... כשהקטין משה את עצמו מלילך למצרים ולהיות
מנהיג אמר: "מי אנכי כי אלך אל פרעה", ושאר דבריו כתוב: "ויחר אף ה' במשה" פרוש: זאת ההקטנה שלא רצה להיות
מנהיג זה מחמת שנשתלשל בו חרון אף ה' כנ"ל אבל על ידי שנמתק הרגז והחרון אף על ידי רחמנות כנ"ל אז נמתק החרון אף שיש בתוך הצדיקים על ידי הרחמנות ואז הרחמנות ... על עצמן השררה של ההנהגה ובזאת הרחמנות הם
מנהיגים את העולם בבחינת: "כי מרחמם ינהגם" נמצא שזאת הרחמנות היא עטרתם שמעטר אותם במדת מלכות
ומנהיג וזה בחינות: קרטליתא דמקבעי בה אבנים טובות קרטליתא פרש רש"י: 'ארגז' ארגז זה בחינות רגז הנ"ל 'ואבנים טובות' זה בחינות עטרה הנ"ל בחינות רחמנות הנ"ל ... שהוא מאמין בהשם יתברך בודאי אין לו לקבל
המנהיגות כי
המנהיגות עקרה בבחינת רחמים ועקר הרחמים בהסרת עכו"ם אפילו שמץ עכו"ם ואפילו כשהוא אומר צבי הפסיקו אין לו רחמנות בשלמות בכן אין לו לקבל
המנהיגות אפילו מי שיש לו אמונה גדולה עד שיפשפש את עצמו שלא ישאר אצלו אמונות שאין צריך להאמין כגון דרכי האמרי הנ"ל ושיהיה "תמים עם ה' אלקיו" אז הרחמנות ... לשנאת חכמים כדי שלא יתקים בידו המלכות
והמנהיגות ובודאי לא יתקים בידו כי עקר המלכות תלוי במשפט כנ"ל אלא אם כן זה המחזיק במלכות מתגבר באפיקורסות ומינות עד שמפריד את האמונה מהנהגה מבחינת המלכות ... לאות ואין לה תמונה ואותיות הם במלכות
ומנהיגות הנ"ל בבחינת 'מלכות פה' כי עקר ההנהגה על ידי הדבור כי אי אפשר להנהיג ולצוות אלא על ידי הדבור נמצא, על ידי השלמות אותיות אמונה שבמלכות על ידי זה ... יודעים את התכלית של עולם הבא כי הצדיקים
המנהיגים את העולם בבחינת "צדיק מושל" הם אוחזים במדת המלכות ועל ידי אחיזתם במלכות אוחזים באותיות שבה ועל ידי אחיזתם באותיות השלמים הם אוחזים בתכלית שהיא ... בחינת תכלית שנתגלה בתוך הקרטליתא בתוך
המנהיגות והמלכות כנ"ל על ידי אשת רבי חנינא בן דוסא על ידי "אבנים שלמות תבנה" לצדיקיא לעלמא דאתי שהצדיקים משיגים התכלית שהוא עלמא דאתי כנ"ל וזה בחינת: "בכל ...