ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה יט - עִקָּר הַתַּכְלִית וְהַשְּׁלֵמוּת הוּא רַק לַעֲבד הַשֵּׁם בִּתְמִימוּת גָּמוּר
... מוהר"ן ח"ב - תורה יט - עקר התכלית והשלמות הוא רק לעבד השם בתמימות גמור [זאת התורה לא שמעתי מפיו הקדוש בעצמו ועין בהשמטות מזה] עקר התכלית והשלמות הוא רק לעבד השם בתמימות גמור, בלי שום חכמות כלל כי יש מחקרים שאומרים שעקר התכלית והעולם הבא הוא רק לדעת כל דבר כמות שהוא כגון לידע הכוכב כמו שהוא, לידע מהותו, ומפני מה עומד במקום ההוא ... הכח המשכיל והשכל בעצמו והדבר המשכל וזהו התכלית והעולם הבא אצלם שיהיה נעשה אחד מהמשכיל והמשכל והשכל והם מבלים ימיהם על זה בעולם הזה לחקר ולהשיג המשכלות, שזהו התכלית אצלם וזהו בעצמו העולם הבא לדעתם רק שבעולם הזה שמלבשין בגוף אין להם תענוג כל כך מן החקירות ובעולם הבא ... מהגוף יתענגו מאד מזה ולדעתם הרעה עקר השגת התכלית הוא על ידי חקירות וחכמות חיצוניות שלהם אבל באמת, אצלנו עקר השגת התכלית הוא רק על ידי אמונה ומצוות מעשיות לעבד השם על פי התורה בתמימות ובפשיטות ועל ידי זה בעצמו זוכין למה ... הדבר כדעתם, חס ושלום כי אם כן לא ישיגו התכלית, רק מתי מעט מעט מאד דהינו הבעלי שכל פילוסופים ומה יעשו קטני הערך שאין להם שכל כזה לחקר חקירות לדעת המשכלות שהם רב ועקר העולם איך ישיגו הם את התכלית אבל באמת עקר השגת התכלית הוא רק על ידי תמימות דיקא דהינו יראת השם ומצוות מעשיות בפשיטות גמור . "סוף דבר הכל נשמע, את האלהים ירא ... המלך, עליו השלום, מלמד אותנו שעקר השגת התכלית, שהוא בחינת סוף דבר הוא רק על ידי תמימות ופשיטות ליראה את ה' ולשמר מצוותיו בפשיטות וזהו "סוף דבר הכל ... זה יכול כל אדם לקים ולהשיג על ידי זה את התכלית מאחר שעקר הוא "את אלהים ירא" וכו' על כן יכול כל אדם להשיג התכלית, כי זה כל אדם יכול לקים ובאמת הוא אסור גדול מאד להיות מחקר, חס ושלום וללמד ספרי החכמות, חס ושלום רק ... והחקירות, שהם הולכים על פי הטבע וזהו עקר התכלית אצלנו שתהיה התפילה נכללת באחדותו יתברך בבחינת: "הוא תהלתך והוא אלקיך" שהתפילה והשם יתברך אחד, כביכול וזהו עקר התכלית באמת והמחקרים והכופרים מפרשים כל התורה כלה על פי חכמות ואפיקורסות שלהם שכל התורה, ואפילו מצוות מעשיות ...
יראת הרוממות - מהי? חלק 2
... ורע לו רשע וטוב לו - מידה כנגד מידה? לגבי להתפלל על דברים שהם אינם התכלית , ראה כאן באורך forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=47 - לעיון: תפילה לתועלת עצמו היא עצת היצר הרע. שאכן מצד האמת זאת טעות... ודרך אגב, אם תסתכל בכל ... אמר שכדי לזכות לסתרי תורה, לשם כך צריך תפילה במסירות נפש, דהיינו על התכלית בלבד. וכיו"ב הוא אמר לגבי להעלות את מידת היראה לשורשה. כי זה הכל עניין אחד. כמו כן, מאחר שרבי נחמן מברסלב אמר בפירוש שכל הצרות וכולי, זה הכל מחסרון ...
חזרה בתשובה. מהו שורש העניין?
... השי"ת. והשכל הנקנה הוא השורש של השכל של האדם. ושורש הבריאה הוא בבחינת לפני הבריאה. והתכלית היא לקשר כל דבר לשורשו, דהיינו לקשר את השכל לבחינת מעל השכל. ואדם הראשון לפני שהוא חטא, היה לו את השכל הנקנה. אך הוא נפל ממנו ... שלמות. כי על השאלות של החלל הפנוי אין תשובה בשום שכל. והשלמות היא כאשר האדם מגיע לתכלית הידיעה שלא נדע, ששם אין שום שאלה כלל. דהיינו שהאדם חוזר בתשובה שלמה על כל הקושיות שלו, כי בשכל הנקנה אין שום שאלה כלל בשום ...
