ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
להיות לבד - בריא או לא?
... מכל העולמות ועל כן מניעות של בני אדם הם יותר ממניעות היצר הרע וגם - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה כה - ההתבודדות הוא מעלה עליונה וגדולה מן הכל "ההתבודדות הוא מעלה עליונה וגדולה מן הכל" והשאלה הנשאלת היא, ... כדי שיעכל ויספוג בשכל את מה שעבר עליו. צריך להיכנס ולצאת מההתבודדת באופן יזום לא מסכים לנ"ל ממספר סיבות. בתורה הנ"ל רבי נחמן מברסלב מדבר על עניין אחר לגמרי, שהוא ביטול של המוחין ברצוא ושוב, שזה מדובר על השגת ... אות קנח - יגיעתו וטרחתו בעבודת ה' שלפני שרבי נחמן מברסלב זכה להגיע למדרגה שבה כל דיבוריו יהיו דברי תורה ממש, קודם לכן הוא ממש סבל מלדבר עם בני אדם... ולגבי המסירות נפש, רבי נחמן מברסלב דווקא מביא - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רנב - כשיש אחדות בין הצדיקים, אין הצדקה מזקת כי על ידי אחדות שבין הצדיקים, על ידי זה יכול ... ושכלים חדשים מעל הזמן, והוא מגלה את האמת ואת השי"ת עצמו... וראה גם כאן: - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לא - אית לן בירא בדברא וזה בחינת: 'ארבעה שנכנסו לפרדס רבי עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום בן עזאי ... הבריאה = נכלל בא"ס. ועכשיו נבאר בצורה פשוטה יותר: על ידי התבודדות עם כל הפירושים של התבודדות (גם לימוד תורה של חשבון נפש יכול להכלל בכך), על ידי זה האדם זוכה להשלים את שכלו ולעלות מדרגה לדרגה. ואז כאשר ...
חיי מוהר"ן - טז - שיחות השיכים להתורות
חיי מוהר"ן - טז - שיחות השיכים להתורות אות טז לענין המקיפים המבארים בהתורה עתיקא סימן כ"א שכל אחד ישיג לעתיד כפי טרחו ויגיעתו וכו' בעבודת ה' אמר שיש עבדות כאלו בזה העולם ... כשנתעורר לעלות משם ההכרח שילך מדרגא לדרגא ואזי משתטחין כנגדו בכל פעם וכו'. כמבאר שם במאמר הנ"ל. אות כ התורה האי מאן דאזל למנסב אתתא בסימן כ"ט אמר בשבועות תקס"ו לפרט קטן. ובאותו העת לבש פעם ראשון בגדים לבנים ואז נכלל בתוך התורה בחינת בגדים לבנים עין שם. וגם איש אחד הביא בתו הבתולה שהיה לה חלי נופל רחמנא לצלן, וגם הביא יין וכו' וכל זה נכלל שם עין שם וכו' וכו'. ועוד כמה דברים נפלאים שראינו בעינינו שנכללו בתוך התורה הזאת מלבד הנסתרות, כי עצם כונתו בכלל ובפרט אי אפשר להשיג. גם אמר שהתורה הזאת עומדת על הצרפת כי מדבר שם מכסף וממון הינו מענין תקון הכללי של המשא ומתן. וכן מדבר שם ...
איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן לעומק?
