... החברים] עזי וזמרת יה ויהי לי לישועה הנה העולם צריכין
רחמים גדולים, הן ברוחניות הן בגשמי וכל אחד מבקש
רחמים, ואינו יודע היכן הוא
והרחמים הוא לעיני כל, כמו שכתוב: "לא רחוקה היא ולא בשמים" וכו' והנה איתא בזוהר: 'אית
רחמים ואית
רחמים אית
רחמים פשוטים [ר"ל
רחמים סתם כמ"ש בזוהר שם וכדלקמן] דזעיר אנפין ואית
רחמים גדולים דעתיקא סתימאה' כמו שכתוב:
"וברחמים גדולים אקבצך" ואנו צריכין
רחמים אך בעוונינו הרבים בדור הזה אין מי שיתפלל כך, שיוכל להמשיך
הרחמים מחמת שאין מי שיכיר גדלת הבורא כל כך, מפני גדל ... הדעת שלם, ומתעורר רחמנות והנה על דרך משל כשיש שני בעלי
רחמים, האחד אינו יכול לרחם רק בדבר מעט והשני כשהוא מרחם פועל ברחמנות שלו ישועה שלמה על כן, מי שצריך
לרחמים למה לו להשתמש ברחמנות של ראשון ולא יהיה רק ישועה מעטת מוטב שיתפלל הבעל
הרחמים הראשון לבעל
הרחמים השני ויפעל
ברחמים של הראשון ישועה שלמה כך השם יתברך
ברחמים הפשוטים שלו מתפלל ומרחם על ישראל
ברחמים גדולים שהוא הדעת, והתפילה עזי, ואין עז אלא תורה זמרת יה, הינו התפילה
והרחמים של השם יתברך, אז ויהי לי לישועה [גם זאת התורה היא ... בעצמו ענין תפילת ה' המבאר כאן] והוא כי יש אצל השם יתברך
רחמים פשוטים
ורחמים גדולים והנה למשל, כשיש בעיר שני עשירים אחד יש לו ... כך שילך לזה העשיר הקטן שבקל יכול להתקרב אליו, ולעורר
רחמים אליו שיבוא אליו ויאמר לו, הנה אני נצרך לישועה ... יהיה זאת הרחמנות שלך עלי שאתה תלך להעשיר הגדול מאד לבקש
רחמים ממנו שימלא משאלותי כי לעצם עשירותו הגדול, הוא ... ישועתי בשלמות כמו כן הוא ממש כביכול, שאנו מבקשים אצל
הרחמים פשוטים שיעוררו
רחמים אצל
הרחמים הגדולים ומשם יקבלו
רחמים להושיענו כל צרכינו בשלמות וזהו בחינות תפילת הקדוש ... 'מנין שהקדוש ברוך הוא מתפלל' הינו שכביכול בחינות
הרחמים פשוטים מבקשים ומתפללים ומעוררים
הרחמים הגדולים כי אנו אין בנו כח כי אם לעורר
הרחמים פשוטים שהם בחינות