ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ב - אֱמר אֶל הַכּהֲנִים... קומה שלמה כמו שכתוב: "ויקם משה את המשכן" . וכל התורה שאדם לומד לשמר ולעשות כל האותיות הם ניצוצי נשמות והם נתלבשים בתוך התפילה, ונתחדשים שם בבחינת עבור כמובא בגלגולים שכל הנשמות באים בתוך המלכות בבחינת עבור ונתחדשים שם וזהו: "השמים מספרים כבוד אל", הינו התורה שהוא אש ומים, הינו בחינת הנשמות ובאים בתוך התפילה, שהוא בחינת כבוד אל כמו שכתוב: "שימו כבוד תהלתו", בחינת: "תהלתי אחטם לך", על שם שהיא ... [בכת"י אותם] אותנו כי 'ר' יוחנן קרא למאניה מכבדותא' ועל ידי זה נקראת כבוד אל והן מאירין זה לזה הנשמות מאירין להתפילה בבחינת העלאת מין נוקבין והתפילה מאירה להנשמות בבחינת חדושין שהיא מחדשת אותם בבחינת עבור והנשמות המלבשין בתפילה, המובאות לצדיק שבדור, הם בבחינת: "בתולות אחריה רעותיה מובאות לך" אמר רבה בר בר חנה: זמנא חדא ... ליה הינו: "ויביאו את המשכן אל משה" כי צריך להביא ולקשר את התפילה להצדיק שבדור וקדחי עלה אגמא הינו הנשמות הבאים עם התפילה בחינת "בתולות אחריה רעותיה" וכו' כי הנשמות הן נקראין עשבין כמו שכתוב: "רבבה כצמח השדה נתתיך" וסברינן יבשתא הוא הינו שהתפילות אינם עושים פרות אבל באמת ... בגלות וזה פרוש: אמור אל הכהנים, בחינת תפילה כמו שכתוב: "את ה' האמרת היום" כהנים הם בחינת תורה בחינת נשמות כנ"ל כמו שכתוב: "כי שפתי כהן ישמרו דעת ותורה" וכו' אהרון בחינת משפט, כמו שכתוב: "ונשא אהרון את משפט ...