ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
גדולת נוראות השגתו - חיי מוהר"ן - חלק 1
... דהיינו הוא בהתבודדות כל הזמן באופן רציף. קול דממה דקה, היינו בחינת שתיקה ללא דיבור, שזו בחינת ההשגה של האין סוף. ולכן הקול הזה הוא מסוף העולם ועד סופו, משום שהשתיקה הזאת מקיפה את כל החלל הפנוי ואת כל המקום ... וכולי. ויש בזה גם רמז על בחינת לפני הבריאה, שהיא בחינת אילן עם ענפים נפלאים מאוד, אך למטה בחינת האין סוף של לפני הבריאה, היא מצומצת לתוך בחינת ה"יש" של אחרי הבריאה. אם הייתי רוצה לגלות מאתי היו כל העולם ... נמצא בעולם כלל תורות כמו של רבי נחמן מברסלב. כי כל התורות שלו הם צמצומים של תורת ה ממש מהאין סוף ממש, אך כל שאר התורות הן מהאצילות ולמטה... ***** גם אמר שבימים הבאים יהיה חדוש גדול על שחלקו עליו ... בהכרח שיהיה רצוא ושוב כי מצד טבעו האמיתי של הצדיק האמת, הוא כולו בבחינת שתיקה / לפני הבריאה / אין סוף / מעל המקום / מעל הזמן וכולי. והוא מוכרח לצמצם את עצמו לרצונות / לשינויים / ולעולם המעשה של ... הצדיק מסתכל על התכלית הסופית, והוא ממילא מבין שכל דבר שהוא בבחינת סוף, הרי שהוא גהנום ממש. ורק השגת האין סוף, שהיא אין לה תכלית דייקא, רק היא גן עדן ממש וכולי. * גדולת נוראות השגתו - חיי מוהר"ן - ...
אשרי תמימי דרך - ליקוטי מוהר"ן ח"א - חלק 1
... הנשמה של האדם, שהיא בחינת מלכות, ושהיא צמצום של השי"ת. בכל מקרה הרעיון הוא, כי אי אפשר להשיג את האין סוף כפי מה שהוא, ולכן יש צורך בבחינת מלכות, דהיינו בבריאת העולם כדי לזכות לאור הזה. וכן ע"ז הדרך, אור ...
להתקרב לצדיק / לקרוא מהספר ועוד - חלק 2
... אבל מצד התנא אין נפתל ועקש * היבט נוסף לגבי 3 סוגי התורות שיש כנ"ל. 1 - ההשגה של האין סוף, היא בחינת מה, והיא לא ניתת לדרוש, כי היא כולה שתיקה בלבד. 2 - ההשגה שיש לצדיק ברשימו שלו ... לא לומר אותה בפירוש. 3 - והחלקים שהצדיק מגלה מהשכל שלו, היא התורה שנתנה לכתוב. דהיינו 1 - השגת האין סוף היא כולה שתיקה ולא נתנה לדרוש כלל, כי אין שם דיבור וכולי. 2 - החלק של השגת הרשימו שצריך ... 3 התורות הנ"ל. 1 - תורה שלא נתנה לדרוש, היינו מה שהיה לפני בריאת העולם, היינו השגת מה של האין סוף. 2 - תורה שנתנה לדרוש ולא לכתוב, היינו סודות התורה דעתיקא סתימאה שיש בבריאה. בחינת תורה שבעל פה / ...
ארץ ישראל ומשה רבנו
... אין סופי. וכדי להשיג אותו צריך רצון אין סופי. והנחשק הזה הוא כמובן הבורא עצמו, השכל של הבורא, האור אין סוף שהוא מעל השכל, השכל הנקנה, השכל שמעל לשכל האנושי. שבשכל הזה האדם זוכה להכלל באין סוף לגמרי, לחיים טובים באמת, לחזור למצב לפני הבריאה. ואפילו לעלות אל מעל השאלות של החלל הפנוי, דהיינו לקבל את ... התעקש ולא זכה להכנס לארץ. לעומת זאת רבי נחמן מברסלב התעקש וכן נכנס לארץ, דהיינו זכה לשלמות האמונה ולהכלל באין סוף לגמרי. שזו בחינת פנים בפנים שלא זכה לה משה אלא רק אחרי מותו. ואצל הצדיק האמת הוא זוכה כבר ... העליונה, שזו בחינת פנים בפנים בשלמות. והצדיק זוכה לבחינה הזו, אך ורק בגלל שהוא מוסר את נפשו ממש, ונכלל באין סוף לגמרי. כאן בגופו בעולם הזה ממש. ומצד אחד, אנוס רחמנא פטריה. כי מצד אחד לא צריך למסור את נפשו, ...
