ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ט - תְּהמת יְכַסְיֻמוּ... שנים ושלישים" הינו עולם השפל ועולם הגלגלים ועולם השכל [אך אי אפשר להתפלל רק כשלומד תורה כי 'לא עם הארץ חסיד' וכתיב: "מסיר אזנו משמע תורה גם תפילתו תועבה" כתב יד החברים] ד. וצריך כל אדם לקשר את תפילתו ... דרך הטבע כי לפעמים הטבע מחיב איזו דבר והתפילה מהפכת את הטבע ועקר הנסים, הינו עקר התפילה אינו אלא בארץ ישראל כמו שכתוב: "שכן ארץ ורעה אמונה" ואמונה זה תפילה כמו שכתוב: "ויהי ידיו אמונה" כתרגומו ובשביל זה היא גבוהה מכל הארצות על שם שעקר הנסים שם הם וכתיב: "הרימי נס" ובשביל זה נקראת ארץ כנען כנען לשון סוחר, בחינת אמונה כמו שכתוב: "ואמונתך סביבותיך" וזה שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה ארץ ישראל שותה תחלה והגשמים באים מתהומות כמו שכתוב: "תהום אל תהום קורא" ותהום לשון נס, כמו שכתוב: "ותהם כל העיר" כי על נס, הינו על דבר חדוש, מתמיהין וזה שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה . 'קול התור נשמע בארצנו' לענין גשמים כי עקר הגשמים נשמע בארץ ישראל כי שם התהומות, הינו הנסים, הינו אמונה, תפילה וזה לעמת זה עשה אלהים ומצרים הוא הפך ארץ ישראל, זה לעמת זה כמו שכתוב: "ומצרים נסים לקראתו" שמצרים לעמת ארץ ישראל לעמת הנסים ובשביל זה אין מקום תפילה במצרים כמו שכתוב: "והיה כצאתי את העיר אפרש כפי" בשביל זה, כשפגם אברהם בארץ ישראל בשעה שהבטיח לו הקדוש ברוך הוא על ירשת ארץ אמר: "במה אדע" על ידי זה ירדו אבותינו למצרים כי פגם באמונה, הינו ארץ ישראל, בחינת נסים וירד יעקב ובניו למצרים ששם הפך הנסים שזה לעמת זה וירדו דוקא יעקב ובניו כי הוא פגם בארץ ישראל, בחינת תפילה וירדו יעקב ובניו, שהם בחינת תפילה שהם בחינת שנים עשר שערי תפילה ועל ידי שעקר התפילה הם יעקב ובניו כנ"ל על ידי זה לא זכה לארץ ישראל, לבחינת תפילה, אלא יעקב ובניו כמו שכתוב: "כי ביצחק יקרא לך זרע" ולא כל יצחק וזה שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה 'אין הגשמים יורדין אלא בשביל אמנה' הינו בחינת ארץ ישראל, שהוא בחינת תפילה, בחינת אמונה והיא שותה תחלה ששם התהומות בחינת נסים כמו שכתוב: "ותהם כל העיר" וזהו: ... הטבעים נמצא שפוגמים בתפילה כי התפילה היא נסים, שמשנה את הטבע ופוגמים באמונה שאין מאמינים בהשגחת הבורא יתברך ופוגמים בארץ ישראל, שהוא מקום הנסים כמו שכתוב: "וקול התור נשמע בארצנו" וכמו שאמרו: 'ארץ ישראל שותה תחלה' כי שם התהומות מקום הנסים כמו שכתוב: "ותהם כל העיר" ועל ידי זה צריך לפל בגלות ... זה בחינת מצרים שנאמר: "וינצלו את מצרים" כמו 'אב ובנן' הינו יעקב ובניו שהם בחינת תפילה, בחינת נסים, בחינת ארץ ישראל לפי ירידתם ולפי הפגם שפגם בתפילה ובאמונה ובארץ ישראל כן צריך לירד לעמק הגלות של מצרים כמו שירדו יעקב ובניו למצרים כשאמר אברהם במה אדע על ירשת ארץ [עד כאן לשונו ז"ל]