... בכל מעשיו. יד. מי שאומר תמיד אמת, הוא מצליח. טו. על ידי ודוי תצליח. טז. הצלחה בא, למי שמאכיל תלמיד חכם על שלחנו. יז. כשאין לך אמת, אזי נטל ממך ההצלחה ונתן לאמות. יח. להצלחה תשמע כשהצדיק אומר יחוד השם, ...
... מי שהוא גדול יותר צריך לשמר את הבגדים יותר כי כל מי שגדול יותר מדקדקין עמו יותר ועל כן 'תלמיד חכם שנמצא רבב על בגדיו, חיב מיתה' כי עמו מדקדקין יותר כי הבגדים בעצמם הם דנין אותו בבחינת דינא דמלכותא ...
... רבי יצחק זכרונו לברכה מקאסנטין חדש, ועוד כמה גדולים. ונתועדו כלם שם לנדות ולהחרים את הזקן הנ"ל על שמבזה תלמיד חכם אמתי, הינו את רבנו הקדוש זכרונו לברכה. וכבר נגמר הדבר ביניהם בהסכמת כלם ורצו לעשות כן אבל איש אחד ...
ספר המידות - התנשאות חלק א' א. מי שמטיל אימה יתרה על הצבור שלא לשם שמים, אינו רואה בן תלמיד חכם. ב. המתחיל בדבר מצוה ואינו גומרה, מורידין אותו מגדלתו. ג. כשהקדוש ברוך הוא נפרע משונאי ישראל, ממנה להם פרנסים ...
... והוא השגה אחת. דהינו שאי אפשר להשיג אותו אלא כלו אבל לא במקצת כי הוא אור אחד פשוט. אך תלמיד חכם... הוא יכול לחלק... האור גדול לחלקים כדי שיוכלו לקבלו כנזכר לעיל ולכן לסיכום, עיקר הדבר שאותו צריך לעשות, הוא ...
... **** בעניין תלמידי חכמים שדין יהודאין breslev.eip.co.il/?key=41 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יב - תהלה לדוד ולבן הוא תלמיד חכם שד יהודי שתורתו להתיהר ולקנטר ותלמיד חכם כזה נבלה טובה הימנו וזה ידוע, שאינו נקרא תלמיד חכם אלא על ידי תורה שבעל פה כי זה שיודע ללמד חמש אינו נקרא תלמיד חכם אלא זה שהוא בקי בגמרא ופוסקים וכשלומד בלא דעת נקרא לבן על שם ערמימיות שנכנס בו breslev.eip.co.il/?key=170 - ליקוטי ...
... גלוי עריות בא עליהם הריגה. ג. הכנסת אורחים מזכה את האשה לבנים. ד. הכנסת אורחים כהכנסת שבת. ה. המארח תלמיד חכם בתוך ביתו מעלה עליו הכתוב כאלו הקריב תמידין. ו. גדולה הכנסת אורחים מהשכמת בית המדרש והקבלת פני שכינה. ז. ...
... מוצא ומצוי לך ועודך בידך. ס. כל המשגר מתנותיו לכהן אחד, מביא רעב לעולם. סא. המטיל מלאי לכיס של תלמיד חכם, זוכה לישב בישיבה של מעלה. סב. גדולה צדקה יותר מכל הקרבנות. סג. גדולה גמילות חסדים מן הצדקה. סד. שמא ...
... אל הלמוד צריכין גם כן אל שיחתו שהוא בחינת ספורי מעשיות כנ"ל וזהו,: "ועלהו לתרופה" 'ועלהו', זה בחינת שיחת תלמיד חכם כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: "ועלהו לא יבל" 'אפילו שיחת תלמיד חכם וכו' וזהו "לתרופה" להתיר פה, הינו בחינת: 'מן המתר לפיך' כי כששיחתו היא בבחינת 'שיחת תלמידי חכמים צריכין למוד' ...