... מוהר"ן ח"ב - תורה עז - דע, שכל אחד מישראל, צריך שיהיה לו איזה
צער בכל יום דע, שכל אחד מישראל, אפילו צדיק גדול צריך שיהיה לו איזה
צער בכל יום וגם מי שדעתו יותר גדולה,
צערו גדול ביותר בבחינת: "יוסיף דעת יוסיף מכאוב" וההמתקה הוא על ידי אכילה בקדשה וביראת שמים הינו, שעל ידי אכילה בקדשה על ידי זה נעשה המתקה, שלא יתגבר
הצער ביותר חס ושלום וגם שלא יהיה נשתלשל מן
הצער, חס ושלום השתלשלות אל הסטרא אחרא, שהיא דין קשה, חס ... האדם הוא הדבור אבל אחר כך זוכה שנתעלה הפה בבחינת אדם העליון הינו בחינת: שכינה מדברת מתוך גרונו בחינת: 'אדני שפתי תפתח', כנ"ל ומה שנמתק
הצער על ידי אכילה בקדשה כי דע, כי זאת ההשתלשלות שנשתלשל ובא
צער יותר גדול למי שהוא בר דעת בבחינת: "יוסיף דעת יוסיף מכאוב", כנ"ל ולכאורה קשה מפני מה יהיה כך, שמי שמוסיף דעת יוסיף
צער, חס ושלום אך דע, כי זה בחינת מעברתא של תפילין כי ... ישראל שזוכה בכל יום לבחינת מחין, בחינת תפילין עובר עליו יראה גם כן בבחינת הרצועה שעוברת במעברתא של תפילין ומזה נשתלשל ובא לכל אחד איזה
צער בכל יום וכל מי שדעתו יותר גדולה,
צערו יותר גדול כי
הצער נשתלשל מן היראה והיראה היא כפי המח והדעת כנ"ל ויש
צער שבא מיראה דקדשה אבל יש שנשתלשל, חס ושלום עד שבא
הצער מבחינת יראות הנפולות רצועה בישא ואפילו בר ישראל כשאינו זוכה אזי, חס ושלום, יש לו
צער מרצועה בישא, חס ושלום אבל על ידי אכילה בקדשה, שאוכל בקדשה וממשיך עליו היראה דקדשה בשעת האכילה שבאה ונגשת אליו אז כנ"ל אזי על ידי זה הוא ממתיק
הצער והדין הבא מרצועה בישא, חס ושלום כי הוא ממשיך עליו ... בחלקו של בנימין, הינו בתוך התפילין מחין בבחינת רצועה העוברת בהמעברתא של תפילין כנ"ל ועל זה היה אותו צדיק מצטער בכל יום כי מזאת הרצועה בא
הצער בכל יום לכל אחד מישראל ובפרט להצדיק שדעתו יותר גדולה כנ"ל וזהו: ובקש לבלעו הינו שהיה מבקש ומחפש תמיד לתקן ולהמתיק
הצער הבא מרצועה הנ"ל על ידי האכילה כנ"ל וזכה ונעשה אשפיזכן לשכינה הינו שזכה להמתיק
הצער על ידי האכילה בקדשה וביראת שמים כנ"ל ועל ידי זה נעשה ...