנקביו גם בסוף השבוע אף על פי שלא אכל מקדם כמה ימים כי בהכרח שישאר קצת בהגוף ואמר שדבר גדול הוא אצלו שדבר מענין זה כי יוצא מזה דבר גדול מאד דהינו שלא לבלות זמן בשביל ...
מהי מלחמת גוג ומגוג? ומה יקרה כשיבוא המשיח?
... ולהכלל בהשי"ת זו תחיים המתים. ואז כאשר האדם נכלל בא"ס אז הוא חי בגן עדן ובעולם הבא. והכל כאן בגוף הגשמי הזה בעולם הזה ממש. וכל הדברים האלו תלויים בכך שיהיה לאדם שכל על אנושי. שהוא השכל הנקנה שבו ...
ספר המידות - ממון
... בדרך הטבע, ויבקש רחמים, שיצליח בדבר העסק. חלק שני א. שנה שהיא שנת משא ומתן הוא סימן טוב לבריאות הגוף. ב. מי שלהוט אחר עבודת אדמה, בא לידי אחד משלשה, או לידי שפיכות דמים או לידי צרעת או לידי ...
בחירה חופשית - מתי נבין את הסוד הזה?
... נפטר, אח"כ הוא זוכה להבין את השכל של הידיעה והבחירה. השאלה שלי היא האם אחרי שבן אדם עוזב את הגוף, האם הוא באמת זוכה לקבל תשובה לשאלה הזאת? או שאולי רק הקב"ה עצמו יודע את התשובה וגם אחרי הפטירה ... שאולי זאת המצאה... בקיצור, מהי האמת בעניין הזה? תשובה: אין שום קשר מכל סוג שהוא, בין הפטירה של האדם מהגוף, לבין הבנת השכל של הבחירה והידיעה. יש כאלו בטעות שחושבים שאחרי שהאדם יעזוב את הגוף, אז הוא יקבל תשובות לכל השאלות שלו, ובכללן לשאלת הבחירה והידיעה / שאלות הבאות מהחלל הפנוי וכיו"ב. כמו כן יש כאלו שבטעות חושבים, שאחרי שאדם עוזב את הגוף שלו, אז הוא מגיע לעולם האמת. ואז ממילא הוא רואה את האמת וכולי... כמו כן יש כאלו שבטעות חושבים שהאדם מוגבל להשיג משהו בעולם הזה עם הגוף, ושהוא מסוגל להשיג אותו רק בלי גוף אחרי הפטירה... אך כל הדברים האלו נובעים מבורות ומחוסר הבנה. ומיד נסביר את העניין. העניין הוא כדלקמן: האדם הוא ... היא השכל שלו. השכל הוא הנשמה, הנשמה היא השכל. כאן בחיים האלו של האדם, הנשמה של האדם מלובשת בתוך גוף, שהוא כמו חולצה. או כמו רוכב שרוכב על סוס. אך, הרוכב הוא אותו הרוכב. ז"א האדם הוא אותו האדם עם גוף או בלי גוף. כל מה שאפשר להבין בשכל בלי גוף, אפשר להבין עם גוף ולהפך. המגבלה להבין את עניין הבחירה והידיעה ו / או את השאלות שבאות מהחלל הפנוי, הן מגבלה של השכל האנושי, ואין להן שום קשר לעניין של הגוף בשום צורה. עצם זה שהנשמה של האדם נפרדה מהמאציל שלה, דהיינו הבורא, עצם זה מגביל את האדם להבין את ... האמת. כל מה שהוא אינו האין סוף, הוא עולם השקר. גם אחרי שהאדם עוזב את העולם, דהיינו עוזב את הגוף, גם אז הוא בעולם השקר ממש. אלמלא היה האדם בעולם השקר גם אחרי מותו, הרי שלא היה ניתן להעניש ... וכמו שאצל השי"ת אין חילוק בין לפני לבין אחרי הבריאה, כך אצל הצדיק אין הבדל בין עם / בלי גוף. (העולם = הגוף של השי"ת). והנה צדיק אמיתי הוא זה שזוכה להשלים את דעתו, דהיינו נכלל בא"ס, דהיינו מבין מה היה לפני ... באמת. כי רק האין סוף הוא אמת באמת. ובעניין הזה אין כמובן שום חילוק בין חי / מת / גוף / אין גוף וכיו"ב. ואחרי שהאדם נפטר, אז עובר עליו מה שעובר, ואם הוא לא זוכה, אז הוא חוזר בגלגול... ואם הוא ... או מת בשום צורה. ובאמת רק מי שנמשך אחרי תאוות גופו, רק הוא נקרא מת כאשר הוא עוזב את הגוף, למרות שהוא חי לגמרי כמו בעולם הזה ממש. והצדיק האמת זוכה להשיג את קיום כל המצוות בלי גוף, דהיינו זוכה לקיים את המצוות כפי מה שהשי"ת מקיים אותן. ולכן הוא זוכה לקיים את כל המצוות גם אחרי מותו, כי הוא יכול לקיים את כל המצוות גם ללא גוף. ועל ידי זה דייקא, הוא זוכה לעלות מדרגה לדרגה גם בעולם הבא. אך אנשים ששקועים בשגעונות של העולם הזה שהוא עולם המעשה, ובכלל זה כל מי שחושב בטעות שהוא זה הגוף שלו, ממילא אצל אדם כזה הוא לא יכול לקיים את כל המצוות בלי גוף, ואז ממילא בעולם הבא הוא לא זוכה לזכות לעלות מדרגה לדרגה, משום שאין לו איך לקיים מצוות, כי אין לו גוף. יחד עם זאת, גם בעולם הבא גם שם אפשר לחזור בתשובה. דהיינו גם אחרי שהאדם מת ועוזב את הגוף, גם שם ניתן לחזור בתשובה, ולהכלל באין סוף, ולהשיג את קיום כל המצוות בלי גוף, ואז אפשר לזכות לעלות מדרגה לדרגה גם שם... בכל מקרה, אם נחזור לעניין של הבחירה והידיעה, מי שלא עושה תשובה שלמה, לא זוכה לקבל תשובה לשאלות האלו. ואין לזה קשר בין גוף לאין גוף וכולי. ****** וכל ההסתבכות הזאת של חרושת השמועות האלו בשם רבי נחמן מברסלב, כולן נובעות רק משום שאנשים שרחוקים ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.3589 שניות - עכשיו 09_11_2025 השעה 01:10:40 - wesi2