... התכלית על כן מי שהוא משתדל ביותר בהתכלית, הוא ראוי להיות מלך והתחילו לחקר מהו התכלית, והיה ביניהם כתות כתות כת אחת אמרו, שעקר התכלית הוא
כבוד כי אנו רואים,
שהכבוד הוא העקר אצל העולם כי כשאין נותנין לאדם
כבודו דהינו שמדברים לו איזה דבור כנגד
כבודו יש לו שפיכות דמים כי העקר הוא
הכבוד אצל כל העולם ואפילו לאחר מיתה מקפידים לתן להמת
כבודו לקברו
בכבוד וכיוצא [ואומרים לו, שכל מה שעושין הכל עושין לך בשביל
כבודך] אף על פי שאחר מיתה אין שיך ממון ושום תאוה אצל המת אף על פי כן על
כבוד המת מקפידים נמצא
שהכבוד הוא העקר התכלית וכיוצא בסברות כאלו [של מבוכה ושטות ... שיש באלו הדעות כי יש בזה סברות נבוכות כל כך, עד שאפשר חס ושלום לטעות באמת באלו הסברות של שקר, רחמנא לצלן] עד שנסכם אצלם, שעקר התכלית הוא
כבוד על כן צריכין לבקש איש מכבד וגם שיהיה רודף אחר
הכבוד הינו שיהיה רודף אחר
הכבוד וישיג את
הכבוד [שזהו איש מכבד, שיש לו
כבוד] כי מאחר שהוא איש מכבד שיש לו
כבוד, והוא רודף אחר
כבוד, ומסיע את הטבע שהיא רוצה
בכבוד כנ"ל נמצא שזה האיש משתדל אחר התכלית ומשיגו כי התכלית הוא
כבוד [כל זה היה דעתם הסכלה והנבוכה] כנ"ל על כן זה האיש ... אחריו, כי כלם היו אנשי המשפחה שלו כי היו לו אחיות ואחים וזרע מרעים שלו עד שנעשה מהם קבוץ הנ"ל שהלכו אחריו ונשאו אותו והוא הקפיד מאד על
כבודו כי היה כעסן גדול וכועס בכל פעם עליהם בקפידות גדולות וצוה בכל פעם שינשאו אותו אנשים אחרים וכעס בכל פעם עליהם נמצא שזה הקבצן הזקן הוא איש מכבד גדול שיש לו
כבוד כזה וגם רודף אחר
הכבוד כי הוא מקפיד כל כך על
כבודו כנ"ל על כן הוטב בעיני הכת הזאת של הקבצן הזה וקבלו אותו למלך ולהיות גם ארץ גורמת כי יש ארץ שגורמת ומסגלת
לכבוד וכן יש ארץ גורמת למדה אחרת על כן אלו הכת [שחקרו לעצמם שעקר התכלית הוא
כבוד] בקשו ארץ גורמת
לכבוד, ומצאו מדינה שמסגלת לזה וישבו שם כת אחרת אמרו, שאין
הכבוד עקר התכלית וחקרו שעקר התכלית הוא רציחה כי אנו רואים ... שאינם יודעים מן המלך עדין והלכו יותר, ובאו למדינה אחת, ושאלו: מי המלך שלכם? השיבו, שהם בחרו להם למלך איש מכבד אחד כי אצלם עקר התכלית הוא
כבוד אחר כך מצאו שהיה יושב בשדה זקן אחד וכתר על ראשו ...