ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם... מבני דעה כי מי שאין בו דעת אינו אדם כלל כנ"ל [הינו כמו שהאדם מצוה להעמיד בנים בעולם בשביל קיום העולם כן הוא מצוה להכניס דעת ויראת שמים בבניו ובתלמידים כי זה עקר המצוה שמצוה להעמיד תולדות לקיום העולם כי העקר להעמיד תולדות ממין בני אדם דוקא ולא מין בהמות וחיות בדמות אדם על כן כל זמן ... מתקים אצלו כלל על כן צריך לזה יראת שמים כי 'מי שיראת חטאו קודמת לחכמתו, חכמתו מתקימת' הינו שיש קיום לדבריו אצל חברו נמצא, מי שרוצה להכניס דעת בחברו הוא צריך שיהיה לו יראת שמים, כדי שיהיו דבריו נשמעין ... נכנסים המקיפים שלו לפנים והמקיפים שלו הם בחינת אריכות ימים ושנים כי המקיפים שלו הם בחינת עולם הבא, שהוא יום שכלו ארך כי שם הוא למעלה מהזמן כי כל הזמן של כל העולם הזה כלו, מה שהיה ומה שיהיה הוא כלו אין ואפס נגד יום אחד, ואפילו נגד רגע אחת של עולם הבא שהוא יום שכלו ארך ושם אין שום זמן, כי הוא בחינת למעלה מהזמן רק סדר הזמנים שיש שם הם בחינת השגות ... במחשבה, כנ"ל יא. וזה בחינת חנוכה כי ענין חנוכה דע, כי כל אחד ואחד כפי מה שזוכה לפעל בקשתו ביום הכפורים דהינו בקשת סלח נא כן יש לו חנוכה כי על ידי סלח נא נעשה חנוכה כי משה רבנו ... כי תמיד של שחר היה מכפר על עברות של לילה ותמיד של בין הערבים היה מכפר על עברות של יום כי ישראל עם קדוש, לפי גדל רוחניותם ודקותם אין יכולין לשא עליהם המשא של עוון אפילו יום אחד על כן אנו צריכין את הבית המקדש, שיכפר עלינו בכל יום ומעת אשר חרב בית מקדשנו אין אנו יכולים לנקות עצמנו מן העוונות כי אין מי שיכפר בעדנו ומשה רבנו, ... נעשה בחינת חנכת הבית, בחינת חנוכה הפך חרבן הבית וכן כל אחד כפי מה שזוכה לפעל בקשת סלח נא ביום הכפורים שעל ידי זה נתתקן פגם חרבן הבית כמו כן נעשה בחינת חנכת הבית, בחינת חנוכה נמצא שחנוכה נעשה ... שנתים ימים ופרעה חלם" וכו' שנתים ימים זה בחינת תקופות הימים, תקופות השנים הנ"ל שהם בחינת עולם הבא, שהוא יום שכלו ארך, שהוא למעלה מהזמן ששם סדר הזמנים הוא בחינת מקיפים כנ"ל שהם כל התענוגים והשעשועים של עולם הבא ...