... כי כשישראל נופלים בעוונות, חס ושלום זהו משאוי כבד מאד, שאי אפשר לשא כלל המשאוי הכבד הזה בבחינת: "כמשא כבד יכבדו ממני" כי מי שיודע
קדשת ישראל מאין הם לקוחים ויודע רוחניות ודקות של ישראל הוא יודע, שישראל הם רחוקים לגמרי מעוון ואין עוון שיך להם כלל כלל לא לפי גדל
קדשתם משרשם וגדל דקותם ורוחניותם ועל כן כל היסורים ... של עוונות ועל כן משה רבנו, עליו השלום בכל עת שנפלו ישראל באיזה עוון היה מוסר נפשו עליהם והתפלל בעדם, כגון במרגלים וכיוצא כי ידע, שלפי
קדשת ישראל ודקותם הם רחוקים מעוון ואי אפשר להם לשא ... כשהנשמה עולה למעלה כי מי שיודע קצת בידיעתו יתברך הוא יודע שעקר התענוגים והשעשועים של השם יתברך הוא רק שאנחנו מעולם הזה השפל נגדל
ונקדש שמו יתברך וזהו עקר התענוגים והשעשועים של השם ... כן יש לו חנוכה כי על ידי סלח נא נעשה חנוכה כי משה רבנו בקש: "סלח נא לעון העם הזה" על חטא המרגלים ועל ידי חטא המרגלים גרמו חרבן בית
המקדש שהשם יתברך אמר להם 'אתם בכיתם בכיה של חנם, אני אקבע לכם בכיה לדורות' כי אותו הלילה ליל תשעה באב היה שבו נחרב הבית
המקדש ומשה רבנו בקש על זה סלח נא כי בזה החטא והפגם תלויים כל העוונות כי על ידי זה הפגם נחרב הבית
המקדש ובזמן שבית
המקדש, היה קים, היינו נקיים מעוונות כמו שכתוב "צדק ילין ... על עברות של יום כי ישראל עם קדוש, לפי גדל רוחניותם ודקותם אין יכולין לשא עליהם המשא של עוון אפילו יום אחד על כן אנו צריכין את הבית
המקדש, שיכפר עלינו בכל יום ומעת אשר חרב בית
מקדשנו אין אנו יכולים לנקות עצמנו מן העוונות כי אין מי ... העם הזה כגדל חסדך וכאשר נשאתה וכו' הוא ראשי תבות חנוכה כי חנוכה נעשה על ידי סלח נא וכו' כנ"ל וכן כל הבחינות הנ"ל כלם כלולים בבית
המקדש כי בית
המקדש כלול מבחינות בן ותלמיד כי אמרו רבותינו, זכרונם ... לישראל' זה בחינת תלמיד גם אמרו רבותינו, זכרונם לברכה . 'למה נקרא שמו חדר המטות שעל ידו פרים ורבים ישראל' זה בחינת בן ועל כן בית
המקדש במקום הגרן זה בחינת פרנסה שנמשך על ידי כלליות בן ותלמיד כנ"ל וזה בחינת לחם הפנים שהיה בבית
המקדש זה בחינת האכילה והפרנסה, שנמשך על ידי כלליות בן ...