... להשיב המלוכה להקדוש ברוך הוא אלא על ידי ודוי דברים לפני
תלמיד חכם על ידי זה מתקן ומעלה בחינת מלכות לשרשה וזהו: "קחו עמכם דברים" זהו ודוי דברים, זה בחינת מלכות כמו דבר אחד לדור דבר, לשון מנהיג ... על ידי משה, שזכר משה הודוי כי כן צריך, שיהיה הודוי לפני
תלמיד חכם וכל
תלמיד חכם הוא בחינת משה כמו שאמרו 'משה שפיר קאמרת' ובזה שזכר משה הודוי נעשה כאלו התודה עכשו לפני משה ועל ידי זה נתתקן בחינת מלכות ונחרב ... עמרם' 'תעבירו באש' תקונו על ידי אש הינו ודוי דברים לפני
תלמיד חכם כנ"ל וזה לשון עברה שהצרוף של עברה עובר בתוך עצמותיו מעבר אל עבר ומצוה לשון התחברות כשעושה חבילות חבילות של מצוות אזי נתחברו שברי ... שהשפיל על ידי עוונותיו "ואיש חכם יכפרנה" הינו בחינת
תלמיד חכם, בחינת משה הוא יכפר לו וזהו: "ועבר על פשע לשארית" 'למי שמשים עצמו כשירים' נמצא, כשבא לפני
תלמיד חכם ומוציא כל צרופיו לפני
התלמיד חכם והתלמיד חכם הוא בחינת משה שמשים עצמו כשירים כמו שכתוב: "והאיש משה ענו מאד" ועל ידי זה נקרא איש חכם כמו שכתוב: "והחכמה מאין תמצא" ובזה יש כח
לתלמיד חכם לכפר כמו שנאמר: ואיש חכם יכפרנה ובשביל זה כשהתפלל משה על חטא העגל אמר . "אם תשא חטאתם, ואם אין מחני נא" כי זה מן הנמנע שלא יבוא ... שרוצה לילך בדרך הקדש צריך לשבר כל המדות רעות ויספר לפני
התלמיד חכם הינו ודוי דברים
והתלמיד חכם יפרש ויברר לו דרך לפי שרש נשמתו ויש שלש בחינות בהתקרבות לצדיקים שעל ידי שלש בחינות אלו נתתקן הכל ואלו הם השלושה בחינות הבחינה ... 'ופחתים' שהוא בחינת 'דומם' וכשנזדמן לו אבוקה של אור זה
תלמיד חכם, שהוא אביק באור התורה ועל ידו נצול ממדות רעות של שני יסודות: 'דומם' 'צומח' ואז נצול מן הקוצים ומן הפחתים הבחינה השניה: הצדקה שנותן
לתלמיד חכם שעל ידי זה נצול ממדות רעות של שני יסודות: 'חי' 'מדבר' שהן בחינת 'חיה רעה ולסטים' שהן דברים בטלים וגאוה ותולדותיהן כי על ידי דברים ... חיה רעה ולסטים הבחינה השלישית: כשמתודה ודוי דברים לפני
תלמיד חכם שעל ידי זה
התלמיד חכם מדריך אותו בדרך ישר לפי שרש נשמתו וזה 'הגיע לפרשת דרכים' ואמרו חכמינו, זכרונם לברכה: 'זה
תלמיד חכם ויום המיתה' זה בחינת ודוי דברים לפני
'תלמיד חכם' ודוי, כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: 'כל המומתין מתודין' וזה נקרא פרשת דרכים כי
התלמיד חכם מפריש לו דרך לפי שרש נשמתו אזי נצול מכלם כי קדם שהתודה אף על פי שהיה אצל
התלמיד חכם ונתן לו ממון עדין אינו יודע באיזהו דרך הוא מהלך כי "יש דרך ישר לפני איש ואחריתה דרכי מות" אבל 'כשהגיע לפרשת דרכים, זה
תלמיד חכם ויום המיתה' הינו ודוי דברים לפני
תלמיד חכם אזי נצול מכלם ט. וזה בכל פעם שבא אצל
תלמיד חכם ומספר לפניו כל לבו
והתלמיד חכם הוא בחינת משה, שהוא בחינת אין כמו שכתוב: "והחכמה מאין תמצא" ועל ידי זה אתה נכלל באין סוף וזה בחינת 'זרקא דאזדריקת לאתר דאתנטילת ...