... ומי איכא דמפשל חבלי מפארי. אמר להו, ומי איכא דמיתי בירא מדברא למתא רש"י: דפארי סבין. עשו לי חבל מסבין. ואם אין אתם עושים שאלתי, אף אני לא אעשה שאלתכם. א.
צדקה היא בחינות הגלגלים כמאמר חכמינו, זכרונם לברכה: כי בגלל הדבר הזה, גלגל הוא החוזר בעולם ובשביל זה יש בה שש ברכות ואחת עשרה ברכות כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה 'הנותן פרוטה לעני מתברך בשש ברכות, והמפיסו בדברים מתברך באחת עשרה ברכות כנגד שבעה כוכבי לכת, וכנגד שנים עשר מזלות כי
הצדקה מנהגת כל גלגלי הרקיע בבחינות: "דרך הנשר בשמים" נשר, דא רחמי, הינו
צדקה וזה שאמר שמואל נהירין לי שבילין דרקיע כשבילין דנהרדעי הינו כשבילין דנהורי דעה בחינות
צדקה רחמי ועקר הרחמים על ידי הדעת ב. ומה שחסר מהברכות הלא היה צריך להיות שבעה ברכות ושתים עשרה ברכות ולפי הגמרא, מהנותן והמפיס אין כאן רק שבע עשרה ברכות דע שעקר שלמות הגלגלים שלמות
הצדקה, אינו אלא בשבת 'שמש בשבת
צדקה לעניים' הינו
הצדקה אין לה שלמות אור אלא על ידי שבת על ידי שבת מאירה כשמש, בבחינות: "שמש
צדקה" וזה שמסמיך התנא 'יציאות השבת שתים שהן ארבע', וסמיך לה 'פשט העני' כי עקר התנוצצות אור
הצדקה ושלמותה אינה אלא בשבת כי עקר החשיבות
הצדקה היא האמונה בבחינות: "והאמין בה'" וכו' ושבת היא אמונה שמאמין בחדוש העולם וביחודו ואמונה היא מקור הברכות בבחינות: "איש אמונות רב ברכות" בבחינות: "ויברך אלהים את יום השביעי" ... שהוא התורה ואין שלמות לגלגלים אלא על ידי אמונה גם שמה שמצינו גבי גלגלים שעקר הליכתם ממערב למזרח וגלגל היומי מכריח אותם ממזרח למערב זה הדבר מצינו גבי
צדקה מזרח, זה בחינת הנותן
צדקה בבחינות: "ממזרח אביא זרעך" בבחינות: "זרעו לכם
לצדקה" ומערב, זה המקבץ
הצדקה , הינו העני בבחינות: "וממערב אקבצך" וזה: 'יותר ממה שבעל הבית עושה עם העני, העני עושה עם בעל הבית' כי עקר התנועה ממערב למזרח הינו עקר העשיה העני עושה עם בעל הבית ג. ודע שאין ... רבי שמעון: בגין דא כתיב: יש הבל אשר נעשה על הארץ אשר יש צדיקים וכו', עין שם והבן שלמות כל הדברים היא האמונה ובלתי האמונה כל הדברים חסרים כמו שאמרו: לענין
צדקה 'הנותן פרוטה לעני מתברך בשש, והמפיסו באחד עשר' ובין בנותן
צדקה ובין במפיס העני הנ"ל, חסר א' כי ראוי להיות שבע ושתים עשרה כנגד שבעה כוכבי לכת, וכנגד שנים עשר מזלות כי
צדקה הוא בחינות גלגלים כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה . "כי בגלל הדבר הזה יברכך" גלגל הוא שחוזר בעולם וכמו שהגלגל יש לו שתי תנועות אחת תנועה הטבעית ממערב למזרח ואחת תנועה ההכרחית ממזרח למערב מה שהגלגל היומי חוזר ומתגלגל ממזרח למערב ומכריח עמו כל הגלגלים כן לענין
צדקה אמרו רבותינו, זכרונם לברכה. 'יותר ממה שבעל הבית עושה עם העני העני עושה עם הבעל הבית' שזה בחינות שני תנועות ממערב למזרח וממזרח למערב דהינו מהעני לבעל הבית ומבעל הבית להעני ... לעיל בלשונו, זכרונו לברכה] כי כל השפע והברכות באים על ידי הגלגלים כי על ידם מנהיג הקדוש ברוך הוא העולם כידוע ועל כן היה ראוי שיהיו הברכות האמורים אצל
צדקה שבע ושתים עשרה כנגד הגלגלים אך בזה הורו לנו רבותינו, זכרונם לברכה
שהצדקה חסרה ואין לה שלמות ועדין חסר אחת, הן בנותן והן במפיס הינו שחסר האמונה שבלעדיה
הצדקה חסרה עדין ועל ידי האמונה נשלם ומאירה בחינות
הצדקה וזה שכתוב: "והאמין בה' ויחשבה לו
צדקה" שעל ידי האמונה נחשבת
הצדקה כי בלתי האמונה היא חסרה. וזה שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה, 'שמש בשבת
צדקה לעניים' כי שבת הוא בחינות אמונה כי שבת הוא מעיד על יחודו ועל חדוש העולם כמובא בספרים ועל ידי אמונה שהוא בחינות שבת, מאירה
הצדקה וזה: "שמש בשבת
צדקה" שמש לשון אור הינו שבשבת שהוא בחינות אמונה מאירה
הצדקה כנ"ל. וכן התורה, גם כן חסרה בלי אמונה ועל כן אמרו רבותינו, זכרונם לברכה 'בא דוד והעמידן על אחד עשר, בא ישעיה והעמידן על שש' נמצא שחסר גם כן אחד מן המנין מכון ממש כמו שאמרו אצל
צדקה שש ואחת עשרה כי התורה חסרה בלי אמונה וזה שאמרו: 'עד שבא חבקוק והעמידן על אחת, וצדיק באמונתו יחיה' כי על ידי האמונה נשלם התורה. וזה כונת התנא שהתחיל במשנה 'יציאות השבת שתים שהן ארבע כיצד העני' וכו' 'פשט העני את ידו לפנים' שבתחלת שבת התחיל תכף במצות
צדקה לרמז שבשבת נשלם ומאירה ה