ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
חיי מוהר"ן - מא - שיחות השיכים להתורות
... אותנו הזקן הידוע וכו' וגם זה נזכר בהתורה ההיא עין שם באות ז'. ואז ראיתי מרחוק נפלאות ה' אשר עדין אני רחוק מלהשיגם אפס קצתם. גם בראש השנה קדם שאמר התורה הנ"ל הלך לומר תשליך ונפל על הרפש ואחר כך נכלל זאת בהתורה בדרך נפלא שלא נשמע מעולם, עין שם באות ט"ו ומה שמובא שם שצריך לגלגל עצמו ...
חיי מוהר"ן - שסב - מעלת תורתו וספריו הקדושים
... זאת למעלה לספריו שנוגע עד לשם והם אינם יודעים שהוא להפך. אדרבא גם דרכי הקבלה של הקדמונים זכרונו לברכה נכלל גם כן בדבריו. ולא סים בפרוש רק היה מבאר כונתו ממילא. כלומר אבל כונתו בעצם תורתו גבוה למעלה למעלה יותר ויותר רק שגם דבריהם הקדושים כלול גם כן בדברי תורתו אות שסו שאל ...
רוצה כבוד? תחזור בתשובה. רוצה גדולה? תתקרב לצדיק.
... אינו ראוי לכבוד הזה. וכאשר האדם עושה תשובה שלמה, דהיינו נכלל באין סוף לגמרי, באותו הרגע הוא זוכה לכבוד אלוהים, כי אז זו בחינת אב ובן כאחד. ואז גם הבן זוכה לכבוד אלוהים, כי הוא באחדות עם הבורא. וכאן - ליקוטי ... את עצמו לכלום ולאין ואפס. כי זהו עיקר הכבוד, שבו האדם נכלל בבורא. ועל ידי שהאדם מחזיק את עצמו לכלום ממש, על ידי זה הוא זוכה לכבוד אמיתי, לכבוד אלוהים, שאף אחד לא יכול לפגוע בו. אך בעולם הזה הדברים נראים ... ועל ידי אמת, זוכה לכלול את הבריאה בבחינת לפני הבריאה, ונכלל באין סוף, וזוכה לכבוד אלוהים שהוא מחוייב המציאות וכולי. לגבי הכבוד אלוהים / מלכים. ראה גם כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קצא - דע שאפשר שישב אחד ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אַחֲוֵי לָן מָנָא דְּלָא שָׁוְיָא לְחַבָּלָא
... לעני הגון כי עקר הגדלה והפאר הוא התגלות הגונין וכסף וזהב הן הן הגונין כי גונין עלאין בהם וגונין עלאין המלבשים בכסף וזהב אין מאירין אלא כשבאים לאיש הישראלי כי שם מקומם ונכללים זה בזה ומתנהרין אלו הגונין בבחינת: "ישראל אשר בך אתפאר" כי ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לו - בִּקְרב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכל אֶת בְּשָׂרִי
... ותשע אותיות, כנגד ארבעים ותשע אותיות שבשמות שבטי יה ובקבלת על מלכות שמים, הוא בחינת ים של שלמה הוא נפרד מנשמותיהן דערב רב שהיא שפחה בישא, אשה זונה ונכלל בנשמות שבטי יה, בחינת אשה יראת ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה סז - בְּרֵאשִׁית לְעֵינֵי כָּל יִשְׂרָאֵל
... כשזה הצדיק שהוא היפי של כל העולם, נתפרסם ונתגדל בעולם אזי נפתחין העינים של העולם שכל מי שנכלל בזה החן האמת של זה הצדיק שהוא החן והיפי של העולם דהינו שמתקרב אליו ונכלל בו נפתחין עיניו ויכול לראות והעקר להסתכל על עצמו [בסימן ... יסודות נמשכין מן הצדיק כנ"ל ועל כן כשנתגלה זה הצדיק, שהוא החן והיפי של העולם כל מי שמתקרב ונכלל בזה החן האמת נפתחין עיניו ורואה ומסתכל על עצמו איך הוא ...
תאוות ממון ושכל תחתון
... הוא אינו התכלית, אלא הוא רק אמצעי לקנות בממון וכולי. וכאשר מתאווה לממון עצמו, על ידי זה הוא מרחיק את עצמו מהתכלית, כי הוא מתאווה לאמצעי במקום לתכלית. ושנאת הממון, נכלל בה גם שנאת ההקדמות דהיינו שנאת הספקות. פירוש: כי יש התבוננות כזה שצריך אליו כל הון דעלמא דייקא כמובא. וההון הזה הוא ההקדמות השכליות. וצריך ... את ההקדמות. כי על ידי זה ששונא את ההקדמות, על ידי זה הוא עולה מדרגה לדרגה ועובר בתוך היכלי התמורות והקליפות עד שמגיע אל הפרי ממש, שהוא האמת עצמה. כך שבכלל שנאת הממון, נכלל גם שנאת האמצעים באשר הם. וכיו"ב מובא גם כי ההקדמות של החוכמה, הם העבדים והאמצעים של החוכמה, דהיינו הממון של החוכמה, בחינת פסול לך... ועל ידי ...
תורה או תפילה? מה גדול יותר?
... אלא הוא לומד תורה ומתפלל בצורה מאוד נמוכה ומגושמת, מכאן מתחילים לנבוע החילוקים שבין תורה לתפילה. אצל צדיק אמיתי באמת, שנכלל באין סוף לגמרי, אצלו התורה והתפילה הם בחינה אחת. מדוע? כי אצלו התורה שלו היא תורת ה ממש והתפילה שלו היא תפילת ה ... קודם כל להתפלל, כי זאת התכלית לזכור את השי"ת וכולי. אח"כ צריך גם ללמוד, כמה שיותר ללמוד ברמה המעשית, דהיינו גם ספרי מוסר נכללים בבחינת לימוד למעשה. נגדיר: לימוד למעשה = לימוד שהאדם מבין מה לעשות איתו. היינו גם ספרי מוסר. ואח"כ צריך להתפלל ...
סיפורי מעשיות - מעשה שיחות שאחר סיפורי המעשיות
... שלא ראו אותו מעולם גדולים מעשי השם אין אדם דומה לחברו וכל הצורות היו באדם הראשון הינו, בתבת אדם לבד, היו נכללין כל הצורות הללו וכן בשאר דברים כל המאורות היו נכללין בתבת "אור" לבד וכן כלם, הינו כל מעשה בראשית ואפילו העלין של האילן אין אחד דומה לחברו וכו' והאריך בענין זה ...
מעשה ממלך עניו - סיפורי מעשיות
... להיות על אנושי. דהיינו השלב שבו המלך שהוא הבורא מראה את עצמו אל האדם. מי הוא זה שהוא יודע ומבין כל זאת ונתגלה פניו = זו בחינת פנים בפנים, שהאדם נכלל לגמרי בא"ס. וראה אותו החכם = ואז המוחין חוזרים מהביטול ונשאר רשימו ואדם משיג בשכל הנקנה את התמונה של האין סוף, למרות שבאמת אין בו תמונה. והביא התמונת דיוקן שלו אל ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 11_07_2025 השעה 11:23:58 - wesi2