... שכן מאן דזרק פרורין דמחא' וזה: בו עז בו כלול שני הבחינות הינו ל"ט אורות מי ששומר הברית ול"ט מלאכות מי שפוגם בו כי עז עם הכולל שתי פעמים טל וזה:
"משכן משכן" שני פעמים שני פעמים ל"ט כי ל"ט מלאכות גמרינן
ממשכן ומי ששומר את בריתו אף על פי שהוא עושה הל"ט מלאכות הם בבחינת מלאכת
המשכן הינו
משכן בבנינה בחינת ל"ט אורות אך מי שפוגם בברית המלאכות שלו הם בבחינת
משכן בחרבנה בבחינת ל"ט מלקות בחינת: "ארבעים יכנו ולא יוסיף" הינו בחינת פגם הברית שהוא בחינת תוספות כנ"ל היינו שעיקר השלמות היא דייקא שגם אם עושה את ה - לט מלאכות, הרי שהם אצלו כמלאכת
המשכן. כי סודות התורה מלובשים במעשה הבריאה דייקא כמובא. ... המלאכה של מעשה בראשית שלמעלה שהוא מכון כנגד אותו העסק והמלאכה, שהאדם עושה למטה בעולם הזה כי על ידי העסקים והמלאכות שעושים נעשה על ידי זה בחינת
משכן כי כל המלאכות כלולים בל"ט מלאכות שהם אבות מלאכות 'אבות מכלל דאיכא תולדות' כי כל מיני מלאכות ועסקים שעושין כלם כלולים בל"ט מלאכות שהם האבות, והשאר הם תולדות ול"ט מלאכות הם כנגד מלאכת
המשכן כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה. 'אבות מלאכות ארבעים חסר אחת כנגד מי, כנגד מלאכת
המשכן' 'וציורא דמשכנא כציורא דעבדא דבראשית' והאדם עושה המלאכה, 'וציורא דגופא כציורא דמשכנא' נמצא שעל ידי האדם שעושה המלאכה והעסק על ידי זה נעשה בחינת
משכן כשעושה המלאכה והעסק כראוי, כמו שצריך לעשות ועל ...