להאיר בדרי מעלה ובדרי מטה
... במקום אחר שאמר שבנגלה קל יותר לחדש וכו' ומי שמעין היטב בדבריו יוכל להבין מאליו עצם גדלת חכמתו עד אין סוף ואין תכלית * ועל האדם לדעת שהבחינה הנ"ל של הצדיק שהוא צריך להאיר בדרי מעלה ובדרי מטה, היא נכונה ... רחוק בתכלית הריחוק מהשי"ת. היינו כי באמת גם הצדיק האמת שנכלל בא"ס לגמרי גם הוא עולה מדרגה לדרגה עד אין סוף. ויש את הבחינה של תשובה על תשובה עד אין סוף. וגם באין סוף עולים מדרגה לדרגה. שהוא בחינת חלוקת השכר שתהיה בעולם הבא, שגם בעולם שכולו טוב בשלמות, גם שם יש שלמות ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם
... שהיא דבקות כי 'שמיעה תליא בלבא' כמו שכתוב: "ונתת לעבדך לב שמע" ועבודה שבלב זו תפילה הינו ביטול ודבקות לאין סוף כי אין סוף הוא בחינת מה שאין בו תפיסה ומאחר שאין לו תפיסה בזה [הינו בדבורי התורה הנ"ל כי הוא בחינת נסתר כנ"ל] הוא בחינת תפילה דבקות שהוא רק ביטול להאין סוף י. ויש בכל דרגא ודרגא וכן בכל עולם ועולם בחינת נעשה ונשמע כי כל אחד לפי מדרגתו יש לו ... בחינת ה'נשמע' שבתחלת האצילות היא תורת ה' באמת כי אין גבוה משם רק תורת ה' ממש ואחר כך כשנכלל באין סוף אזי ה'נעשה' היא בחינת תורת ה' ממש וה'נשמע' הוא בחינת תפילת ה' כי יש תורת ה' כמו שאמרו רבותינו, ... מנין שהקדוש ברוך הוא מתפלל ? שנאמר: "ושמחתים בבית תפילתי" נמצא שיש תורת ה' ויש תפילת ה' וכשזוכה להכלל באין סוף אזי תורתו הוא תורת ה' ממש ותפילתו הוא תפילת ה' ממש וזה שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה המבקש רחמים על ... באמת מבאר זה הענין היטב למעין קצת כי מבאר לעיל ולקמן שבחינת תפילת ה' הוא בחינת קדם הבריאה בחינת אין סוף שזהו בחינת תחלה ומחמת שזאת הבחינה היא בחינת אין על כן אין מי שיזכה לזה כי אם מי שהוא בבחינת אין דהינו שהוא ענו באמת ומבטל עצמו לגמרי בתכלית הביטול כאלו אינו בעולם עד שנכלל באין סוף ששם הוא בחינת תפילת ה' כנ"ל ובזה מקשר היטב מה שמובא לקמן על מאמר רבותינו, זכרונם לברכה 'אלעזר זעירא ... באמת על פי הנזכר לעיל מבאר לעינים שכל ענין זה לזכות לבחינת נעשה ונשמע הגבוה יותר שהוא בחינת כלליות באין סוף בתחלת הבריאה כל זה אי אפשר לזכות כי אם על ידי ענווה באמת שהוא בחינת אין כנ"ל ועתה מבאר ... לדברים הגבוהים מהם וכן מעולם לעולם וכן כלליות הבריאה נגד קדם הבריאה היא בחינות חצי מאמר כי עקר שלמות באין סוף ושם הוא בחינות מאמר השלם וזה 'ברא', שהוא כלליות הבריאה הוא חצי מאמר נגד 'בראשית' שהוא בחינות קדם הבריאה ... עונות ישראל איך לוקחין עוד איזה עון כדי לעשות ממנו תורה ואיננו כי יהיו כל העונות נכללין באין הינו באין סוף ששם העונות נתהפכין לזכיות על ידי התשובה שזהו בחינות 'ירידה תכלית העליה' הנ"ל וזה: "שובה ישראל וכו' כי כשלת ...
איך להיות מקושר לצדיק לגמרי? מדוע לזרוק את השכל?
... לזכור, כי כל זמן שהאמונה של האדם מעורבת עם שכל, הרי שהוא לא יוכל לעבור את החלל הפנוי אל האין סוף, כי בחלל הפנוי אין שום שכל כלל... ולכן קריטי שלא יהיה שכל כלל, אלא רק אמונה בלבד... * תשובה: ...
האם רבי נחמן לא טעם טעם חטא?
... עונות ישראל איך לוקחין עוד איזה עון כדי לעשות ממנו תורה ואיננו כי יהיו כל העונות נכללין באין הינו באין סוף ששם העונות נתהפכין לזכיות על ידי התשובה שזהו בחינות 'ירידה תכלית העליה' הנ"ל וזה: "שובה ישראל וכו' כי כשלת ...
מה המקום של שמירת ההלכה בחסידות ברסלב?
... ככל שהאדם עולה יותר מדרגה לדרגה, כך הוא מגלה בכל פעם תורת ה חדשה וכולי. ורק כאשר האדם נכלל באין סוף לגמרי, דהיינו רק כאשר האדם מתקן את חטא אדם הראשון בשלמות, אז הוא זוכה לקבל את התורה מחדש לגמרי ...
האם העולם קיים בזכות התורה או התפילה?
... ואחד מפרטי הבריאה בכל רגע ורגע. כי אין שום דבר בעולם שלא תהיה בו חיות אלוקות ממש. והשי"ת הוא אין סוף. והוא מחייה את כל הדברים שיש בעולם, באמצעות התורה הזאת דעתיקא סתימאה שנמצאת בכל דבר ודבר בעולם. וגם קודם ... והיא השורש של התורה, אך קיום העולם הוא רק בזכות התורה בלבד כנ"ל. כי התפילה היא כולה בחינת דבקות ואין סוף, שהוא כולו בחינת לפני הבריאה, ששם אין קיום לעולם כלל. וברמה המעשית זה אומר, שמי שרוצה להשיג את התורה ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 05:26:45 - wesi2