ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ס - דַּע שֶׁיֵּשׁ שְׁבִילֵי הַתּוֹרָה, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל
... בחינת הסיבובים, שננסרין ונפסלין סביב סביב ההתבוננות והם בחינת עשירות כנ"ל, שעל ידו באים אל ההתבוננות כנ"ל וזה אותיות ממון ראשי תבות משם נתעשר משה וי"ו הוא בחינת הלוחות, שמשם נתעשר משה כי הלוחות ארכן ו' ורחבן ו' וכו' ...
סיפורי מעשיות - מעשה יב - מעשה מבעל תפילה / מעשה בבעל תפילה
... העשירות שלו שמי שיש לו כך וכך אלפים או רבבות יש לו מעלה זו ומי שיש לו כך וכך ממון יש לו מעלה אחרת וכן כיוצא בזה כל סדר המעלות היה אצלם כפי הממון של כל אחד ואחד ומי שיש לו כך וכך אלפים ורבבות כפי הסכום, שהיה קצוב אצלם הוא מלך וכן היה להם דגלים שמי שיש לו כך וכך ממון הוא בדגל זה ויש לו אותו המעלה פלונית באותו הדגל ומי שיש לו כך וכך ממון הוא בדגל אחר ויש לו שם איזה מעלה באותו הדגל לפי ערך ממונו והיה קצוב אצלם כמה ממון יהיה לו, ויהיה נחשב באותו הדגל במעלה פלונית וכמה ממון יהיה לו, ויהיה נחשב בדגל אחר באיזה מעלה וכן הדרגא והמעלה של כל אחד ואחד היה הכל כפי הממון כפי מה שהיה קצוב אצלם וכן היה קצוב אצלם כשיש לו כך וכך ממון, הוא סתם בן אדם ואם יש לו עוד פחות מזה הוא חיה או עוף וכיוצא והיה אצלם חיות רעות ... שאר חיות רעות ועופות וכו' דהינו שלפי מעוט ממונו הוא רק חיה או עוף וכו' כי עקר היה אצלם הממון ומעלה ודרגא של כל אחד היה רק לפי הממון ונשמע בעולם, שיש מדינה כזו והיה הבעל תפילה מתאנח על זה והיה אומר: מי יודע עד היכן הם יכולים ... כלל והלכו לשם, אל המדינה הנ"ל, להחזירם למוטב כי היה להם רחמנות גדול עליהם על שנתעו כל כך בתאוות ממון ובפרט שהבעל תפילה הנ"ל אמר שהם יכולים לילך ולתעות יותר ויותר כנ"ל על כן הלכו אלו האנשים הנ"ל אל ... כלל ועקר התכלית הוא רק עבודת ה' וכו' ולא שמע להם כלל כי כבר נשתרש אצלם, שעקר הוא רק הממון וכן היה מדבר עוד עם אחר ולא שמע אליו גם כן והוא [הינו אחד מאנשי הבעל תפילה הנ"ל] היה ... השיב לו היות שאנחנו כלנו מוכנים עתה לעקר מן המדינה לילך למדינה אחרת באשר שראינו, שעקר התכלית הוא רק הממון על כן נסכם אצלנו לילך למדינה, ששם יכולין לעשות ממון דהינו שיש שם עפר, שעושין ממנה זהב וכסף על כן אנו צריכים עתה לילך כלנו אל אותה המדינה גם נסכם אצלם שהם רוצים, שיהיו אצלם כוכבים ומזלות גם כן דהינו שמי שיהיה לו כל כך ממון כפי הסכום שקצבו על זה הוא יהיה כוכב כי מאחר שיש לו כל כך ממון יש לו הכח של אותו הכוכב כי הכוכב מגדל הזהב כי מה שיש עפר, שעושין ממנה זהב זהו מחמת ... כשיהיה לאחד כך וכך כפי הסכום שקצבו על זה הוא יהיה מזל וכן עשו להם מלאכים, הכל כפי רבוי הממון