... מחמת שמתקרב יותר להכח המושך כנ"ל וזה בחינת
משכן כי
משכן היה לו כח המושך להמשיך אלקות למקום שהיה עומד שם בחינת "משכני אחריך נרוצה" ... כנ"ל מחמת הכח המושך כנ"ל וכמובא במדרש
שהמשכן הוא לשון משכון שהוא משכון לישראל שתשרה שכינה אצלם אפילו אם יחטאו, חס ושלום כמו ... בתוככם ולא תגעל נפשי אתכם" נמצא שעל ידי
המשכן, השכינה שורה בישראל הינו כנ"ל כי
משכן לשון משכני וכו' שיש לו בחינת כח המושך להמשיך אלקות למקום שהיה עומד שם כנ"ל ועל כן אי אפשר להקים את
המשכן אלא הצדיק שהוא בחינת עפר, בחינת משה שהיה ענו מכל האדם, כמו שכתוב: "ויקם משה את
המשכן" ואחר לא היה יכול להקימו כי דוקא זה הצדיק, שהוא בחינת עפר, בחינת כח המושך יכול להקים
המשכן, שהוא בחינת כח המושך, להמשיך האלקות כנ"ל וזה שכתוב: "לא מרבכם חשק ה' בכם כי אתם ... זה הם בבחינת עפר, שיש לו כח המושך בחינת
משכן, שמושך האלקות כנ"ל ועל כן חשק ה' בכם וזה בחינת: "אשכן את דכא" כי על ידי שפלות, ... המושך, להמשיך השם יתברך אצלו שזהו בחינת
המשכן כנ"ל וזה בחינת הכבוד הנאמר אצל
המשכן כמו שכתוב: "ונקדש בכבודי" וכמו שכתוב: "וכבוד ה' מלא את
המשכן" כי כל הכבוד שיש לכל אדם שבעולם, מקטן ועד גדול כלם הם מקבלים רק מזה הצדיק שהוא בחינת עפר, בחינת
משכן שממנו נמשך הכל כי כל הכבוד והגדלה, הוא רק אצל זה הצדיק וכלם מקבלים ממנו כמו ... הוא הכל על ידי זה הצדיק כי כפי הקמתו את
המשכן בכל פעם שמשם בא הכבוד בבחינות: "וכבוד ה' מלא את
המשכן" כנ"ל כן נתחדש כל הכבוד והראשיות כנ"ל וזה "ויהי ביום השמיני קרא משה לאהרון ... ראשי העם הוא קורא אותם בזה שהוא מקים את
המשכן, ששם הכבוד כנ"ל ועל ידי זה קורא אותם, כי כלם באים אליו לקבל הכבוד ממנו וזה 'ביום השמיני', שהקים משה את
המשכן על ידי זה, 'קרא משה לאהרון ולבניו ולזקני ישראל' שהם כלל ראשי העם, מקטן ועד גדול כי על ידי הקמת
המשכן קרא את כל ראשי העם, שהם בחינת אהרון ובניו וכו' כנ"ל וזה שאמרו רבותינו, זכרונם ... 'שניסן ראש השנה למלכים' כי אז היה הקמת
המשכן שמשם נמשך הכבוד של מלכים של כל הממנים והראשים כנ"ל ועל כן היה הקמת
המשכן בראש חדש ניסן דוקא כי זה בחינת ראש חדש, שעל ידי זה נתחדשים כל הראשים כנ"ל וזהו ...