ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק וכיצד להנצל ממנו?
... מעורבים טוב ורע, דהיינו שלכולם יש פירוש טוב ופירוש רע. וההשגה של הצדיק עצמו והמקום שממנו הוא מושך את התורות שלו, המקום הזה הוא כולו טוב ללא שום רע כלל . והרע עצמו אין לו שום אחיזה בצדיק עצמו. אך יחד עם זאת, אצל כל השומעים את דברי הצדיק וכל ... והתורה של הצדיק בשורשה כולה אך ורק טוב. אך זה רק בשורשה. ושורש התורה של הצדיק הוא השגת האין סוף והוא כ"כ גדול שהוא אינו יכול להתקיים בזה העולם כלל, כי הוא מבחינת לפני הבריאה, שהוא שורש התורה של הצדיק האמת. כי הצדיק האמת מושך את כל התורות שלו ...
שיחות הר"ן - אות לג
... היה מדבר מאמונה ענה ואמר אצל העולם אמונה הוא דבר קטן ואצלי אמונה הוא דבר גדול מאד ועקר האמונה היא בלי שום חכמות וחקירות כלל רק בפשיטות גמור כמו שהנשים וההמון עם הכשרים מאמינים ...
החלל הפנוי - מהו?
... צריך שתיקה וגם שכל נקנה (שזה בכלל כמעט לא מציאותי). איך האדם יודע שהוא שוהה שם? זה לא שהוא אומר לעצמו אה אוקי אני בחלל הפנוי, ההיפך הוא עוד יותר מסתבך עם שאלות. ... שיש שאלות שאין עליהן תשובה וגם בכלל כי זה מפחיד לשהות שם... או שבכלל הם שואבים את החזרה שלהם מהמדמה שאולי יש דברים בגו בשני המקרים ראיית המציאות מעוותת ולא נכונה, הלא כן? תודה לגבי שתיקה + שכל נקנה, מצד ... הם בורחים אל האמונה שלהם שהיא בכלל חוסר ידיעה ולא באמת אמונה. וכמובן שזה בסדר גמור, כי על האדם ללכת לפי מדרגת השכל שלו... וכולי... ראה כיו"ב כאן: - הפכים בברסלב. - ...
חזרה בתשובה. מהו שורש העניין?
... ח"א - תורה ד - אנכי ה' אלהיך מובא: והתלמיד חכם הוא בחינת משה, שהוא בחינת אין כמו שכתוב: "והחכמה מאין תמצא" ועל ידי זה אתה נכלל באין סוף וזה בחינת 'זרקא דאזדריקת לאתר דאתנטילת מתמן' שתחזיר את המלכות לאין סוף שהוא רצון שבכל הרצונות ... זו אינה שלמות. כי על השאלות של החלל הפנוי אין תשובה בשום שכל. והשלמות היא כאשר האדם מגיע לתכלית הידיעה שלא נדע, ששם אין שום שאלה כלל. דהיינו שהאדם חוזר בתשובה שלמה על כל הקושיות שלו, כי בשכל הנקנה אין שום שאלה כלל בשום עניין בעולם. והכל הוא בחינה אחת, כי המחלוקת של השאלות והתשובות של החלל הפנוי, הוא בחינת המים ...
שיחות הר"ן - אות רפג - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
... בני הנעורים שעל פי הרב מבלבל אותם בתפילתם מחמת שלא זכו להתקדש כראוי בקדשת הזווג ועל כן כשעומדין אחר כך להתפלל קשה עליהם מאד להתפלל והוא זכרונו לברכה, הזהיר על זה כמה פעמים לבלי לפל בדעתו מזה כלל ומה דהוה הוה ובשעת התפילה צריכין לשכח הכל לגמרי ולהתגבר להתפלל בשמחה כראוי תמיד איך שהוא ואמר: שעל זה 'הצטער אבא בנימין, על תפילתי שתהא סמוכה למטתי' 'מטה' הוא לשון זווג וזהו 'על תפילתי שתהא סמוכה למטתי' שאוכל להתפלל אחר כך בסמוך מיד ולא יבלבל הענין הזה את תפילתי כלל
שיחות הר"ן - אות ק
... בזה ואינו רוצה להניח עצמו לבלבל בזה וזהו "וינח בגדו אצלה וינס" וכו' שמניח בגדו ומלבושו ונס ובורח מהם ואינו משגיח כלל על זה רק עושה את שלו בעבודת ה' כפי מה שיכול ...
לראות את המלך / ולא יראני האדם וחי?!
... - סיפורי מעשיות - מעשה ט - מחכם ותם בשעת אכילתם התחילו לדבר יחד התחיל החכם להוכיח לו דעתו הנ"ל, שאין מלך כלל גער בו התם השר: הלא אני בעצמי ראיתי את המלך! השיב לו החכם בשחוק אתה יודע בעצמך, שזה היה המלך? אתה מכיר אותו ואת אביו ואת זקנו שהיו מלכים? מאין אתה יודע שזה מלך? ... ובאמצעותה הוא ניסה להוכיח שאין מלך. כי באמת מצד השכל האנושי, באמת ניתן להוכיח באמצעות השאלות של החלל הפנוי שאין מלך כלל. כי אין שם שום שכל, וכל באיה לא ישובון. כי מי שנכנס לשם עם שכל, בוודאי שהוא יכפור בקיומו של המלך וכולי... אך התם אמר לחכם שהוא ראה את המלך. היינו שהוא זכה להשיג ... רק על שם המושאל. כי לא יראני האם וחי, היינו שכאשר המוחין משיגים את האור א"ס, באותו הרגע הם מתבטלים לגמרי ואין להם קיום כלל. ובאמת אז האדם אינו קיים כלל, והוא כולו נכלל בא"ס לגמרי. אך לאחר מכן המוחין חוזרים לעצמם בבחינת ושוב. ואז נשאר רשימו שבו האדם יודע שהוא ראה את המלך... ***** בעניין ביטול המוחין והרשימו וכולי... ראה: כאן ... לו' שגם משה בחייו לא השיג זאת ויש בזה המון מה לבאר. אך בפשיטות העניין הוא כי בשעת ביטול האדם מת לגמרי, דהיינו הנשמה נכללת בא"ס לגמרי... ואח"כ המוחין חוזרים לעצמם ונשאר רשימו מהביטול וכולי... שזו בחינת מטי ולא מטי וכולי... * עוד באותו עניין של כי לא יראני האדם וחי: אמר רבי נחמן ...
