... ושיחת חלין שלנו הוא בודאי רעה אצלם אלא אפילו טובותינו הינו
התפילה שהיא בערכנו רק טוב הוא רעה אצל הצדיקים בבחינת: "ותפילתי ברעותיהם" כי תפילתנו מבלבלת אותם כי כל הערבוב הדעת וכל הבלבולים וכל השטותים שיש לנו לפעמים הכל ... וכו' וכל המחשבות שחושב האדם לפעמים הכל באים על דעתו בשעת
התפילה דיקא והכל נשמע אליו אז דיקא בשעה שעומד להתפלל בבחינת: "מי ימלל גבורות ה', ישמיע כל תהלתו" תהלתו, לשון: "ובמלאכיו ישים תהלה" הינו ערבוב ובלבולים שאז ... ובאין לבלבל אותו מתפילתו על כל פנים, בין כך ובין כך בשעת
התפילה דיקא באין כל הערבובים וכל הבלבולים של האדם ונשמעין אצלו אז ובשביל זה נקראין הבלבולים והערבובים תהלה כנ"ל מחמת שהן באים דיקא בעת
התפילה והתהלה כנ"ל וכל התפילות האלו עם כל הערבובים באין אל הצדיקים כי הצדיקים הם בחינת משיח שאליו באין כל התפילות להעלותן בבחינת: "ותהלתי אחטם לך" שכל התהלות ... את כל אחד ואחד כפי מה שהוא כי כל הערבובים של כל אחד הם בתוך
התפילה כנ"ל נמצא שהצדיקים הם סובלים צער על ידי התפילות שלנו, שמבלבלין אותן כנ"ל ובשביל זה צריך לקבל תוכחתם אף שמבזין אותנו כנ"ל ח. אמנם לכאורה איך אפשר לו, ... באין אצלו ביחד של הכשרים ושל אותם שאינן כשרים ואיך יודע איזה
תפילה באה מזה או מזה כדי להוכיח אותו אך הוא יודע זאת על ידי העזות והתורה של כל אחד ואחד אם תפילתו היתה כהוגן אם לאו כי יש שני מיני עזות כי יש עזות דקדשה שאי ... יש לו עזות דקדשה או להפוך על ידי זה הוא יודע אם תפילתו היתה
תפילה הכשרה או להפוך כי גם
התפילה היא על ידי עזות כי אי אפשר לעמד להתפלל לפני השם יתברך כי אם על ידי עזות כי כל אחד לפום מה דמשער בלבה את גדלת הבורא יתברך שמו כמו שכתוב: "נודע בשערים ... את גדלת הבורא יתברך שמו איך אפשר לו לעמד ולהתפלל לפניו ובפרט
התפילה שהיא פלאות דהינו שדוד המערכות שהמערכות מחיבין כך וכל כוכב ומזל קבוע על משמרתו ומערכה שלו כפי מה שסדרם הבורא יתברך שמו שיהיו קבועים ומסדרים כך וכך והוא בא בתפילתו ורוצה לשדד המערכות ולעשות פלאות על כן בשעת
התפילה צריך לסלק את הבושה כמו שכתוב: "בך בטחו אבותינו וכו' בטחו ולא בשו" כי על ידי הבושה שמתביש מאתו יתברך אי אפשר להתפלל, כי אם על ידי עזות כנ"ל וזה בחינת: ... על ידי שרואה העזות והתורה של כל אחד ואחד על ידי זה יודע את
התפילה שבלבלה אותו מאיזה מהם באה ועל ידי זה יודע להוכיח אותו וזהו מישרא דסכינא הינו בחינת חכמה תתאה הנ"ל בחינת מלכות הנ"ל בחינת: "ההסכן הסכנתי" לשון למוד ... אפשר להוכיח כי הלא התפילות באין ביחד ואיך יודע להוכיח לפי
התפילה כי אינו יודע איזה
תפילה של הכשר או להפך וזהו הי דחורתא והי דאכמתא הינו איזה
תפילה מאיש כשר או להפוך איתי להו תרי גביני הינו בחינות: "וכגבינה תקפיאני" הינו בחינות תרי תורות הנ"ל שהן בחינות קפוי וקל, בחינות פסלת בבחינות: "פסל לך", ...