כנ"ל עד שהסכימו ביניהם, שיהיו להם גם כן אלקות שמי שיהיה לו רבוי ממון הרבה כך וכך אלפים ורבבות כפי מה שקצבו על זה הוא יהיה אלוק כי מאחר שהאלהים שופע בו כל כך ממון, על כן הוא בעצמו אלוק וכן קימו ועשו ככל הנ"ל גם אמרו, שאין ראוי להם לישב כלל באוירא דהאי ... יתקרב להם זר והם היו יושבים שם, על ההרים, והיו מתנהגים במנהג הנ"ל והיו להם אלהות רבים דהינו לפי הממון כנ"ל ומאחר שהיה העקר אצלם הממון עד שעל ידי ממון הרבה היו נעשים אלוק על כן היה להם חשש מרציחה וגזלה כי כל אחד יהיה רוצח וגזלן כדי שיהיה נעשה אלוק על ידי הממון שיגזל אך אמרו שמאחר שהוא אלוק [דהינו העשיר בעל הממון הוא אלוק], הוא ישמר מגזלות ורציחות ותקנו עבודות וקרבנות, שיהיו מקריבים ומתפללים אל האלקות הנ"ל גם היו מקריבים בני ... את עצמן אל האלקות הנ"ל, כדי שיהיה נכלל בו ואחר כך יתגלגל ויהיה עשיר כי עקר האמונה היה אצלם הממון כנ"ל והיה להם עבודות וקרבנות וקטרת שהיו עובדים בהם את האלקות הנ"ל [דהינו בעלי הממון הרבה כנ"ל] ובודאי אף על פי כן היתה המדינה מלאה מרציחה וגזלה כי מי שלא היה מאמין בעבודות הנ"ל היה רוצח וגזלן, כדי שיהיה לו ממון כי עקר היה אצלם הממון כנ"ל כי על ידי הממון יכולים לקנות כל דבר אכילה ומלבושים, ועקר חיות האדם על ידי הממון [כן היתה סברתם לפי דעתם המשבשת והנבוכה] על כן היה הממון האמונה שלהם והיו משתדלים, שלא יהיה נחסר אצלם ממון כלל כי הממון הוא עקר האמונה והאלקות שלהם כנ"ל אדרבא, צריכים להשתדל להוסיף ולהכניס ממון ממקומות אחרים לתוך המדינה והיו יוצאים מהם סוחרים לסחור במדינות אחרים כדי להשתכר ממון, להכניס ממון יותר לתוך המדינה וצדקה, בודאי הוא אסור גדול לפי דעתם כי הוא מחסיר שפע ממונו אשר נתן לו האלהים אשר זה הוא העקר, שיהיה לו ממון והוא פוגם ומחסיר ממונו על כן בודאי היה אסור אצלם לתן צדקה גם היה אצלם ממנים שהיו ממנים להשגיח על כל אחד אם יש לו כל כך ממון כמו שהוא אומר כי כל אחד היה צריך להראות עשרו בכל פעם כדי שיהיה נשאר באותו המעלה, שהיה לו ... כנ"ל ולפעמים היה נעשה מחיה אדם, ומאדם חיה דהינו כשאחד אבד ממונו, אזי נעשה מאדם חיה אחר שאין לו ממון וכן להפך כשאחד הרויח ממון, אזי נעשה מחיה אדם וכן בשאר המעלות כפי הממון כנ"ל והיו להם צורות ותמונות דיוקן של אותן האלקות [דהינו בעלי הממון] והיו אצל כל אחד ואחד צורות הללו ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה לז - עִקָּר הַתַּכְלִית הוּא רַק לַעֲבד וְלֵילֵך בְּדַרְכֵי ה' לִשְׁמוֹ יִתְבָּרַך