רוח הסערה שהפכה מישוב למדבר - בבעל תפילה - חלק 2
... [מרחוק] את האילן והסתכלו וראו, והנה אין האילן עומד במקום כלל כי אין לאילן מקום כלל ומאחר שאין לו מקום, איך אפשר לבוא אליו? ואני [הינו זה הבעל החטוטרות] הייתי גם כן שם עמהם ואמרתי להם. אני יכול להביא אתכם אל האילן כי זה האילן אין לו מקום כלל כי הוא למעלה מהמקום לגמרי ובחינת מעט מחזיק את המרבה הוא עדין במקום כי על כל פנים יש לו מקום מעט רק שהוא מעט מחזיק את המרבה אבל עדין יש לו מקום מעט על כל פנים ובחינת מעט ... היא בחינת סוף המקום לגמרי, שמשם ולמעלה אין מקום כלל על כן אני יכול לשא את כלכם אל האילן שהוא למעלה מהמקום לגמרי [כי זה בעל החטוטרות הוא כמו בחינת ממצע בין המקום ובין למעלה מן המקום לגמרי כי יש לו בחינה עליונה של בחינת מעט ... שהיא בחינת סוף המקום ממש שמשם והלאה אין נמצא תבת מקום כלל כי משם ולמעלה היא בחינת למעלה מן המקום לגמרי ועל כן הוא יכול לשא אותם מתוך המקום, לבחינת למעלה מן המקום והבן] וכיו"ב מובא כאן breslev.eip.co.il/?key=58 - סיפורי מעשיות - ... מוהר"ן ח"ב - תורה נו - כשיש להאדם לב, אין שיך אצלו מקום כלל כשיש להאדם לב, אין שיך אצלו מקום כלל כי אדרבא, הוא מקומו של עולם וכו' כי האלקות הוא בלב, כמו שכתוב: "צור לבבי" ואצל השם יתברך נאמר: "הנה מקום אתי" שהוא מקומו של עולם, ואין העולם מקומו נמצא, מי שיש לו לב ישראלי ... ראוי לו לומר שמקום זה אין טוב לפניו כי אין שיך אצלו מקום כלל כי אדרבא הוא מקומו של עולם ואין העולם מקומו כנ"ל וראה גם כאן breslev.eip.co.il/?key=260 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פג - על ידי תקון הברית שהוא קשת, יכול להוציא החצים כי ... הקבצן החיגר ללא רגליים, דהיינו שאין שייך אצלו שום הליכה כלל, כי הוא מחוץ למקום לגמרי, והוא דייקא מתקן את בחינת המקום וכולי... עיין שם * והסיבה שהצדיק נקרא איש היער, היא משום שהצדיק הוא גם נחשב למשוגע, כמובא במספר מקומות. כי מחמת ... מקום מדבר וכולי. ומה שנקרא אצל בני האדם מקום ישוב, הוא בכלל מקום מדבר ויער עם מלא חיות טורפות וכולי... **** וזה העניין שהוזכר כאן breslev.eip.co.il/?key=48 - סיפורי מעשיות - מעשה א - מאבידת בת מלך והיה הולך אנה ואנה זמן רב ובמדבריות ...
חיי מוהר"ן - תקמג - עבודת השם
... לשים לבו היטב לכל מה ששמע כבר. וספר מעשה מענין זה שכך ארע אצל צדיק אחד מפרסם שהיה בביתו איש אחד פשוט לגמרי שקורין פראסטיק. והיה עומד ומשמש תמיד את הצדיק הנ"ל והיה שומע דבורים הרבה ממנו ולא הבין מהם שום ענין ותועלת כלל רק שהיתה לו אמונה גדולה בהצדיק ובדבריו הקדושים אף על פי שלא היה מבינם לאשורם. והיה עומד ומשמש תמיד את הצדיק באמת. ...
כוורא דאפיק רישה ממיא - לקו"מ ח"א טז
... שכתוב: "ונהרו אליו כל הגויים" וזה: 'תרי נהרות דסורא' 'סורא' זה בחינות עכו"ם על שם עבודה זרה כמו שכתוב: "סרו מהר מן הדרך" והם נכללים בשתי אמות: עשו וישמעאל ועל ידי אלו תרין משיחין שהם תרי אוסיא בחינת "רוח אפינו משיח ה'" על ידם יגאלו וימשכו כנהרות אצלם ... בפשיטות הוא כי יש שני צדיקים. יש צדיק יחסי היינו צדיק שנקרא כך רק בייחס לחברו שפחות צדיק ממנו. ויש צדיק אמת, היינו מי שזכה להכלל בא"ס לגמרי. שהוא צדיק אמת ממש. והנה, כל זמן שהאדם הוא אינו צדיק אמת ממש, הרי שיש אצלו חילוק בין ענייני העולם הזה הגשמיים ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 1.3125 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 17:25:14 - wesi2