... מוהר"ן ח"א - תורה רכא - על ידי שנותנין מעשר נצול משונאים על ידי שנותנין מעשר נצול משונאים כי
השם יתברך מכסה אותו בידו ומצילו כי "האלהים יבקש הנרדף" 'ואפילו צדיק רודף את הרשע' וזה בחינת: "ובצל ידי כסיתיך"
שהשם יתברך מכסה עליו בצל ידו ומצילו וכשהנרדף צדיק שהוא סמוך
להשם יתברך אזי הוא יתברך מצילו בידו כי הוא סמוך
להשם יתברך אבל כשהנרדף רשע נמצא שהוא רחוק
מהשם יתברך ואף על פי כן
השם יתברך מצילו כי האלהים יבקש וכו' אזי כביכול
השם יתברך מגדיל ידו ומושיטה ומחפה עליו אף שהוא רחוק
מהשם יתברך ועל ידי מעשר נעשה בחינת יד הגדולה כי יד הגדולה הוא בחינת הסתפקות כמו שכתוב: "הצאן ובקר ישחט להם ומצא להם אם את כל דגי הים" וכו' "ומצא להם" ותרגם אונקלוס. 'היספק להון' והשיבו
השם יתברך: "היד ה' תקצר" נמצא שבחינת יד הגדולה היא יכולה להספיקם נמצא שבחינת הסתפקות הוא בבחינת יד הגדולה ועל ידי מעשר הוא בבחינת הסתפקות כי ... 'עד שיבלו שפתותיכם מלומר די' נמצא שעל ידי מעשר נעשה בחינת הסתפקות, שהוא בחינת יד הגדולה כנ"ל ועל ידי זה
השם יתברך מושיט ידו ומכסה עליו ונצול משונאים כנ"ל "שויתי ה' לנגדי תמיד" בחינת מתנגד ...