ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ספר המידות - אכילה
... "ובבקר היתה שכבת הטל" נאמר במן, שהוא מזון שהמלאכים נזונין ממנו, כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה. "ויהי באשמרת הבקר" נאמר בקריעת ים סוף, שנטבעו המצרים בים, שזהו בחינת חנק כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה. ולמד בקר מבקר, על ידי זה מצא [השגה] הנ"ל בתוך התורה]. ו. מי שאינו מרגיש ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עב - לִפְעָמִים בָּא לָאָדָם הִרְהוּר תְּשׁוּבָה
... מזה ?! ובודאי מי שמתגברים עליו אלו הדמיונות קשה לו מאד להנצל מהם, ולהעבירם ממחשבתו וכל מה שמתגבר ומנענע וזורק ראשו הנה והנה מתגברים עליו הדמיונות אלו יותר ויותר כי זה טבע וסגלת של אלו היצרין הרעים המזהמים כל מה שרוצים להתגבר על אלו המחשבות יותר ויותר הם ...
הינדיק - בן המלך שהשתגע
... לצד של צורת החיים הפשוטה, שבה אפשר לחיות כמו בעל חיים בטבע ללא שום גינוני מלכות. לחיות כמו תרנגול הודו, זה הרבה יותר הגיוני מאשר לחיות עם כל גינוני המלכות ... יחד עם זאת, צריך תמיד לראות את התמונה המלאה, כי לכל מטבע שני צדדים. ברמה המעשית המוסר השכל המעשי הוא, כי על האדם לא לפחד מדעה שמנוגדת לדעתו, אלא פשוט ...
חיי מוהר"ן - תקצח - עבודת השם
... לענין עסק הקבוץ שלו משל שיש עוף אחד שמטיל ביצים הרבה מאד רבוי מפלג עד שאי אפשר לו לישב עליהם על כלם להוליד מהם עופות. ונתן לו השם יתברך בטבעו שהולך ומשליך בערמה איזה ביצים בקן עוף אחד וכן משליך עוד איזה ביצים באיזה קן אחר וכן משליך ביצים שלו בקנים של ...
להכלל באין סוף. מה זה אומר?
... את שכלו ומשיג את כל מה שיש ביד אנושי להשיג, אז הוא זוכה להשיג את מה שיש מעבר לשכל, דהיינו את מהות הבורא. לגבי להשיג את כל מה שיש ביד אנושי להשיג, הפשט הוא לגבי רמת הבנה ולא לגבי כמות של ידע. ז"א הידע מטבע הדברים הוא אין סופי. אך רמת המורכבות והעומק של הידע היא סופית. הסוף של כל הידע שבעולם, הוא הבורא. ברגע שהאדם מבין אפילו דבר אחד בשלמות, באותו הרגע הוא מבין ...
שיחות הר"ן - אות נ
... כי אפילו מי שהוא דוקטור גדול אי אפשר לו לכון החולאת והרפואה השיכת לו לפי מזגו וטבעו וכפי החולאת שלו וכפי העת והזמן כי יש בזה כמה וכמה שנויים שצריך הדוקטור לכון בהם מאד וקשה לו מאד שיכון ולא יטעה בכל הפרטים כאשר הם בעצמם מודים בזה ובקל ... שיש לו חולה בתוך ביתו חס ושלום אם כן, על מי אסמך ? כי בהכרח לעשות איזה עסק בדרך הטבע ואיך אניח את החולה ולא אשתדל בהצלתו ?! כי באמת זה שטות כי מאחר שהדוקטור רחוק מחיים וקרוב להפך כנזכר לעיל וסוף כל סוף הוא צריך לסמך רק על השם יתברך טוב ... ידי הרפואות והדוקטור לא די שלא יועיל אדרבא, יקלקל בודאי ואם כן למה יעשה עסק בדרך הטבע מה שרחוק משכר וקרוב להפסד ! והבן הדבר היטב כי הוא זכרונו לברכה, ספר הרבה עם דוקטורים גדולים והיה יודע הדבר על בריו והזהיר מאד להתרחק מהם מאד ואי אפשר ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קנד - דַּע כִּי יֵשׁ יִרְאוֹת נְפוּלוֹת
... מוהר"ן ח"א - תורה קנד - דע כי יש יראות נפולות דע כי יש יראות נפולות וכל היסורים והדינים שיש לאדם כלם הם מהיראות הנפולות שנפלו לתוך זה הדבר שהוא מתפחד ויש לו יסורים ממנו חמש אימות אימת חלש על הגבור שאף שהוא נגד הטבע , שהגבור יפחד מהחלש אך שהוא מחמת היראה העליונה שנפלה ונתלבשה באלו הדברים ועל כן הם במספר חמש כנגד חמש גבורות שהם חמש אותיות מנצפ"ך כפולים וצריך להעלות היראות הנפולות, ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כג - הֲוֵי לָן כַּדְנַיְתָא וִילַדָה
