ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
בגדים - חשוב או לא חשוב?
... את הבגדים שלו. דהיינו לתקן את המקיפים שלו ולהשלים את דעתו. אך מי שהוא צדיק אמת, הוא משיג את התכלית בכל דבר, ואפילו בענייני העולם הזה ממש. כי הוא לא נהנה מהגשמי, אלא רק מהאותיות שיש בכל דבר, דהיינו ... הבורא עצמו מקיים את המצוות. שזה בוודאי לא כפשוטו כאן בעולם המעשה וכולי. כך שכל מה שהתבאר כאן לעיל, תכליתו הוא להסביר את השורש הרוחני, שממנו הצטמצם העניין של עולם המעשי בפועל. * ובעניין ותתפשהו בבגדו שהוזכר כאן, יש ...
מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא!
מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא! שאלה כידוע התכלית היא העולם הבא. אז מדוע בעצם הקב"ה ברא את העולם הזה. הרי הוא היה יכול ישר לברוא את העולם הבא. הלא כן? ז"א מאחר שהעולם הבא הוא התכלית הסופית, שבו הכל יהיה טוב וכולי, אז מדוע בכלל העולם הזה קיים? למה לא לברוא ישר את העולם הבא? מה התכלית בכלל של קיומו של העולם הזה. הרי אפשר לברוא ישר את העולם הבא. הלא כן? אשמח לתשובה בעניין. תודה ... מצד האמת כאן ממש זה גן עדן ממש, במציאות הזאת כפי מה שהיא כאן ממש. הגן עדן הסופי / התכלית הסופית / עולם הנשמות / וכולי וכולי, כל הדברים האלו הם כינויים שונים לעולם הזה ממש. הצדיק האמת זוכה להשיג את שעשוע העולם הבא והתכלית הסופית, בכל דבר ממש בעולם, גם בשעת האכילה וכיו"ב, הוא מרגיש את השעשוע של התכלית הסופית, כאן בגוף הזה בעולם הזה. כך שמצד האמת אין שום שאלה כלל, כי מצד האמת הכל טוב תמיד, ואין שום רע בעולם כלל, ואכן האדם כבר נמצא ממש כרגע בתכלית הסופית. והדבר הזה זמין עבור כל אדם בעולם בכל מקום ובכל זמן. אלא מה, שהדבר הזה תלוי אך ורק ... ומי שאומר זאת, אינו אלא טועה. משום שהשי"ת אינו מוגבל לברוא את העולם הבא רק אחרי העולם הזה. ואם התכלית היתה העולם הבא שהוא אינו העולם הזה, הרי שהשי"ת היה יכול לברוא ישר את העולם הבא, בלי כל הבלאגן ... והוא אינו בורא שום דבר לבטלה. בכל מקרה, העולם הזה נברא בשביל העולם הזה, דהיינו העולם הזה ממש הוא התכלית הסופית. ורק האדם עצמו מחמת פגם הדעת שלו, רק מחמת זה הוא לא נהנה מכל השעשועים של העולם הבא שיש בכל דבר ודבר וכולי. לסיכום: העולם הזה הוא העולם הבא והתכלית הנצחית. ואם האדם לא נהנה כאן מההנאות הרוחניות של העולם הבא, זה רק בגלל פגם מעשיו שלו עצמו וכולי. כי מפי עליון לא תצא הרעות והטוב, והכל לפי הכלי של המקבל וכולי... הרעיון הוא שהצדיק האמת משיג את התכלית בכל דבר והוא כבר נמצא בעולם הבא וכבר בעולם הזה הוא מחפש בגנזי המלך ונהנה מהשי עולמות וכולי **** ... בעצם העולם הבא? ומדוע הוא מייצג את הטוב האין סופי? מי שיתבונן יראה, כי האדם מתקדם כל הזמן אל התכלית הסופית. לא משנה מה עושה האדם, הוא תמיד מתקדם אל הרגע הבא, אל העולם הבא האחרון של כל העולמות ... האחרון ביותר, אז התודעה של האדם מלאה בשלמות שאין שלמות אחריה, וממילא האדם חווה שלמות. העולם הבא האחרון = התכלית הסופית של כל התכליות = המטרה הסופית של כל המטרות = השלמות. העולם הבא האחרון, הוא השלב שבו התודעה ... שאין לו + לא מפחד לאבד את מה שיש לו = השלמות המלאה. שהוא בחינת הצדיק שהוא תמיד נמצא בתכלית הסופית וממילא הוא לא מחפש את התכלית...
צדיק ורע לו רשע וטוב לו - מידה כנגד מידה?