... רבי נחמן מברסלב עצמו, כי אף אחד לא מבין בליקוטי מוהרן את פנימיות כוונתו, אלא מי שיכול לומר כל תורה שלו פנים ואחור. והפירוש למ"ש "לומר כל תורה פנים ואחור", היינו שמסוגל לפרק את התורות של רבי נחמן מברסלב ולהרכיב אותן מחדש מהסוף להתחלה. לדוגמא: אם רבי ... לבאר מדוע על ידי בחינה 100 נעשה בחינה 99 וכולי עד בחינה 1. וכמובן שהוא גם יכול להתחיל בכל תורה ושיחה בדברי רבי נחמן מברסלב ולצאת ממנה אל כל תורה וכל שיחה אחרת. כי באמת כל דברי רבי נחמן מברסלב הם כולם אחד. והמכוון והנמשל של כל הדיבורים של ... רבי נחמן מברסלב. וכן על האדם לקיים את דברי רבי נחמן מברסלב לפי נקודת האמת שלו. היינו כי גם בתורה של הצדיק יש את הבחינה של תורתו ותורת ה ממש כמובא. וכל אדם בכל דרגה ובכל עולם יכול להוציא ... וכולי. ומי שאינו יכול להבין את השכל של ענייני העולם הזה, כיצד יבין את השכל של ענייני העולם הבא. והתורה של הבורא מלובשת בכל דבר בעולם. ומי שאינו מבין את הבריאה, כיצד יבין את הבורא. ומי שאני מבין את ... דברי רבי נחמן מברסלב באמת, הוא מוכרח להבין את כל הדיבורים שיש בעולם. כי כל הדיבורים שיש בעולם שורשם בתורה של רבי נחמן מברסלב. ומי שמבין באמת את דברי רבי נחמן מברסלב, הרי שהוא מבין את שורש כל הדיבורים ... בעולם שלא יוכל השלם למצא בתוך תורתו [פרוש כי בודאי באמת בכל הדבורים ושיחות של העולם בודאי יש בהם תורה בהעלם אבל אין מי שיזכה לגלות זאת לידע הנסתרות שנעלם בשיחות בני אדם כי אם אנשים גדולים במעלה מאד ... של רבנו זכרונו לברכה מי שבקי בספריו היטב היטב, ויש לו שכל קצת יוכל למצא בכל שיחות העולם רמזים בהתורה הקדושה אפילו אם לא יהיה גדול במעלה ביותר] היינו שמי שבקיא בדברי רבי נחמן מברסלב, אמור לראות כיצד כל ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צה - כְּשֶׁפַּרְנְסֵי הַדּוֹר וּמַנְהִיגֵי הַדּוֹר נִתְגָּאִים
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צה - כשפרנסי הדור ומנהיגי הדור נתגאים [לשון רבנו ז"ל] כשפרנסי הדור ומנהיגי הדור נתגאים אזי הקדוש ברוך הוא ...
שיחות הר"ן - אות רסב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
... שפרש רש"י על ידי זה היה חלומותיו צודקים כי השתמש תמיד בחלומות ופתר אותם מחמת שהיו חלומותיו צודקים ונכתבו בתורה גם על ידי זה היה יכול לפתר חלומות כמו שכתוב בתורה
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רעו - אֲכִילַת שַׁבָּת אֵינָהּ בִּשְׁבִיל שְׂבִיעָה כְּלָל
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רעו - אכילת שבת אינה בשביל שביעה כלל דע כי אכילת שבת אינה בשביל שביעה כלל רק בגין דיתברכון ...
תורת א"י של רבי נחמן מברסלב. מה עניינה?
תורת א"י של רבי נחמן מברסלב. מה עניינה? מה שורש ההבדל בין התורה של רבי נחמן מברסלב בארץ ישראל לבין לפני ארץ ישראל? רמז, תורה מלמעלה למטה ומלמטה למעלה. מה הקשר של הדברים? * אמר רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=546 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רעט - יש שאומרים תורה מלמטה למעלה דע שיש שאומרים תורה מלמטה למעלה והיא מלמטה רחבה מאד שלמטה מרחיבין הדבר ומגדילין אותו מאד ולמעלה הוא קצר, והולך ומקצר ועולה עד ... למעלה לא נשאר ממנה כלום, רק מעט מעט כי בודאי יש שם איזה ניצוץ הקדוש אבל יש להפך שאומרים תורה מלמעלה למטה ושם למעלה היא רחבה מאד מאד וכל מה שיורדת למטה מתקצרת ויורדת עד שלמטה היא קצרה מאד והיא רק מעט מעט למטה אבל למעלה היא רחבה מאד. והעניין הוא, כי התורה של ארץ ישראל היא מלמעלה למטה והתורה של חו"ל היא מלמטה למעלה. פירוש: התורה של ארץ ישראל נמשכת כולה מהאין סוף, ומצטמצמת לתוך צמצומים קטנים עבור השומעים. אך התורה של חו"ל היא כולה בחינת צמצומים שרודפים להשיג את האין סוף. פירוש: כי כל התורה של