... וביום הבכורים בהקריבכם מנחה חדשה לה' בשבעתיכם, מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבודה לא תעשו . א. כי יש בכל אחד מישראל
בחינת מלכות וכל אחד לפי
בחינתו, כן יש לו בחינות מלכות יש שהוא שורר בביתו ויש שהוא מושל ביותר וכן יש שהוא מושל על כל העולם כל אחד לפי
בחינת המלכות שיש לו בבחינות: "שרי ... מאות ושרי חמשים ושרי עשרות" ובחינות המלכות הזאת שיש בכל אחד היא באתגליא ובאתכסיא באתגליא, הינו הממשלה שיש לכל אחד לפי
בחינתו שהוא מושל על אלו האנשים באתגליא כפי
בחינת המלכות שלו כנ"ל ובאתכסיא הוא כי גם יש לכל אחד לפי
בחינתו בחינת מלכות באתכסיא ... ובהעלם גדול, הוא מושל על אלו האנשים כי נשמתם הם תחתיו, ונכנעים תחתיו וגם זאת הבחינה של מלכות באתכסיא היא לכל אחד לפי
בחינתו בבחינת: "שרי אלפים, ... ב. וצריך כל אחד לבלי להשתמש עם בחינות המלכות שיש לו להנאתו ולצרכו שלא תהיה בחינות המלכות אצלו כעבד למלאת תאוותו רק שתהיה
בחינת המלכות
בבחינת בן חורין "אשריך ארץ שמלכך בן חורין" שהמלכות יהיה אצלך בן חורין לבלי להשתמש בו להנאתך וזה
בחינת מרדכי,
בחינת מר דרור שהמרות, הינו המלכות יש ... הן אם הוא מושל בביתו, צריך להזהיר ולהוכיח את בני ביתו ואם יש לו ממשלה יותר, מטל עליו להזהיר יותר ויותר אנשים לפי
בחינת המלכות שלו ג. וצריך להמשיך אריכות ימים לתוך המלכות שלא תהיה בבחינות: 'הרבנות מקברת את בעליה' כי כל אחד לפי
בחינת המלכות שיש לו הוא
בחינת צופה שמטל עליו להזהיר ולהוכיח את האנשים שהם משרשו שיש לו
בחינת מלכות עליהם ואם הוא מזהיר ... אצלו מחמת שבהשם נגבל כל הנפש והחיות שלו וכן התורה הוא שמו של הקדוש ברוך הוא הינו ששם נגבל החיות מחי החיים כי התורה היא
בחינת מדות כי יש בהתורה אותיות ותבות ופסוקים ופרשיות וסדרים שהם
בחינת מדות שבהם נגבל החיות במדה ועל כן על ידי התורה שהוא שמו של הקדוש ברוך הוא שהוא
בחינת מדות יכולים לקבל את החיות כי על ידי התורה קורים את החיים וממשיכין את החיות לתוך המדות, שהם
בחינת ימים "ומדת ימי מה היא" הינו שהתורה שהיא
בחינת מה כמו שכתוב: "מה העדות והחקים והמשפטים" היא
בחינת מדות וימים כנ"ל שעל ידה קורין ... שבכל הדברים, ובכל המחשבות אפילו מחשבה דבור ומעשה של עברה חס ושלום יש שם גם כן התלבשות התורה אך שהוא בהעלם ובצמצום גדול
בבחינת הסתרות. כי 'עבר ושנה נעשה לו ... אותיות התורה רק שהוא בהעלם דהינו שמחמת העברות הפך הצרופים של התורה עד שנעשה מאסור התר כנ"ל עבר ושנה נעשה לו כהתר וזה
בחינת הסתרה אחת וכשהשם יתברך נסתר ... לו כהתר על כן אף שהשם יתברך נסתר ממנו וכבר נעשה לו העברות כהתר עם כל זה אפשר שישיב אל לבו זה בעצמו דהינו מה שנפל והגיע
לבחינת נעשה לו כהתר ויבקש ויחתר עד שיצא מזה מאחר שעל כל פנים יודע מזה שנעשה לו כהתר אבל דע, שיש עוד
בחינת הסתרה בתוך הסתרה דהינו שההסתרה ... עברות, חס ושלום אזי נסתר ממנו אפילו זאת שידע שנעשה לו כהתר רק שאינו יודע כלל משום נדנוד אסור והכל הוא ישר בעיניו וזה
בחינת הסתרה שבתוך הסתרה שההסתרה בעצמה ... הפך דברי אלהים חיים לגמרי עד שנהפך אצלו מחכמות התורה לפתיות עד שאינו יודע כלל אפילו זה בעצמו שנעשה לו כהתר כנ"ל שזה
בחינת הסתרה שבתוך הסתרה כנ"ל על כן צריך לגלות ההסתרות הנ"ל וזה על ידי שממשיך אריכות ימים לתוך המלכות שהוא
בחינת דעת כנ"ל ועל ידי זה הדעת יוכל ... הסתרה נעשה תורה כי באמת גם שם מלבש השם יתברך, הינו תורה כנ"ל רק מחמת שלא היו יודעין שהשם יתברך נסתר שם זה בעצמו הוא
בחינת ההסתרות ותכף, כשיודעין שהשם ... כאן, לדעת מאחר שיודע שהשם יתברך נסתר שם וכיון שנחזר ההסתרה שבתוך הסתרה לדעת ונעשה ממנה תורה אזי התורה בעצמה מוכיחה אותם
בבחינת: 'אוריתא מכרזת קמיהו עד מתי ...