... רע כלשהו למען מטרה טובה. וזה דבר שאינו אפשרי. כי רק אדם מוגבל צריך להתאמץ לעשות פעולה כלשהי בשביל תכלית אחרת שהיא אינה הפעולה עצמה. אך מאחר שהשי"ת הוא אינו מוגבל, ממילא השי"ת יכול לעשות לאדם מיד טוב ובשלמות, ... והוא יכול למחול לאדם בפחות מרגע, ולעשות לכולם אך ורק טוב תמיד. וכל מחשבה שהשי"ת עושה דבר כלשהו בשביל תכלית אחרת רחוקה יותר, הוא אינה אלא מפגם האמונה, שהאדם אינו מבין שהשי"ת לא צריך סיבות כדי להגיע לתוצאה, והשי"ת ... תמיד את רצונו, והוא לא עושה שום דבר בשביל דבר אחר, כי הוא יכול לעשות מיד את הסוף ואת התכלית הסופית. אדם הראשון נתקלל בכך ש"בזעת אפך תאכל לחם", דהיינו שיהיה נצרך לסיבות כדי להשיג את פרנסתו. אך אצל השי"ת אין צריך לסיבות כדי להשיג את התכלית. וממילא השי"ת גומר את רצונו תמיד, וממילא הוא עושה אך ורק טוב תמיד, מאחר שהוא טוב. אלא מה? שיש ... טוב ללא אמונה. והטוב כולו שורשו באמונה בלבד. וראה גם כיו"ב כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=125 - מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא! ******** תוספת: והנ"ל הוא הביאור של מ"ש רבי נחמן מברסלב, כי העוונות נוקמים באדם, וגם מ"ש ... באמת כאן בעולם הזה ממש. ואין אצלו שום חילוק בין גן עדן של אדם הראשון לבין העולם הבא של התכלית הסופית לבין העולם הזה שהוא אצל שאר העולם הגהנום. כמו כן הדבר הזה מבוסס על העניין של שכל משכיל ... וגם על עניין של חלום על ידי מלאך וחלום על ידי שד, וגם על עניין זה שהצדיק משיג את התכלית בכל דבר ועוד עניינים שונים... ***** צדיק ורע לו רשע וטוב לו. צדיק וטוב לו רשע ורע לו. שכר ... כי הכל זו ישות אחת, כך הוא צדיק יותר, וכך הוא מקבל את העולם הבא / גן העדן / התכלית הנצחית וכולי, במזומן ומיד. אך ככל שהאדם רחוק יותר מידיעת האמת, כך רק לו יותר וכך הוא מרגיש מיידית ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נד - וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים
... בעצם בזה העולם וכל יום יש בו מחשבה דבור ומעשה והקדוש ברוך הוא מצמצם אלקותו מאין סוף עד אין תכלית עד נקדת המרכז של עולם הגשמי שעומד עליו ומזמין לו לכל אדם מחשבה דבור ומעשה לפי היום ולפי האדם ... מתוך הרוח רעה שזהו בחינת נגון הנ"ל שעל ידי זה נשמר הזכרון כנ"ל דהינו שעל ידי זה זוכה לזכר תכליתו האחרון לעולם הבא ולחשב תמיד על סופו ולאדבקא מחשבתה בעלמא דאתי תמיד שכל זה הוא בחינת זכרון כנ"ל וזהו: ... בבחינת: "שפכי כמים לבך נכח פני ה'" עם לבבי אשיחה ויחפש רוחי שעל ידי זה נתעוררין לשוח עם לבבו מתכליתו הנצחי לעולם הבא ולחפש ולבקש למצא הנקדות טובות בחינת הרוח טובה שבקרבו, כדי לשוב להשם יתברך על ידי זה ...
חיי מוהר"ן - תצב - עבודת השם
... גדלות] כי כבר התפאר עצמו רבנו זכרונו לברכה בזה שהוא יכול לומר על עצמו שאין לו גדלות שזה עקר תכלית שלמות הענווה כמו בחינת משה רבנו שכתב על עצמו והאיש משה ענו מאד וכמובא בגמרא שאמר רב יוסף אל ...
להיות לבד - בריא או לא?
... וכאשר האדם מתבודד, לאט לאט המחשבה שלו נרגעת. ואז כאשר המחשבה של האדם נרגעת, אז הוא מתחיל לחשוב על התכלית של חייו, ומי הוא ומה הוא וכולי. וכך האדם מתגלגל מדבר לדבר, עד שהוא מגיע לשאלות באמונה, ועובר גם ... מבטשים בכתר להשיג את האין סוף. ועל ידי זה משיגים את האור אין סוף בבחינת מטי ולא מטי, שזו תכלית הידיעה שלא נדע. וזה עצמו קורה בבחינת רצוא ושוב ונשאר רשימו בבחינת ושוב, כדי שיהיה קיום למוחין וכולי. ונבאר: ...
איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן לעומק?
... הוכרח לחלק אותו לחלקים קטנים ולצמצם אותו בתוך דבריו בצורות שונות. אך כל דבריו כולל כל דבריו, הם אינם התכלית, אלא הם רק פסולת והקדמה להשיג באמצעותם שכל אחר שהוא לא מופיע בשום מקום בליקוטי מוהרן. כי השכל של ... רמזים בעלמא ורק משל ונמשל על פנימיות וכוונה אחרת שהיא השכל של רבי נחמן מברסלב עצמו שהוא המכוון והוא התכלית שאותה צריך להשיג. **** ובפועל מי שמתנוצץ לו גדולת רבי נחמן מברסלב עליו להתמיד בספר ליקוטי מוהרן ובספרי רבי ...
