ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
להיות לבד - בריא או לא?
... לא מסכים לנ"ל ממספר סיבות. בתורה הנ"ל רבי נחמן מברסלב מדבר על עניין אחר לגמרי, שהוא ביטול של המוחין ברצוא ושוב, שזה מדובר על השגת האור אין סוף בבחינת מטי ולא מטי ואין לזה קשר לעניין ההתבודדות כלל. דבר נוסף, יש את הבחינה של "ולוואי ויהיה אדם מתפלל ... ונפגע שניהם הם בחינות צדיק ועליהם גם כן נאמר: "צדיקים ילכו בם" רק שלא נכנסו ויצאו בשלום כמו רבי עקיבא כפי ביאר רבי נחמן מברסלב, את האור אין סוף משיגים על ידי זה שהמוחין מבטשים בכתר להשיג את האין סוף. ועל ידי זה משיגים את האור אין סוף בבחינת מטי ולא מטי, שזו תכלית הידיעה שלא נדע. וזה עצמו קורה בבחינת רצוא ושוב ונשאר רשימו בבחינת ושוב, כדי שיהיה קיום למוחין וכולי. ונבאר: התבודדות היא מילה רחבה. אפילו תפילה היא מילה רחבה. עיקר התפילה הוא דווקא שתיקה ודבקות באין סוף, ללא דיבור. והתפילה בשורשה הוא מבחינת לפני הבריאה ששם אין דיבור כלל. כנ"ל לגבי התבודדות, שגם כאשר אדם ... כאשר האדם חוזר מהביטול, הוא לא חוזר לשכל אנושי, אלא לשכל הנקנה. ויש בזה בחינות שונות. ונוסיף לעניין הנ"ל את מ"ש רבי נחמן מברסלב, כי את האין סוף אפשר או להשיג את כולו או לא להשיג אותו בכלל. ז"א אין אפשרות להשיג חלק ממנו בשום דרך בעולם. רק או שהאדם משיג את כל הא"ס, או שהוא אינו יודע כלל. כך שעל ידי התבודדות או כל דבר אחר, לא משיגים את האין סוף . ז"א זה לא תהליך שבכל פעם משיגים קצת. אלא או הכל או כלום. אלא מה? שעל ידי התבודדות משיגים את ההקדמות של האין סוף. ואז זוכים להתבודדות שלמה מהעולם, שפירושה הכללות באין סוף. התבודדות שלמה = הכללות בא"ס, שזו התבודדות שלמה והכללות בבחינת לפני הבריאה, שזהו ניתוק מוחלט מהזמן ...
שיחות הר"ן - אות שח - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
... ובכל פעם מרמזים בו השגות אחרות ושאל את מוהרנ"ת ז"ל אם התנא או האמורא בעל המאמר בעצמו גם הוא כון לכל זה אם לאו והשיב לו לאו רק מחמת שעל ידי מעשיהם הטובים זכו לרוח הקדש נורא ונשגב מאד הנמשך מהשם יתברך בעצמו אשר אין סוף לדעתו יתברך על כן בכל דבריהם הנאמרים ברוח הקדש כזה מלבשים בו השגות גבוהות ונוראות מאד בלי שעור וערך מה שגם הם בעצמם לא ידעו מזה ...
תאוות. שבירת התאוות. איך למה וכמה? חלק 2
... יבקשו אז העונות כי יבקשו ויחפשו אז אחר עונות ישראל איך לוקחין עוד איזה עון כדי לעשות ממנו תורה ואיננו כי יהיו כל העונות נכללין באין הינו באין סוף ששם העונות נתהפכין לזכיות על ידי התשובה ... הנ"ל וזה: "שובה ישראל וכו' כי כשלת בעונך" הינו על ידי התשובה יהיה נעשה מהעברות בחינת מכשלה שהוא התורה, כנ"ל ומי שזוכה לבחינה הנ"ל של להכלל באין סוף, הוא זוכה להתרחק מהתאוות גם בעבר וגם בהווה ...
מה הקשר שבין השכינה לבין החלל הפנוי?
... שזו הגאולה. כיו"ב, כאשר האדם נכלל בא"ס, דהיינו האדם זוכה להשיג את האור אין סוף בשלמות, שזה מעל עולם האצילות, אז גם זו בחינת גאולה שלמה וכולי... מה שאומר בעצם, כי השכינה לפני הבריאה הייתה קיימת באחדות עם הבורא, בדיוק כפי שהעולם היה קיים לפני ... זה פרקטית. אז כאן כמובן שיש הרבה צורות שונות. ואתן מסםר דוגמאות, אך יש אין סוף כאלו: לדוגמא: 1 - להסתכל בשכל של כל דבר, זה לדוגמא יחוד בין העולם שהוא השכינה, לבין הבורא שהוא השכל והחוכמה של כל דבר. 2 - לחפש את האמת בכל דבר. זה יחוד שבו האדם מקשר ... בדיוק זה עובד. ורק מי שמגיע אל התכלית הסופית, רק הוא רואה את ההשתלשלות של האין סוף בכל דבר ודבר בעולם וכולי. כך שתזכור שהדברים האלו נעשים ממילא בכל מקרה... ...
להכלל באין סוף. מה זה אומר?