... על ידי אמת] ואמת הוא אור הפנים כידוע. וזה שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה: "ויחן פני העיר" 'חד אמר מטבע תקן להם, וחד אמר מרחצאות תקן להם. הינו הך ולא פליגי' כי יעקב הוא בחינת אמת כמו שכתוב: "תתן אמת ליעקב" והוא בחינת אור הפנים ותכף, כשבא נתתקן אמונה וזה 'מטבע תקן' שתקן תאוות ממון וכשתקן תאוות ממון נתתקן פגם עבודת אלילים וזה 'מרחצאות תקן להם' כמו שכתוב: "ותרד בת פרעה לרחץ" ודרשו חכמינו, זכרונם לברכה . 'לרחץ מגלולי בית אביה' וזה: "ויחן פני העיר" 'פני' דיקא שהיא פנים דסטרא אחרא שהיא מטבע הינו תאוות ממון כי כל עבודות זרות תחובים בממון ובשביל זה ממון עם אותיותיו גימטריא ק"ם כנגד ק"ם קלין שהשכינה צווחת: 'קלני מראשי ! קלני מזרועי' ... כפלים כיולדה אנפין חשוכין עבודה זרה 'ועליך יזרח ה'' אמונת אלקות אור הפנים "ויחן פני העיר" תקון המטבע תקון תאוות ממון בחינות "שמח זבולון". וזה בחינת: 'מצא או מוצא' כי הפרנסה, הוא בחינת אשה כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה . 'היורד לפרנסת חברו ... רז"ל 'וכתבתם שיהא כתיבה תמה' וזה בחינת: "יעקב איש תם" כי על ידו "ויחן פני העיר" על ידו תקון המטבע כנ"ל וזהו שאמרו חז"ל: שאריכת ימים על ידי מזוזה כי סמוך ל"וכתבתם" "למען ירבו ימיכם" כי על ידי אמונה במשא ומתן בא אור החיים כנ"ל. וזה שאמרו: ... לשון הנאמר בעכו"ם כמו שכתוב "סרו מהר" וכו' כי המשוקע בממון עובד כל העכו"ם כנ"ל ועל כן על כל מטבע חקוקה העבודה זרה של עכו"ם על פי הדברים האלה, יבין המשכיל לפרש כלא סגיא ד"הזהב קונה את הכסף והכסף אינו קונה וכו' הנחשת קונה" וכו' והכלל מה שהוא מטבע ויוצא, חשוב מעות עין שם כל הסגיא וסגיא "אי מעות נקנה בחליפין" וסגיא ד"כל הנעשה דמים באחר" הכל יבאר למשכיל על פי התורה הזאת עם עוד קצת הקדמות ...
שיחות הר"ן - אות שח - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
... מבארים ומובנים מאד למי שחפץ באמת ואינו רוצה להטעות את עצמו כי מי שמתלוצץ מדברים כאלו הוא מתלוצץ רק מעצמו הינו שאינו רוצה לקבל עצותינו האמתיות ופונה ערפו אליהם כי הוא רוצה רק לטבע ביון מצולת העולם הזה ומי ימחה בידו, יאחז כל אחד דרכו "ואנחנו בשם ה' אלקינו נזכיר" וכמו שאמר רבנו זכרונו לברכה, על אחד שדבר עמו הרבה וכונת רבנו זכרונו לברכה, היה להוציאו ממקומות שנטבע בהם במים שאין להם סוף אבל אותו ... את לבו ולא קבל דברי רבנו זכרונו לברכה, בלבו אף על פי שגם הוא הבין שדברי רבנו זכרונו לברכה, אמתיים ונפלאים, אבל לא רצה לקבלם ענה ואמר רבנו זכרונו לברכה: זה האיש דומה כמו מי שנטבע במים והולך לאבוד ובא אחד ופושט ...
סיפורי מעשיות - מעשה ט - מעשה מחכם ותם / מעשה החכם והתם
... כמה וכמה אני מרויח במנעל זה מיד ליד. העור הוא בכך, הזפת והחוטים וכו' בכך ושארי דברים כיוצא בזה בכך לאפקיס [המילוי שבין העורות] בכך ועתה אני מרויח מיד ליד עשרה מטבעות ומה אכפת לי רוח כזה מיד ליד?! והיה רק מלא שמחה וחדוה תמיד ואצל העולם היה ללעג והשיגו תאוותם בו, שמצאו ממי להתלוצץ כרצונם כי היה ... לפניך כרצונך וישר בעיני החכם, ונכנס לביתו ועמד אצלו והחכם היה מלא יסורים תמיד כי הניח שם, שהוא חכם מפלג ואמן ודוקטור גדול מאד והיה בא שר אחד, וצוה לו, שיעשה לו טבעת של זהב ועשה לו טבעת נפלא מאד וחקק שם ציורים בדרכים נפלאים מאד וחקק שם אילן, שהיה נפלא מאד ובא השר, ולא ישר בעיניו כלל הטבעת והיה לו יסורים גדולים מאד כי היה יודע בעצמו שאלו היה הטבעת עם האילן הזה בספרד, היה חשוב ונפלא מאד וכן, פעם אחד בא שר גדול והביא אבן טוב יקר, שבא ממרחקים והביא לו עוד אבן טוב עם ציור וצוה לו, ... זה הוא שקר וטעות נפלא מאד וזה הוא שטות יותר מטעות של המלך חברי! אספר לך השקר הזה כמה וכמה העולם בטעות בשקר כזה בתוך כך היו רעבים ומצאו עדין אצלם שלשה ארבעה מטבעות והלכו אל בית התבשיל ושם מוצאים לאכל אפילו בעד שלשה או ארבעה מטבעות וצוו לתן להם מאכל, ונתנו להם בתוך שהיו אוכלים היו מספרים ומתלוצצים מהשקר וטעות של דבר הבעל שם והבעל בית התבשיל שמע דבריהם, וחרה לו ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 12_07_2025 השעה 16:25:40 - wesi2