... רגלי" 'הדם' זה בחינת דמימה וזה בחינת
הנקדה התחתונה של תמונת א
ונקדה העליונה שעל האלף זה בחינת כתר בחינת: "וממעל לרקיע אשר על ראשם אבן ספיר דמות כסא" 'דמתכסיא לעילא מוא"ו שבאל"ף, דמתקריא רקיע'
והנקדה היא כסא דמתכסיא כמו שכתוב "במפלא ממך אל תדרש, ובמכסה ממך אל תחקר" וזה בחינת: "כבוד אלהים הסתר דבר" בחינת כתר והוא"ו שבתוך האלף, הוא רקיע, שמים, אש ומים בחינת ... כלליות הגונין, הינו הבושה, כנ"ל
והנקדה התחתונה היא השתיקה והדמימה כמו שכתוב: "והארץ הדם רגלי" וזה בחינת חיריק, בחינת: "ותחת רגליו"
והנקדה העליונה הוא כסא דמתכסיא בחינת תשובה, בחינת: "כבוד אלהים הסתר דבר" בחינת: "במכסה ממך אל תחקר" בחינת: "וממעל לרקיע דמות כסא וכו'" ונעשה "אדם לשבת על הכסא" בחינת: ... משה ויהושע כי 'פני משה כפני חמה' ודא
נקדה העליונה בחינת כסא בחינת משה כמו שכתוב: "וכסאו כשמש נגדי" בחינת: "וממעל לרקיע דמות כסא"
והנקדה התחתונה היא יהושע בחינת לבנה בחינת: "ותחת רגליו כמעשה לבנת" דא לבנה והוא"ו שבתוך האלף הוא הרקיע הוא בחינת האהל כמו שכתוב: "ויהושע בן נון לא ימיש מתוך האהל" ... וזה: "יריעות האהל" וכסא העליון הינו
נקדה העליונה נחלקת לשלש טפין כי תשובה צריך להיות בשלש תנאים כמו שכתוב: "פן יראה בעיניו, ובאזניו ישמע, ולבבו יבין ושב" ואלו השלש בחינות הם נקדת סגו"ל 'וסגול דא חמה' ... אטמא זה בחינת: "והארץ הדם רגלי" בחינת
נקדה התחתונה, כנ"ל וחדא דליא לי כנף זה בחינת כסא כמו שכתוב: "ולא יכנף עוד מוריך" זה בחינת
נקדה העליונה הינו שהראו לרבה בר בר חנה שגם הוא זכה לאלו הבחינות 'אמר רבי אלעזר: עתידין ישראל לתן עליהם את הדין' כי ישראל נקראים אדם וקודשא בריך הוא וישראל כלא חד כמו ... ולאמים תחת רגלינו" זה בחינת חיריק
נקדה התחתונה של אלף שהוא בחינת: "ותחת רגליו" בחינת: "והארץ הדם רגלי" "יבחר לנו את נחלתנו", זה בחינת משה בחינת
נקדה העליונה של האלף בחינת: "וממעל לרקיע דמות כסא" "וכסאו כשמש" פני משה כפני חמה כמאמר חכמינו, זכרונם לברכה 'ר' שמעון אומר: נחלה זו שילה' 'שילה דא משה' "את גאון ... ה' אל משה: קרא את יהושע" משה הוא
נקדה העליונה ויהושע הוא
נקדה התחתונה "והתיצבו באהל" זה בחינת הרקיע בחינת הוא"ו שבתוך האלף "ואצונו" כי משה היה צריך אז למסר הכל ליהושע "ואין שלטון ביום המות" כי בשעת הסתלקות הצדיק אין לו ... הוא וכלל כל הענין כלול בתמונת אלף שהוא
נקדה העליונה,
ונקדה התחתונה ווא"ו והוא ענין שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה שקדם כניסת ישראל לארץ הזהרו לקים שלש מצוות 'להכרית זרעו של עמלק' 'ולבנות להם בית הבחירה' 'ולמנות מלך' 'להכרית זרעו של עמלק' היא בחינת יהושע,
נקדה התחתונה כמו שכתוב: "צא הלחם בעמלק" וכמבאר בזוהר הענין 'ולבנות בית הבחירה' הוא בחינת משה,
נקדה העליונה כי 'מי שיש בו דעה, כאלו נבנה בית המקדש בימיו' ומשה הוא בחינת הדעת 'ולמנות מלך' הוא בחינת רקיע הוא"ו שבתוך האל"ף כמו שכתוב: "דרך כוכב מיעקב" שקאי על ... אלף קי יוד קי, שהם יוד אותיות, וכל אחת
נקדה בסגול, וסגול הוא שלש נקדות, ועל כן הוא עולה שלשים, ועל כן יוד פעמים סגול עולה שי"ו וס"ג הם יוד אותיות של מלוי הוי"ה, יוד קי ואו קי, וכל אחת
נקדה בחיריק, עולה ק', ושניהם חיריק דס"ג וסגול דקס"א עולים יחד תיו, בגימטריא פשוטה, ואז על ידי כל בחינות הנ"ל, הימין פשוטה לקבל תשובתו, כי ימין במלואו עולה דרך עם ... שם ס"ג, כנ"ל. כי סגול דא חמה, שהוא
נקדה העליונה שעל האלף, הנחלקת לשלש טפין, שזהו בחינת "אסק שמים", בחינת סגול דקס"א, שהוא אותיות אסק, כנ"ל וחיריק הוא בחינת
נקדה התחתונה של האלף, שהוא בחינת: "ואציעה שאול הנך", שהוא בחינת חיריק דס"ג הנ"ל וזה שכתב שם למעלה בהתורה הנ"ל: "וכשיש לו אלו השני בקיאות הנ"ל אזי הוא הולך בדרכי ... דקס"א וחיריק דס"ג, שהם בעצמם בחינת
נקדה העליונה
ונקדה התחתונה שהם בחינת מה שצריכין לבקש השם יתברך תמיד, הן למעלה הן למטה, בחינת: "אם אסק שמים שם אתה, ואציעה שאול הנך", שהם בחינת שני הבקיאות הנ"ל, ועל כן כשיש לו שני ... לקשר התורה היטב, שמה שכתב בסוף מענין
נקדה העליונה
ונקדה התחתונה של האלף, זהו בעצמו בחינת שני הבקיאות הנ"ל, [כי זה אינו מבאר בפרוש בהתורה הנ"ל, רק על פי כונות הנ"ל מובן זאת ממילא למשכיל] וזהו בעצמו בחינת תשובה על ... שהוא בחינת כבוד עולם הזה, זה בחינת
נקדה התחתונה, שנעשית מבחינת הדמימה והשתיקה, מבחינת דם לה' וכל זה הוא בחינת חיריק דס"ג וכו', שהוא בחינת בקי בשוב, כנ"ל ותשובה השניה שעושה על תשובתו הראשונה, שהוא ... בחינת: "כבוד אלהים הסתר דבר", זה בחינת
נקדה העליונה, בחינת כתר, שהוא בחינת משה, בחינת סגול וכו' והבן הדברים היטב, איך כל הדברים הנאמרים שם, בהתורה הנ"ל, נקשרים ונכללים אחר כך ביחד בקשר נפלא ונורא, ...