לחשוב על התכלית
... על התכלית אמר רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=538 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רסח - כשאין האדם מסתכל על התכלית, למה לו חיים כשאין האדם מסתכל על התכלית, למה לו חיים וכאן breslev.eip.co.il/?key=189 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה י - העולם ... מחמת שאין להם ישוב הדעת מה שהעולם רחוקים מהשם יתברך ואינם מתקרבים אליו יתברך הוא רק מחמת שאין להם ישוב הדעת ואינם מישבין עצמן והעקר להשתדל לישב עצמו היטב מה התכלית מכל התאוות ומכל עניני העולם הזה הן תאוות הנכנסות לגוף הן תאוות שחוץ לגוף, כגון כבוד ואז בודאי ישוב אל ה'. וכאן breslev.eip.co.il/?key=2258 - שיחות הר"ו - אות קב מבואר כי עיקר הסבל של האדם נובע משום שהוא אינו מסתכל על התכלית הסופית. וכיו"ב מבואר כאן breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - ויאמר בעז אל רות כי כל הייסורים של האדם הוא רק מחמת שהוא אינו מסתכל על התכלית. כי התכלית הסופית הוא כולו טוב גמור. בעניין לחשוב על התכלית הסופית. ואיך שהיצר הרע מטעה את האדם עם התאוות, שלעולם אינו שבע. ומעניין שהתאוות הן כמו עמודי אור שאי אפשר למלא סיפוקו בהן וכולי. ומעניין של לקשר כל דבר אל התכלית שלו. www.eip.co.il/?key=243 - דמיון מודרך. איך להשתמש נכון? דמיון מודרך. הדמיון מאפשר לאדם לדמיין את התכלית הסופית. דמיון מודרך = האדם מדריך את עצמו לדמיין / להעלות במחשבתו דבר כלשהו. לכל פעולה שעושה אותה האדם, יש תכלית / סיבה / מטרה כלשהי. על האדם להשתמש בדמיון שלו בטרם הוא מבצע את הפעולה ולדמיין את התכלית הסופית שלה. בטרם תעשה פעולה כלשהי, השתמש בדמיון מודרך ונסה לדמיין את הסוף שאליו ברצונך להגיע. שאל את עצמך: האם במציאות הזאת שאליה אני רוצה להגיע, האם ארגיש שם שלמות? האם שם לא יהיה חסר לי דבר? השתמש בדמיון מודרך כדי לדמיין את הסוף של הסוף ואת התכלית של התכלית. דמיין את הסוף שאליו ברצונך להגיע. שאל את עצמך, ומה עכשיו? מה הלאה? האם עכשיו אני ... חבל להגיע עד הסוף, ואז לגלות שהמרוץ עוד לא הסתיים. תשתמש בדמיון מודרך כדי להגיע במהירות אל הסוף. נסה לחוות את הסוף. נסה להבין האם זהו באמת הסוף הסופי? האם זאת התכלית הסופית? האם עכשיו אפשר להפסיק לחפש טוב יותר? הדמיון המודרך מאפשר לאדם לא לרוץ בחינם ... אותו. כאשר תמצא את הטוב שברגע הזה, לא תצטרך יותר לרוץ. כאשר תמצא את הטוב שיש בכל רגע, לא תצטרך לדמיין את הטוב, אתה פשוט תרגיש אותו. עוד באותו עניין של לחשוב על התכלית www.eip.co.il/?key=147 - קבלת החלטות. מה הכי קריטי בתהליך קבלת החלטות? ...
שבחי הר"ן - אות כב
... איש כשר כרצונו יתברך התחיל לשבר מדה זו של כעס עד שזכה לשבר מדה זו של כעס אבל תכלית שבירת מדה זו מהפך אל הפך, דהינו להתהפך לטוב גמור שלא יכפת לה כלל וכלל שום דבר, ויהיה רק טוב בלי שום צד קפידא בעולם זה זכה רק בארץ ישראל שם זכה לזה שנתבטל הכעס בתכלית הביטול וזכה ונעשה טוב ממש, ולא נשאר בו שום צד קפידא בעלמא עד שאחר כך אפילו מי שהיה עושה לו כל ... לברכה 'מה ראה ? ארך אפים ראה' וכו' עין שם ובמדת ענווה התפאר עצמו מאד שהוא ענו בתכלית הענווה ואמר שאין מי שזוכה לענווה באמת כי אם מי שהוא במדרגה זו שיכול לומר על עצמו שהוא ענו כמו ... דאיכא אנא" והוא זכרונו לברכה, היה בבחינה זו והתפאר עצמו בעצם מעלתו במדת ענווה בתכלית הביטול לגמרי ...
