ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נח - בְּאֵר וְעָנָן וּמָן, כֻּלָּם חָזְרוּ בִּזְכוּת משֶׁה... מזה אחד ומזה אחד" ד. ובזה שהכניע קלפת עמלק ותקן הברית זכה לבחינת: "והיה לחם משנה על אשר ילקטו יום יום" ויוסף שזכה לברית כתיב בה: "וירכב אותו במרכבת המשנה" הינו משנה על אשר ילקטו יום יום שעל ידי ברית זוכה לשפע כפולה וזה: 'תרין ינקין לחד' שבחינת שבת מקבל מיוסף לחם משנה, הינו "משנה תורה" בחינת:ואהיה שעשועים יום יום. ובחינת שבת, משפיע לשאר העולמות, בבחינת "והיתה שבת הארץ לכם לאכלה" ה. וזהו, כי על ידי הדעת באים תלת ... ידי זכותו זכה גם כן לחלק חברו כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה . 'זכה נוטל חלקו וחלק חברו' וכשבא יום השבת, ונפשו נכללת בשבת, בבחינת: "כי בו שבת וינפש" אזי נותן לחם משנה ליום השבת כנ"ל ז. ועל ידי הארת שבת נתעורר העולם לתשובה מאהבה כי שבת בחינת תשובה, בחינת: "ושבת עד ה' ... לו" ט. וכשהכשרי דור נתיפים ונתכבדים בעיני כל אזי כל אחד לפי כשרותו יכול להבין שכבר השפיע חכם הדור ביום השבת "לחם משנה" הנ"ל כי כל אחד ואחד לפי כשרותו כן מקבל יפי והדר ונתגדל כן בעיני הבריות והיפי ...