חו"ל כולה היא בחינת צמצומים שונים של האין סוף, שנמשכים מהדעת של אדם הראשון אחרי שהוא חטא בעץ ... הרע נפרד מהטוב והטוב נפרד מהרע. שזה נמשך מבחינת אחרי הבריאה שיש שם בחירה בין טוב לרע. לעומת זאת התורה של ארץ ישראל, היא כולה אך ורק טוב ממש, כי היא כולה מנשכת האין סוף, שהוא בחינת לפני הבריאה, ... באין סוף לא שייך רע כלל, כי שורש הרע הוא כולו טוב, ולפני הבריאה היה כולו טוב וכולו אחד. והתורה של חו"ל היא כולה מלמטה למעלה. פירוש: כי כל זמן שאדם לא זוכה להשיג את התורה של ארץ ישראל, ולא זוכה לברר את כוח המדמה שלו בשלמות, הרי שכל התורה שלו היא רק מלמטה למעלה, היינו שכל השגות האלוקות שלו, הן רק מלמטה למעלה. כי למעלה היינו האין סוף. ... צפצופים בעלמא, כי המדמה של אותו אדם הוא אינו מבורר מספיק כדי להשיג את האין סוף. ולכן כל דברי התורה שלו הם רק מלמטה למעלה, דהיינו כמו אדם שנמצא למטה ורק משער בדעתו מה קורה למעלה, שזו בחינת אספקלריא ... שדורשים במעשה מרכבה למעלה, למרות שהם כל כולם נמצאים למטה ולא ראו אותה מימיהם. אך לעומת זאת, יש את התורה של ארץ ישראל, שהיא כולה אך ורק טוב, ושם כל התורה היא רק מלמעלה למטה. היינו כי הצדיק האמת שזוכה להיכנס לארץ ישראל וזוכה להשיג את התורה של ארץ ישראל, הוא דייקא זוכה להשיג את האין סוף עצמו. ולאחר מכן כל התורות שלו הן מלמעלה למטה, ... האין סופית, כדי להלביש אותה בצמצומים סופיים עבור השומעים. ובזה יתבאר עניין אחר, מ"ש רבי נחמן מברסלב כי בהכרח שבתורה של הצדיק ימצא טוב ורע, כדי לתת חיות לעולם. והעניין הוא, כי התורה של חו"ל היא מעורבת טוב ורע, לא כדי לתת חיות לעולם, אלא משום שאומר התורה עדיין לא זכה להשלים את דעתו, ועדיין דעתו מעורבת טוב ורע, מאחר שלא תיקן את חטא עץ הדעת טוב ורע, וממילא דברי התורה שלו מעורבים טוב ורע. אך לעומת זאת יש את התורה של הצדיק האמת, שהיא כולה אך ורק טוב בלבד. כי הצדיק האמת הוא אך ורק מי שתיקן את חטא אדם הראשון בשלמות, וזוכה לאכול מעץ החיים, שהוא השכל הנקנה שבו זוכים לחיים נצחיים וכולי. ואצל הצדיק הזה, התורה שלו מעורבת טוב ורע, לא מחמת חסרון הצדיק, אלא מחמת חסרון השומע שהצדיק צריך לצמצם את שכלו עבור השומע וכולי. לסיכום: התורה של חו"ל נמשכת מהדעת של אדם הראשון אחרי החטא. והתורה של ארץ ישראל, היא כולה טוב ממש, והיא עניין אחר לגמרי, והיא נמשכת כולה מהדעת של אדם הראשון לפני ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ריד - בַּדּוֹרוֹת הָרִאשׁוֹנִים כְּשֶׁהָיוּ יוֹדְעִים יוֹם מִיתָתָם
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ריד - בדורות הראשונים כשהיו יודעים יום מיתתם בדורות הראשונים כשהיו יודעים יום מיתתם היו עוסקים בתורה כל היום ולא היה שליטה להבעל דבר עליהם ועכשו מצינו בני אדם שמתו באמצע למודם דע שאם הלמוד כהגן, ...
חיי מוהר"ן - צא - סיפורים חדשים
... על לבי דברים כאלו ההפך מהנ"ל. מה שהשלכתי את ראשי אם היה אדם שעבר שמונה מאות פעמים על כל התורה כלה אם היה משליך את ראשו במרירות כזה בודאי היו מוחלין לו ושאר הטוב איני רוצה לספר לכם כי ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה פד - בַּמֶּה הֶאֱרַכְתָּ יָמִים, אָמַר לוֹ וַתְּרָן הָיִיתִי בְּמָמוֹנִי
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה פד - במה הארכת ימים, אמר לו ותרן הייתי בממוני [לשון החברים] איתא בגמרא: במה הארכת ימים, אמר לו ... ליה בהאי תרעא דאתקרי אהבה, או בהאי תרעא דאיהו תשובה, כל צדיק יעול כפום דרגא דילה' ואין טוב אלא תורה וכשאדם רוצה להגות ולחשב בתורה, הינו ברזין דאוריתא אנון נטירין ונחשים ועקרבים מבלבלין מחשבתה ואלו הם המחשבות שבאין לאדם וכשאדם רוצה וחושק עד מאד ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1553 שניות - עכשיו 25_11_2025 השעה 04:01:32 - wesi2