... מכל האלוהים", כדין אסתלק ואתיקר שמא דקדשא בריך הוא' נמצא, זהו כבודו כשבני אדם שהם מחוץ לקדשה מקרבין את עצמן לפנים מהקדשה הן
גרים שמגירין הן בעלי תשובה שגם הם היו ... יטו כלם לעבדו שכם אחד" "אז יאמרו בגוים לכו ונלכה באור ה'" וכבוד נקרא אור כמו שכתוב: "והארץ האירה מכבודו" ג. ואי אפשר לקרב את
הגרים עם בעלי התשובה אלא על ידי תורה ... הינו כשהעכו"ם מודין ומשבחין לה אזי "על השמים כבודו" אזי נתעלה הכבוד מהחשך ואי אפשר לבוא להתעוררות התשובה הן לרשעי ישראל, הן
לגרים אלא על ידי התורה שמאירין להם אל ... ששים רבוא נשמות ויש לכל הנשמות שרש למעלה במחשבה דקדשא בריך הוא כי 'ישראל עלו במחשבה תחלה' ועל ידי זווג הנשמות נבראים נשמות
גרים וכשנתעוררים הנשמות על ידי אותיות התורה שהוציא מפיו ומתנוצצים זה לזה זה בחינת זווג שזה מקבל הארה מזה ועל ידי הזווג של התנוצצות הנשמות שבמחשבה נבראים נשמות
גרים גם הפושעי ישראל כל זמן ששם ישראל ... המשכת הנשמות לבניהם זה מכנה בשם פרסה שלמה והתנוצצות שהנשמות מתנוצצין ומאירין ומעוררין את הפושעי ישראל בתשובה ומולידין נשמות
גרים זה מכנה בשם פלגא כי עדין הם ... נקי' 'כסות נקי' הינו להשליך הבגדים הצואים כי זה עקר כבוד השם יתברך "אם תוציא יקר מזולל" להחזיר בני אדם בתשובה ולהמשיך נשמות
הגרים וגרים שמתגירין הם באים ... וזה שמובא בזוהר 'כסות נקי, דא כנפי מצוה' הינו שכינה הנקראת מצוה בבחינות: "כל מצותיך צדק" וזהו: 'וכבדתו' שזה עקר כבודו שיכניס
גרים תחת כנפי השכינה כנ"ל ו. וכל אחד ... י. וזה פרוש: תקעו לשון שלום כמו שכתוב: "ותקעתיו יתד במקום נאמן" בחדש שופר בהתפארות חדש הינו התעלות כבודו על ידי התקרבות
הגרים או בעלי תשובה בכסא זה בחינת יראה ... פתחא עלאה בחינת יראה הינו להחזיר הכבוד לשרשו דהינו ליראה כנ"ל ואימתי עולה הכבוד ? כשמחזירין בני אדם בתשובה ועושין בעלי תשובה
וגרים שזה עקר כבודו כנ"ל וזהו שזמן ... הכוכבים, עד שתכלה רגל מן השוק' 'יציאת הכוכבים' זה בחינת: "מצדיקי הרבים ככוכבים" דהינו שהם מצדיקי הרבים ועושין בעלי תשובה
וגרים שעל ידי זה מאיר הכבוד וחוזר ... הכבוד על ידי נר חנוכה כנ"ל] לעיל וזהו: ולפני כבוד ענווה כי על ידי ענווה זוכין לכבוד, כמבאר לעיל שעקר התעלות הכבוד הוא על ידי
גרים ובעלי תשובה שעושין וזה זוכין על ...