... ורודף אחר תאוות ומניח ממונו לבניו הוא כמו מי שמלכלך עצמו בטנוף ולוקח טנוף ומכסה על הטנוף כי באמת ממון דקדשה הוא גבוה מאד ויש בו כמה בחינות גבוהות וקדושות עליונות מאד כמבאר במקום אחר אבל הממון של תאוות עולם הזה הוא מותרות שנשאר מן האדם מותרות, אחר שמלא תאוותו בעולם הזה והמותרות אחר כל תאוותיו הוא הממון שנשאר אחריו גם הבנים שאינם נולדים בקדשה, הם גם כן מותרות ממש כי הם באים ממותרות וסרחון ועכירת המח ... בנים כאלו, הוא גנאי ובזיון כי הם בחינות מותרות וטנוף על כן הוא רוצה לכסות אותם וליפות אותם עם הממון שהוא גם כן מותרות גמור שנשאר אחר כל התאוות כנ"ל וזהו הירשה שמשאיר להם אחר מותו נמצא שמכסה בטנוף ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קנג - עִנְיַן קַבָּלַת פְּנֵי תַּלְמִיד חָכָם
... בתוכו פני הרב כמו העומד נגד כל דבר עב וחשוך ועל ידי זה אפשר לדעת, אם הוא משקע בתאוות ממון כי אם אין רואה את עצמו בו יודע שהוא בבחינת אנפין חשוכין, שהוא בחינת המשקע בתאוות ממון כמבאר במקום אחר וכן כל אחד נגד חברו, אפשר לו לדעת על ידי זה כי כל אחד שיצא מתאוות ממון יותר מחברו, נקרא כנגדו צדיק, כמבאר במקום אחר וזה שכתוב: פנים בפנים וכו' הינו בשעת מתן תורה היו ישראל ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אַחֲוֵי לָן מָנָא דְּלָא שָׁוְיָא לְחַבָּלָא
... אין מקומם אלא אצל איש הישראלי בבחינת: 'ישראל אשר בך אתפאר' כי שם פאר הגונין ובשביל זה העכו"ם תאבין לממון ישראל אף על פי שיש להעכו"ם כסף וזהב הרבה תאבים לדינר של יהודי כאלו לא ראה ממון מעולם וזה מחמת שהכסף וזהב שיש תחת ידם אין הגונין מאירין ואין החן שורה על ממון שלהם כי עקר הפאר והחן לא נתגלה אלא אצל ישראל ובשביל זה נקראים רשים כמו: 'הוו זהירים ברשות' כי הם רשים ועניים כי אין להם הנאה מממונם כאלו הם עניים ותאבין לממון של ישראל כי על ממונם של הישראלי שורה הפאר והחן והכל תאבין להסתכל על הפאר והחן. אבל דע, תכף ומיד כשהעכו"ם מקבל ממון מישראל תכף ומיד נתעלם החן והפאר בתוך הממון ובשביל זה העכו"ם בכל פעם תובע ממון אחר מישראל ושוכח הממון שכבר קבל כי נתעלם החן כשבא ליד העכו"ם וזהו: שאין מקרבין אלא בשעת הניתן וזה בחינת: "חן בעיני ה'" ... עקר החן והפאר וזה שאמר אבימלך לשרה. "הנה נתתי אלף כסף לאחיך, הנה הוא לך כסות עינים" הינו: כשיצא הממון מיד עכו"ם ליד הישראלי תכף נתגלו הגונין ונעשו בבחינת 'בגדי ישע' הינו 'כסות עינים' שהכל מסתכלין בהם שהכל תאבים ... בחשבון" 'עיניך', זה הגונין בחינת 'כסף וזהב' נתברכין על ידי צדקה 'שכל פרוטה נצטרף לחשבון גדול' ואפילו על ידי הממון שבא לתוך יד העכו"ם הנקראים בת רבים גם זה נחשב לצדקה כמו שכתוב: "ונוגשיך צדקה" וזה דוקא, על שער בת רבים כשעדין על השער קדם שבא ליד העכו"ם עדין שורה החן על הממון אבל אחר כך נעלם החן כנ"ל וזהו שאמרו סבי דבי אתונא. אחוי לן מנא דלא שויא לחבלא. ואיתי בודיא ...
