... יכון לנגד עיני והתהוות השקר, שהוא הרע, שהוא
הטומאה הוא מחמת הרחוק מאחד כי הרע הוא נגדיות למשל, ... כלו טוב, כלו אמת כנ"ל ועל כן לעתיד לבוא יתבטל
הטומאה כמו שכתוב: "ואת רוח
הטומאה אעביר מן הארץ" וזהו: "מי יתן טהור מטמא לא אחד" [פרוש שעקר אחיזת הטהרה
והטומאה, הוא מבחינת התרחקות מאחד] כי קדם הבריאה, ... אחד, אין שם בחינת חשבנות רבים, שהוא עקר הרע
והטומאה כנ"ל כי הטהרה הוא בחינת הממצע בין הקדש
והטומאה שעל ידו נתתקן
הטומאה כמו שכתוב: "וטהרתם מכל טמאותיכם" והוא בחינת ... סמוך לו ועדין לא הגיע לחשבנות רבים, שהיא הרע
והטומאה אך הוא רשם וסימן על ההשתלשלות שיוכל להשתלשל ... שיהיה רע וטמאה ועל כן כתוב בזוהר שעקר אחיזת
הטומאה, מסטרא דשמאלא כי הטהרה מרמזת שיש טמאה והוא ... עד שיהיה טמאה ועל כן אפשר לזכך ולהעלות
הטומאה לטהרה כי היא בעצמה נשתלשלה מטהרה כמו שכתוב: "וטהרתם מכל טמאותיכם" נמצא שעקר אחיזת
הטומאה, מבחינת הטהרה, שהוא בחינת הבחירה כנ"ל והטהרה ... ולוי הוא בחינת שמאל כידוע ועל כן עקר אחיזת
הטומאה הוא מבחינת שמאלא כי שמאל הוא בחינת הטהרה, שמשם עקר אחיזת
הטומאה כנ"ל. וכל זה, הינו בחינת שמאל, בחינת טהרה, בחינת הבחירה שמשם עקר השתלשלות
הטומאה, שהוא הרע וההתנגדות, בחינת שקר כנ"ל אחר ... האחד והבריאה וכנ"ל נמצא שעקר אחיזת השקר, שהיא
הטומאה וכו' הוא מחמת הרחוק מאחד כנ"ל, הינו מבחינת ... כנ"ל כי השקר נמשך מרחוק מאחד שמשם עקר אחיזת
הטומאה, שהוא הרע, שהוא השקר, כנ"ל ומחמת זה בעצמו, ... ושלום, אחר הבריאה מקדם הבריאה שמשם עקר אחיזת
הטומאה כנ"ל אבל על ידי אמת שהוא בחינת כלו אחד, כלו ...