חיי מוהר"ן - של - מעלת המתקרבים אליו
... המשמש שלו] ודבר עמו רבנו זכרונו לברכה דברים כעין הנ"ל שבודאי יכול לתן [לו] יראה עצומה רק שאין זה תכלית, כי אם כן יתבטל במציאות. והאיש הנ"ל היה משתוקק אף על פי כן שיאיר עליו יראה עצומה ואחר כך ...
רבי נחמן מברסלב הוא האלוהים?
... ונוסיף עוד את מ"ש שגם לעתיד לבוא שידעו את השי"ת, לא ידעו את מהותו בשלמות. וזה עניינים עמוקים של תכלית הידיעה, שהיא ברצא ושוב וכולי. ואם יש שאלות נוספות, אשמח להשיב.
תכלית הידיעה שלא נדע - ידיעה שלמה
תכלית הידיעה שלא נדע - ידיעה שלמה רבי נחמן מברסלב מדבר רבות על העניין של תכלית הידיעה. תכלית הידיעה היא בחינה אחת עם השכל הנקנה. ראה כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=105 - השכל הנקנה - מהו? כמו כן תכלית הידיעה היא ורק היא נקראת ידיעה שלמה. והיא ידיעת השי"ת עצמו. והנה, השי"ת עצמו הוא מחוייב המציאות. וכל זמן ... המציאות בלבד. כמו כן ביאר רבי נחמן מברסלב כאן breslev.eip.co.il/?key=196 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה יט - עקר התכלית והשלמות הוא רק לעבד השם בתמימות גמור כי יש שכל משכיל ומושכל, ועל ידי אמונה שלמה זוכים שכל הדברים האלו מתאחדים עיין שם. בכל מקרה להלן נביא מעט הקדמות שיבארו את העניינים האלו. בעניין מהי תכלית הידיעה תכלית הידיעה = שלמות הידיעה. לדעת דבר בשלמות = תכלית הידיעה של הדבר. הקדמה: כל ידיעה מתחלקת ל 3 גורמים. היודע את הידיעה. הדבר שאותו יודעים. והידיעה שמחברת בין ... שמכילה את שלושתם. המציאות מהווה גם את היודע, גם את הדבר שיודעים וגם את הידיעה שמחברת אותם. ונחזור לעניין תכלית הידיעה: כדי לדעת את הדבר בשלמות, יש לדעת את המהות האמיתית שלו. כדי לדעת את המהות של הדבר בשלמות, ... את הדבר בשלמות, יודעים את המהות. והמהות של היודע ושל הידיעה ושל הדבר שאותו יודעים היא אחדות גמורה. ולכן תכלית הידיעה שלא נדע. ידיעה שלמה = שהידיעה לא תהיה נפרדת וחיצונית מהאדם, אלא שהדבר שאותו יודעים יהיה המהות של ... שתהיה אחדות ביניהם. כאשר יש אחדות, זאת כבר לא ידיעה שכלית, אלא הוויה רגשית = אחדות שלמה. ואיך מגיעים לתכלית הידיעה והידיעה השלמה? על ידי הסתכלות אל השורש וחיפוש המהות של כל דבר. כל הדברים כולם מקושרים זה לזה ... כל דבר, על ידי זה המהות שלו מתאחדת עם כל הדברים = הופך להיות אחד עם כל הדברים = תכלית הידיעה שלא נדע כנ"ל. רק נבהיר ונוסיף, כי לתכלית הידיעה יש גם רבדים נוספים. תכלית הידיעה = ידיעת מהות האין סוף = ידיעת שורש כל הידיעות כולן, שהיא מהותה של המציאות, מהות האין סוף. תכלית הידיעה = התאחדות של האדם עם המציאות = התודעה של האדם תופסת את עצמה כמו המציאות עצמה = האדם מסתכל על המציאות דרך העיניים של המציאות. תכלית הידיעה = לדעת את הכל = לדעת את המהות של דבר אחד = לדעת את הכל. כי במהות הכל אחד. תכלית הידיעה = שלמות שאין שלמות אחריה, כי אי אפשר לדעת יותר. תכלית הידיעה = וודאות מוחלטת. כי אם יש אפשרות של ספק, הרי שזו אינה ידיעה שלמה. תכלית הידיעה = ידיעת האמת הבלתי תלויה, שאי אפשר שלא לדעת אותה, אלא רק צריך להבין את השורש של מה שכבר יודעים. היבט נוסף: תכלית הידיעה היא אשר לא נדע. לדעת משהו = להיות מסוגל להגדיר אותו ולהבדיל אותו מדברים אחרים. הגדרה = גדר ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 14_11_2025 השעה 22:55:14 - wesi2