... להנהיג אותם לפי דרכם, כפי דרך חכמתם עד אשר ברבות הזמן ישיב אותם אל האמת ודברו עם החכם אודות בני המדינה, הנ"ל שנתעו ונבוכו כל כך בשטות
ועבודה זרה של ממון, כנ"ל ואמרו אלמלא לא נתבדרנו ונתפזרנו כי אם בשביל אותה המדינה להחזיר אותם למוטב היה די לנו בזה כי נתטפשו ונתעו כל כך כי באמת כל הכתות הנ"ל כלם נתעו ... תקון ותשובה כי בחרו בחכמות חיצוניות ואפיקורסית אך מכל הטעותים הנזכרים לעיל הוא בנקל יותר להשיבם מטעותם ולהחזירם אל האמת אבל אלו נתעו
בעבודה זרה של ממון ונשקעו בה כל כך ככל הנ"ל עד שאי אפשר להשיבם מזה כנ"ל [וגם החכם השיב להם, ששמע גם כן מהמלך שמכל התאוות אפשר להוציא אבל מתאוה זו של ממון אי אפשר להוציא ... כלם היו מלכים על כל המדינות של הכתות הנ"ל כנ"ל] והלך הבעל תפילה בכחם לטהרם ולהחזירם בתשובה ודבר הגבור עם המלך אודות בני המדינה, שנפלו אל
העבודה זרה של ממון כנ"ל ואמר הגבור להמלך. איך ששמעתי מפיכם, שעל ידי הדרך שיש לי אל החרב הנ"ל על ידי זה יכולים להוציא את מי שנשקע
בעבודה זרה של תאוות ממון השיב לו המלך: כן הדבר והודיע המלך להגבור היות שבדרך, שהוא עולה אל החרב הנ"ל יש דרך מן הצד ובאים באותו הדרך אל הר של אש ועל ההר רבוץ אריה והאריה, ... צריכים להלהיב האש כך הכל כפי המאכל, כן הם מלהיבים את האש [כל זה הוא דברי המלך אל הגבור] בכן, תוליך אותם [הינו את אלו האנשים הנ"ל שנפלו
בעבודה זרה של ממון, שהם האלקות של המדינה של עשירות הנ"ל, שהלכו עמהם כנ"ל] תחלה נגד הרוח, כדי שיגיע אליהם ריח המאכלים הנ"ל אחר כך, כשתתן להם מן המאכלים הנ"ל בודאי ישליכו ... וכמו שכתוב: "ביום ההוא ישליך האדם את אלילי כספו ואת אלילי זהבו וכו' לחפר פרות וכו' לבוא בנקרות הצרים" וכו' הינו שישליכו תאוות ממון שהיא
עבודה זרה ממש ויטמינו עצמן בחפירות וכו' כמבאר במעשה הנ"ל כי הממון הוא מסריח כמו צואה ממש כמו שכתוב: "תזרם כמו דוה צא תאמר לו" וכן כיוצא בזה יכולים למצא כל דברי המעשה ...