... באין סוף. מה זה אומר? שאלה: אשמח לדעת מה הפירוש של המושג להכלל באין סוף? מה זה אומר בדיוק? מה המשמעות של "השגת האור אין סוף"? תשובה: להכלל באין סוף יש לו המון משמעויות שונות, ונפרט חלק מהן. אך לפני שנסבך את העניין, נאמר ... טוב בכל דבר בעולם, זה נקרא להכלל באין סוף בשלמות. אדם הראשון לפני שהוא חטא, הוא לא הבדיל בין טוב לרע, והוא היה כלול בא"ס ... על ידי זה סוכה לשכל הנקנה ולהשגת האין סוף וכולי... שאלה: מה הכוונה שהיכללות באינסוף נעשית ע"י הדעת? מה הכוונה שמשלים את ... כן! האדם הוא השכל. והכללות באין סוף נעשית על ידי השכל / דעת. לא על ידי פעולות, לא על ידי דיבור, לא על ידי מחשבה, ... לשכל הזה, על ידי זה הוא נכלל באין סוף. לגבי משלים את דעתו, כן, מדובר על פוטנציאל שכלי. ברגע שהאדם משלים את שכלו ...
להאיר בדרי מעלה ובדרי מטה
... רגלי אך עדין אין לי חשק לזה. ועין במקום אחר שאמר שבנגלה קל יותר לחדש וכו' ומי שמעין היטב בדבריו יוכל להבין מאליו עצם גדלת חכמתו עד אין סוף ואין תכלית * ועל האדם לדעת שהבחינה הנ"ל של הצדיק שהוא צריך להאיר בדרי מעלה ובדרי מטה, היא נכונה לכל אדם ואדם ביחס לשאר העולם ואפילו ביחס ... כל מי שהוא צדיק אמת באמת, גם הוא רחוק בתכלית הריחוק מהשי"ת. היינו כי באמת גם הצדיק האמת שנכלל בא"ס לגמרי גם הוא עולה מדרגה לדרגה עד אין סוף. ויש את הבחינה של תשובה על תשובה עד אין סוף . וגם באין סוף עולים מדרגה לדרגה. שהוא בחינת חלוקת השכר שתהיה בעולם הבא, שגם בעולם שכולו טוב בשלמות, גם שם יש שלמות שאין שלמות אחריה מעל שלמות שאין שלמות ...
חשק חושק ונחשק - נחשק מעל נחשק
... כידוע. ורבי נחמן מברסלב כאן מדבר על העניין של מ"ש כאן breslev.eip.co.il/?key=166 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כד - אמצעותא דעלמא היכא דהיינו על איך משיגים את האור אין סוף שהוא מעל הכתר. שהוא בבחינת הקמץ שהוא השגת האור אין סוף, שהוא כולו סתום וקמוץ... וכדי להשיג את האין סוף, לשם כך צריך רצון אין סוף וכולי והעניין הזה הוא גם בחינת מ"ש כאן breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - ויאמר בעז אל רות בעניין סתימו דעיניין, דהיינו בחינת הקמץ, ... אור התכלית הזה, שכלו טוב ואז יתבטלו היסורים כנ"ל וכאן breslev.eip.co.il/?key=308 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לו - בקרב עלי מרעים לאכל את בשרי מובא בפירוש כי האור אין סוף הוא בחינת קמץ עיין שם. **** וזה גם סוד מ"ש כאן breslev.eip.co.il/?key=463 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קצג - המחשבה יש לה תקף גדול דע שהמחשבה יש לה תקף גדול ... שראה אש יוצא וכו' וגם לענין הלמוד מועיל זה אם תהיה מחשבתו תקיפה מאד כנ"ל, בודאי יהיה כן ובלבד שתהיה המחשבה תקיפה ואחוזה מאד בזה כנ"ל ובשורה התחתונה, כדי להשיג את האין סוף, לשם כך צריך רצון אין סוף .
קושיות וסתירות בספרי רבי נחמן מברסלב
... עליו קושיות. כי שורש הקושיות שיש גם על הבורא וגם על הצדיק, השורש הוא בכך שדעתו ושכלו של הבורא שונה משכל אנושי רגיל. והצדיק שנכלל באין סוף, השכל שלו הוא כמו השכל של האין סוף, וממילא הוא מתנהג כמו הבורא עצמו, וממילא מוכרח שיהיו עליו שאלות. והנה, גם על ...
היכלי התמורות. מה הם? האם אתה בהיכלי התמורות?
... לפרי עצמו, רק אז הוא מגיע לבחינת אמצעותא דעלמא, דהיינו השגת האור אין סוף. כמו כן, כל זמן שאדם יכול להשיג יותר ממה שהוא יכול להשיג, כל זמן שאדם יכול לדעת יותר / טוב יותר ממה שהוא יודע, הרי שהוא עדיין לא ... השאלות של החלל הפנוי לא נכנסות כלל, הרי שהוא עדיין לא הגיע אל השגת האין סוף , והרי שהוא עדיין בחלל הפנוי בהיכלי התמורות ובעמקי הקליפות, גם אם נדמה לו ש... וכולי... וראה גם כיו"ב: ... שקיומו אינו וודאי ונצחי וכולי. ורק ידיעת השי"ת עצמו, שהיא ידיעת האין סוף ממש, ידיעת מחוייב המציאות, רק היא וודאות אמיתית. וגם, כל ידיעה שהיא בשכל אנושי, היא לא וודאית, כי היא תלויה בשכל. ורק ידיעה שהיא ...
חיי מוהר"ן - רסא - גדולת נוראות השגתו
... יותר לחדש וכו' ומי שמעין היטב בדבריו יוכל להבין מאליו עצם גדלת חכמתו עד אין סוף ואין תכלית אות רסו אמר כל מה שמשיח יעשה טובות לישראל ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.6875 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 16:21:05 - wesi2