... את הקליפות גם מלהתאחז בו, בבחינת: "וכבוד ה' כאש אכלת" ב. ואש המלאך הזה, נעשה מבחינת
משפט שמכלכל דבריו
במשפט שאדם שופט את עצמו "כי באש ה' נשפט" "ונשא אהרון את
משפט בני ישראל על לבו תמיד" ואז יוצא לאור
משפט, הינו שנתלהב הלב ויושב על כסא בבחינת: "כונן
למשפט כסאו" שהוא בחינת כבוד הנ"ל בבחינת: "כסא כבוד" "תמוך ... "וראש עגל לכסא מאחריו" הינו שהכבוד מלביש את הלב כנ"ל וזהו בחינת: "קריה נאמנה מלאתי
משפט" 'קריה' זה בחינת ירושלים עיר הקדש הנ"ל, מלביש את
משפט הנ"ל וזהו בחינת: "בעת ההיא יקראו לירושלים כסא ה' ... דא עגולא ורבוע דלגו' 'עגולא' בחינת כסא כבוד הנ"ל, בחינת: "וראש עגל לכסא" 'ורבוע', דא
משפט, בבחינת: "רבוע יהיה כפול" הנאמר בחשן
המשפט כי בחל, השכינה מבררת ברורים, ובשבת היא שובתת ולעתיד ... בחינת "ואת מלכים לכסא", בחינת "ששים המה מלכות" והאסור שהיא הקלפה, נתבטל על ידי כסאות
למשפט ואין זוכר אלא עגולא, כי זה באתגליא ורבוע מכסה בעגולא ... אינה אלא מרבוע, הינו מהמ"ם בבחינת: "ארבעים יכנו" כי הסמ"ך מקבלת מהמ"ם, שהיא כסאות
למשפט וזה פרוש: 'מ"ם וסמ"ך שבלוחות בנס היו עומדים' 'מ"ם', ... 'יד ושם' דיקא, בזכות שמירת שבתותי הנ"ל, הינו עגולא ורבוע הנ"ל 'יד', בחינת רבוע, בחינת
משפט הנ"ל, בבחינת: "ותאחז
במשפט ידי" 'שם' זה בחינת עגולא, בבחינת: "ינחני במעגלי צדק ... 'ואברכך בממון' כי עקר גדול השם והנפש, הוא על ידי עשירות כנ"ל וכל זה נעשה על ידי כסא
ומשפט הנ"ל כי על ידי שמכלכל דבריו
במשפט על ידי זה יכול ללמד לתלמידים חכמתו ולא יזיק להם כי עקר הלמוד תלוי בזה, שיכלכל דבריו
במשפט וזהו: 'חכמים הזהרו בדבריכם וכו', וישתו התלמידים ... שקרב את הערב רב ואחר כך על ידי זה אמר לו הקדוש ברוך הוא: "לך רד כי שחת עמך" ואין כח
במשפט הנ"ל, להכניע הרע שלהם וכשאין
משפט, אזי בא קלקול גדול הן במלאכים הנעשים על ידי
משפט הנ"ל הן בעגולא ורבוע הנ"ל וזה פרוש,: 'מפני מה עיניהם ... הלל: 'מפני שדרין בין החולות' הינו שאלו הרשעים, הצלחתן כל כך חזק עד שאין יכלת בכח
המשפט להכניע רשעתן "יחילו דרכיו בכל עת מרום
משפטיך מנגדו" וזה: 'בין החולות', בחינת 'יחילו' בחינת הצלחתן עד שאין
משפט כנגדם וזה ידוע שצריך
משפט כנ"ל ומחמת שמרום
משפט מנגדם על ידי זה בחינת העינין בקלקול [עד כאן לשון ...