חיי מוהר"ן - קיז - מקום לידתו וישיבתו ונסיעותיו וטלטוליו
... בראד, ושהה בדרך זה בערך חצי שנה. ואין שום אדם יודע מה עשה בנסיעה זו. כי לא קבל שם ממון בנסיעה זו, גם ברב המקומות שהיה שם לא ידעו ממנו כלל, בפרט בבראד שנכנס לשם לבדו בהעלם גדול וכו'. ...
ספר המידות - מריבה
... עת נדתה, בידוע שאיזה שנאה נתעורר עליו. פג. כשהצדיק יש לו מחלקת עם אחד ויכול להציל את עצמו עם ממון, יציל את עצמו ואל ישתמש בצדקתו. פד. בכל בעלי מחלקת נתגלגלים שם ניצוצין מנשמת דתן ואבירם. פה. המחלקת שיש ...
חובות / כסף
חובות / כסף אמר רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=124 - ספר המידות - ממון מי שעושה מעשיו במהירות בלי ישוב הדעת, נעשה בעל חוב וכאן breslev.eip.co.il/?key=161 - ספר המידות - תשובה מי שרוצה ... המתדבקין בה הם בעלי חובות כמו שאנו רואים בחוש שזה המשא תלוי בצואר בני אדם שאין מסתפקין בממונם ולווין ממון מאחרים ונדמה להם שהם משתכרין שכר הרבה ואחר כך מתים בעלי חובות ואם אינם מתים בעלי חובות הם בחייהם ... המת' וזה הדבר להם כמו צואה מאביהם שישלמו חובותיו ... כי על פי הרב אלו הרודפים ביותר אחר תאוות ממון הם מתים בעלי חובות, ומאומה אין בידם ואפילו אם אינם מתים בעלי חובות הם בחייהם בעלי חובות לתאוותם שהם מתאוים כל כך לממון הרבה עד שהם רצים ויגעים מאד כל ימיהם ביגיעות גדולות ומסכנים עצמם בסכנות גדולות בשביל למלאת תאוותם כאלו היה ... למלאת תאוותם ולשלם חוב הזה של תאוותם כי 'אין אדם מת וחצי תאוותו בידו' וכו' כנ"ל נמצא שאין ממונו ממון כלל כי אין לו שום הנאה מממונו עיין שם באורך ******** והכל הוא עניין אחד. כי כל התאוות שיש ...
ספר המידות - קנאה
... קבוץ גליות. ב. על ידי קנאה בא שרפה. ג. על ידי קנאה בא שפיכות דמים. ד. על ידי קנאה בממון חברו נעשה שוטה. ה. על ידי ביאתך לצדיק יתבטל ממך הקנאה. ו. על ידי קנאה עצמותיו מרקיבין. ז. השום ...
ספר המידות - תשובה
... דקדוקי עניות וחולי מעים ומי שיש לו נושים ועל מלכות. צ. התחזק במצוות יותר ממה שהיכלת בידך. צא. הפסד ממון מכפר על גופו. צב. הצמאון הוא תקון דברים בטלים. צג. התשובה מביאה רפואה לעולם. צד. תשובה מיראה זדונות נעשין ... תשובה נתבטל החמימות הגדולה. ד. הנערים הוא בקל להשיב אותם להשם יתברך מזקנים. ה. צריך לכפות את הרשעים בכפית ממון, שיחזרו בתשובה. ו. על ידי תשובה הפרנסה בנקל. ז. על ידי מפלגי וחריפי הדור מאירין את היראה, ועל ידי ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 04_11_2025 השעה 04:11:24 - wesi2