תאוות. שבירת התאוות. איך למה וכמה? חלק 3
... מאד אליו יתברך ברצון מפלג בלי שום ידיעה שלא ידע כלל מה הוא רוצה. שזאת בחינת תכלית הידיעה שלא נדע ממש, שהוא בחינת רעווא דרעווין בחינת הסתלקות משה וכולי, שלכל זה זוכה הצדיק בשעת האכילה דייקא... והוא גם בחינת מ"ש כאן ...
מאיזה עולם לוקח רבי נחמן את התורות שלו?
... לאדם את השכל של האין סוף. דע היינו קביעת עובדה. כך הוא הדבר וקבל אותו כפי מה שהוא. כפי שמביא רבי נחמן מברסלב, רק מי שנכלל בא"ס לגמרי, וזוכה לתכלית הידיעה שלא נדע, רק זו נקראית ידיעה שלמה. ורבי נחמן מברסלב זכה לכל זה. וכל הדיבורים של רבי נחמן מברסלב הם צמצומים ...
שיחות הר"ן - אות ריז - להתרחק מחקירות ולהתחזק באמונה
... לדעת אותו יתברך על פי חקירות אנושיות הבנויים על שכל המטעה כי עקר הידיעה ממנו יתברך כבר הודיעו לנו אבותינו הקדושים שיגעו וטרחו כל ימיהם ופשטו את עצמם מגשמיות לגמרי כי שברו כל התאוות והמדות בתכלית ובפרט הרע הכולל שהוא תאוות המשגל ועל ידי זה היה דעתם בשלמות וזכו להכיר את בוראם בתכלית השלמות והניחו לנו ירשה טובה כזאת ואנחנו ...
האם הגעתי לתכלית ומה היא ידיעה שלמה?
... הגעתי לתכלית ומה היא ידיעה שלמה? שאלה: שלום לכם אשמח לדעת כיצד יכול האדם לדעת שהוא הגיע אל התכלית שלו? האם יש דרך לדעת בוודאות מוחלטת האם האדם כבר הגיע לתכלית שלו? איך אפשר לדעת את הדבר הזה? אולי אני רק מטעה את עצמי? תודה תשובה: קיימת דרך פשוטה לדעת אם הגעת לתכלית, והיא על ידי זה שהספק של האם הגעת לתכלית יעלם. ז"א כל זמן שיש ספק כלשהו האם הגעת לתכלית, הרי שלא הגעת לתכלית. אתה שבע, רק כאשר אתה לא רעב. ... כלשהי בנושא כלשהו, כגון לדוגמא השאלות שבאות מהחלל הפנוי, הרי שהוא לא הגיע לתכלית ולא חזר בתשובה שלמה. בתכלית הסופית, אין את השאלה של האם הגעתי לתכלית, וגם אין שום שאלה בשום נושא בעולם, כי התכלית היא תשובה מלאה, דהיינו אין ... שחיים בצורה שגרתית, כלומר עבודה משפחה, ואין להם שום שאלות קיומיות אם הגעתי לתכלית או לא.. או שאלות מהחלל הפנוי, ... וידיעה שלמה? והעניין הוא על השכל הנקנה שהוא כל הידיעות בידיעה אחת, שהוא תכלית הידיעה שלא נדע. כמו כן מדובר על ... נעשים לאחד על ידי האמונה כמובא. * וראה גם את זה www.eip.co.il/?key=193 - תכלית / מטרה. מי מחפש מטרה? ומי אינו צריך מטרה? והעניין הוא שמי שמגיע לתכלית , הוא מפסיק לחפש את התכלית, כי הוא תמיד בתכלית והוא משיג את שעשוע העולם הבא ...
מחלוקות שבין החכמים ותאוות ממון
... שונא בצע, דהיינו ביטול תאוות ממון לגמרי בשלמות כמובא כאן breslev.eip.co.il/?key=172 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ל - מישרא דסכינא " ולבוא להשכל התחתון הזה אי אפשר כי אם על ידי שונא בצע שישנא הממון בתכלית השנאה " כי כל זמן שאדם לא תיקן את תאוות ממון ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1721 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 00:48:22 - wesi2